Spotify nakoupilo dva startupy. Zřejmě mu pomohou vylepšit profily a sociální služby

20. 1. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Spotify zatím zdařile odolává největší konkurenci v podobě Apple Music a se svými 75 miliony aktivními uživateli je nejoblíbenější službou pro streamování hudby na světě. Švédská společnost ale neusnula na vavřínech a ve středu rozšířila své řady o další dva skoupené startupy.

Prvním je Soundwave, jehož stejnojmenná aplikace nabízí podobné funkce jako třeba notoricky známé Last.fm. Krom jednoduchého monitorování hudební historie ale nabízí také funkce sociálního charakteru. Nechybí třeba chat nebo uživatelské profily, jejichž hlavní obsah pochopitelně tvoří vaše hudební historie a preference.

" frameborder="0" height="315" width="560">

Druhým je Cord Project, který stojí za aplikací Cord. Ta je známá především v zámoří a umožňuje rychlé posílání hlasových zpráv buď jednotlivým uživatelům nebo také skupinám. Něco takového umožňuje i většina ostatních „kecálků“, tenhle se ale liší absencí textové části a krom hlasové zprávy nic jiného nepošlete.

" frameborder="0" height="315" width="560">

Z tiskové zprávy o akvizicích aplikací ale vyplývá, že Spotify nemá v plánu obě služby aktuálně integrovat do svého mobilního klienta a celý odkup tak budí dojem, že šlo švédské společnosti primárně o nakupování mladých talentů. Na tom se shodli i zahraniční média a málokdo očekává, že by Spotify dále vyvíjelo Cord nebo Soundwave. Maximálně se spekuluje nad lepšími uživatelskými profily, které by se mohly podobat právě těm v Soundwave. Na oficiální potvrzení je ale pochopitelně ještě příliš brzy.

ICTS24

 

Zdroj: Engadget