Nemá smysl si nic nalhávat, e-mail zažil v minulých letech značnou agónii, ze které ho až v roce 2004 probudil Google. Do té doby freemailové služby trpěly zejména nevyhovujícím webovým rozhraním a nízkou kapacitou. Gmail ukázal světu do jisté míry revoluční webové prostředí a oživil zájem o tento typ elektronické komunikace. Je dost možné, že by se e-mail jinak přestěhoval do firemní sféry a domácí uživatelé by svou schránku vybírali buď sporadicky, anebo vůbec. Když se přeneseme do dnešní doby, vidíme, že komunikaci pomalu přebírají různé sociální služby s Facebookem v čele.
E-mail v porovnání s ním ukazuje své nedostatky, které všechny vyplývají z jeho podstaty. Jenže ta „podstata“ je nějakých třicet let stará! Na tak starou službu jde o solidní výkon. Obzvlášť ve světě počítačů, kde se všechno vyvíjí neuvěřitelným tempem – včetně komunikace. Nebýt Gmailu, mohla tato forma dorozumívání vzít za své dříve. Ale abychom ji hned nepohřbili, když svůj boj zatím neprohrála a vůči tlakům ze strany Facebooku a jiné konkurence se drží statečně.
Gmail
Úložiště o velikosti jednoho gigabajtu vytřelo zrak všem. A hlavně těm, kdo obdrželi pozvánku k testování služby. Uzavřená komunita v počáteční fázi čítala asi tisíc jedinců, kteří po nějaké době začali rozesílat pozvánky dál. Poptávka po pozvánkách vysoce převyšovala reálnou šanci na přijetí do kruhu testerů a nadšenců, na čemž řada lidí vydělala, když pozvánky prodávala na aukčních portálech. Do licenčních podmínek se zákaz prodeje dostal, v počátcích testování však nešlo o nic nelegálního.
Z fáze beta Google svůj freemail vypustil po pěti letech. A že se z něj stala opravdu dospělá služba. Myšlenka, kterou firma naznačila již před lety, se rozvinula naplno. Chrome OS završuje vývoj a filosofii celé společnosti. Ta za celou dobu své existence vystavěla mnoho webových služeb a dnes nám chce dokázat, že dospěla do stavu, kdy její webové produkty – a web obecně – dokáží plně nahradit klasické programy. A v případě e-mailu v tom opravdu nevidíme problém.
Málo reklam, hodně prostoru
Pozice Gmailu zdaleka není tak suverénní, jak by se mohlo zdát. Ve světě jde až o třetí nejpoužívanější službu svého druhu. Přes řadu inovací se mu někteří lidé vyhýbají z prostého důvodu – za produktem stojí Google. S podobným přístupem se ale setkávají všechny služby, Hotmail například čelí odpůrcům Microsoftu atp. Gmail si ale označení freemail zaslouží o něco více než jeho úhlavní nepřítelé, protože ti neposkytují zdarma celou službu, naopak nabízí za poplatek funkce navíc. Stratégové v Googlu v nás navozují příjemnější pocit – pojem „rovnost“ vyvolá u řady lidí automaticky lepší mínění o produktu a o firmě jako takové. Pak stačí vykřiknout „zadarmo“ a dílo je dokonáno.
Gmail (bez zapnutých experimentálních funkcí)
Gmail vždy profitoval z reklam. Naštěstí nikoli z těch rušivých, nýbrž z textových. Těch si ani nevšimnete, takže neodvádí pozornost od čtení e-mailů. A hlavně časem tak nějak skoro vymizely. To může pro řadu z vás představovat jeden z nejsilnějších argumentů, proč si zde založit svou schránku. Sami víte nejlíp, nakolik vám vadí reklamní pruhy. Jejich přítomnost může být silným motivačním prostředkem při hledání alternativy bez agresivních reklam. Konkurence obvykle nabízí e-mail bez reklam, zato za poplatek. Google ale přeci jen uvolnil cestu platícím zákazníkům, avšak obchoduje pouze s kapacitou.
