Největší hudební půjčovna testuje velkou novinku. Vybraní Australané bez prémiových účtů mohou kdykoliv a neomezeně přeskakovat audio i video reklamy. Spotify si podle magazínu AdAge chce ověřit chování uživatelů.
Firma věří, že posluchači budou přeskakovat jen nezajímavé reklamy (inzerenti za ně platit nebudou), díky čemuž se postupně bude zlepšovat cílení. Výsledkem by mohlo být, že uživatelé dostanou jen relevantní reklamy, které nebudou mít důvod přeskakovat. Tolik teorie.
Spotify zatím nepotvrdilo, že by funkci rozšířilo i do jiných regionů. Mohlo by k tomu ale mít dobrý důvod. Při vstupu na burzu firma oznámila, že dva miliony uživatelů reklamy blokuje, takže z nich nemá ani halíř. Novinka by tyto drzé neplatiče mohla přesvědčit, aby své chování změnili. Švédští provozovatelé navíc bezplatné účty stále zatraktivňují. Od dubna sestavují playlisty s až 750 skladbami, které mohou posluchači bez omezení přeskakovat.
Podle čísel za rok 2017 (viz sec.gov) mělo Spotify 71 milionů platících uživatelů. Příjmy z prémiových účtů činily 3674 milionů eur, hrubý zisk 806 milionů. Neplatících uživatelů bylo 90 milionů, díky inzerci na nich firma utržila 416 milionů, což po odečtení nákladů na prodej znamenalo hrubý zisk 43 milionů. Kvůli dalším provozním nákladům, penězům na výzkum/vývoj a marketing je však Spotify stále v hluboké ztrátě. Firma dosud nevykázala čistý zisk a jen za minulý rok prodělala 1,2 miliardy eur.