zveřejnilo výsledky hospodaření za první čtvrtletí tohoto roku. V předcházejícím čtvrtletí hlásilo 159 milionů posluchačů a posluchaček, z toho jich 71 milionů mělo placený účet. Tentokrát ale firma oznámila, že celá uživatelská základna Spotify čítá 170 milionů lidí. To je 30% meziroční růst.
Hudební streamovací službu si pak z této masy předplácelo 75 milionů lidí, což představuje 45% meziroční růst. Podnik s legálně, ale snadno dostupnou hudbou utěšeně roste. Příjmy meziročně vzrostly o 26 % na 1,14 miliardy eur. Do plusu se Spotify ani nicméně tentokrát nedostalo. Provozní ztráta činila 41 milionu eur, což představuje zhruba 4 % z celkových příjmů. Čistá ztráta dosáhla 173 mil. eur.
Pro srovnání, v prvním čtvrtletí 2017 příjmy dosáhly výše 0,9 miliardy eur, zatímco provozní ztráta činila 139 mil. eur, tj. částka ve výši zhruba 15 % z celkových příjmů. Provozní ztrátu se poměrově dlouhodobě daří snižovat – v tomto ohledu se Spotify pomalu blíží k vysněným černým číslům. Pro příští čtvrtletí nicméně provozovatel očekává, že Spotify zaznamená větší provozní ztrátu: 60 až 140 milionů eur.
Zajímá vás, jaký je rozdíl mezi příjmy z reklamy a předplatného? V prvním čtvrtletí 2018 příjmy z prodeje tarifu Spotify Premium činily přes miliardu eur, zatímco příjmy z reklamy jen 102 milionů eur, přestože je předplatitelská základna menší než základna těch, kdo používají Spotify bezplatně.
Tip: Spotify výrazně zlepší bezplatné účty
Jestliže však provozní ztráta za rok 2017 dosáhla výše 378 milionů, letos by to mělo být mezi 230 a 330 miliony eur. Mimochodem, tušíte, kolik lidí může zaměstnat na plný úvazek zdánlivě nenáročná služba jako Spotify se vším všudy? Globálně jich k poslednímu březnu bylo 3 813 globálně.