Když se teď vynořila diskuze o microstutteringu a lagech, tak doufám, že někdo časem otestuje i tohle mráčkové hraní. Už jsem viděl jaké to má lagy, tak vím jak to dopadne. Ani zadarmo...to raději budu hrát na dnešních konzolích s 30fps, občasným cuknutím a v mizerným rozlišení.
Já bych to viděl hlavně jako řešení pro věci, které nejsou dokonce ani to PC do 13 tisíc, nebo konzole. Prostě to umožňuje hrát na něčem, co tu hru nikdy spustit samo nemůže - tablet, televize, telefon. Nebo jako řešení kompatibility - snad by takhle mělo fungovat harní PS3 titulů na Playstationu 4.
Ale z téhle niky se to samozřejmě může přelévat ven, i do těch PC. Někomu se prostě může líbit in na jinak schopném počítači... lidi si oblíbili větší blbiny.
Pokud si nastavím grafiku na stejnou kvalitu jako to bude posílat ten cloud, tak nemůžu mít problém a cloud bude shledán jako horší.
Proto je taky cloud zamýšlen pro PC, na kterých si stejnou kvalitu nenastavíš. Srovnání s levným PC vychází pro cloud ještě lépe: buď budeš hrát ve špatné kvalitě nebo nízkým fps, nebo budeš hrát z cloudu v lepší kvalitě za cenu přidaného lagu a kompresních artefaktů. Obojí je problém technického rázu, který časem problémem nebude, nevíme jenom, za jak dlouho.
To ale za pár let, v některé z příštích generací, taky nemusí být pravda. Poptávka po kvalitních HW enkodérech zajistí, že se k tomu AMD a nVidia dříve či později dohrabou, nebo přijde nějaká jiná firma s vlastním obvodem, který AMD a nVidii nabídne k integraci do svých GPU. V budoucnu se navíc přejde na h265, které z nízkého bitrate vytříská lepší kvalitu. A ty pak budeš mít na výběr mezi high-endovým PC, které je drahé a hlučné a bude renderovat perfektní obraz bez artefaktů, nebo mezi jednoduchým, levným a tichým klientským zařízením, které bude umět v podstatě jen v reálném čase dekódovat h265, hrát budeš sice s o něco větší latencí a možná nějakými kompresními artefakty, ale zato se nemusíš bát o to, že ti to zastará a nebudeš moct hrát na nejvyšší detaily, nebo to prostě nebude stíhat.
Samozřejmě se taky můžeme bavit o tom, kolik lidí bude mít za ty dva roky dostatečně rychlý net s nízkou odezvou - spousta lidí se připojuje přes Wi-Fi a mají třeba 30 Mb/s, ale oproti ADSL výrazně horší ping.