Dodatečné úložiště nepatří k nejdražším
Více než 7,6 GB musí stačit naprosté většině uživatelů. Navíc tato kapacita není konečná, číslo stále narůstá. Tento systém sympaticky postupně navyšuje rozměry celé vaší schránky, takže byste si nikdy neměli stěžovat na nedostatek prostoru. Pravda, magický postupný přírůstek část svého kouzla ztratil, když na něj ostatní provozovatelé freemailů zareagovali neomezenou kapacitou svých služeb. Všichni ale víme, že neomezeně není nikdy neomezeně.
Ani u operátorů nabízejících neomezené volání nedostanete tarif se skutečně neomezeným voláním. Všechno má své hranice a Google si slovo „neomezeně“ vysvětluje po svém, drží se v realitě a neslibuje nemožné. Kdyby náhodou vaše požadavky přerostly do takového extrému, že by vám standardní kapacita nestačila, máte možnost si zakoupit si až 16 TB navíc. Pro hovoří i nízká cena – za 20 GB zaplatíte pouhých 5 dolarů ročně (u zmíněných 16 TB se cena šplhá přes 4 tisíce dolarů). Úložiště je navíc propojené a sdílené se všemi službami od Googlu. Záleží tedy na vás, jak jej využijete.
Netřiďte, hledejte
S málo omezenou kapacitou schránky se Googlu daří plnit své předsevzetí. Podle něj uživatelé nemusí už nikdy smazat ani jednu zprávu. Propagační e-maily a reklamní nabídky si asi schovávat nepotřebujete, všechno ostatní ale máte vždy kam uložit. Nejlepší část z filosofického kodexu Gmailu ve vás může vyvolat jednu ze dvou reakcí: buď budete zprávy vesele ukládat do archivu a nebudete si lámat hlavu s nějakým kategorizováním, nebo budete plakat nad konceptem štítků. Abychom si to ujasnili, Google patří ve vyhledávání skoro odjakživa na špičku, proto od této firmy zní logicky, když řekne uživatelům „netřiďte, hledejte!“ – jenže pokud vás tato myšlenka nenadchne a raději si vše poctivě třídíte do složek, nemusí vám systém štítkování sednout.
Záleží na tom, co vám víc vyhovuje. Štítky jsou ale modernější a flexibilnější. Jedné zprávě můžete přiřadit více štítků a kategorizace oproti staromódním složkám hned dostává nový rozměr. Oštítkované e-maily můžete procházet i bez textového vyhledávání. Nářky nespokojených lidí donutili vývojáře přejít z jednoúrovňového systému na víceúrovňový. Dnes tedy můžete štítky vnořovat do sebe, čímž se sice nasimuluje pocit, jako byste pracovali se složkami, štítky ale fungují nejlépe samostatně. Vnořené štítky jednoduchý systém často akorát zbytečně komplikují. Samozřejmě vás nikdo do používání více úrovní nenutí.
Vedle štítků si zprávu snadno označíte hvězdičkou, případně jiným symbolem. Velkou chloubu představuje pro Gmail od prvopočátku filtr blokující nevyžádanou poštu. Zprávy značené jako spam se přesouvají do příslušné složky, odkud se po třicetidenním pobytu mažou. Do doručené pošty se neprobojuje spam skoro nikdy, v tomto ohledu má být Google na svůj filtr proč pyšný. Stejně tak se nestává moc často, že by se mezi nevyžádanou poštu omylem dostala normální zpráva. Jisté riziko u podobných technologií ale existuje a existovat bude.
Filtry, prioritní pošta, chat
Jestli se má příchozí pošta rovnou vhazovat do koše se spamem, to lze ovlivnit ručně, prostřednictvím filtrů. Filtry zmůžou opravdu hodně, díky nim můžete na sto způsobů nechat automaticky zpracovávat příchozí e-maily. Mazání, štítkování, nebo archivování – i to lze filtrům přikázat. Standardně Gmail seskupuje zprávy do konverzací, tuto možnost ale po letech vývojáři učinili volitelnou. Tím zasadili ránu největším kritikům, kterým se konverzace nezamlouvaly.
Jednou z věcí, které Gmailu zajistili zájem a popularitu, je zabudovaný chat. Teď jej najdete i u konkurence. Google se tím pokusil oživit e-mail a zkombinovat starší formu komunikace s chatováním byl dobrý nápad, jinak by se ho jiné freemaily nesnažily napodobit. Po nainstalování speciálního zásuvného modulu můžete textovou konverzaci nechat ležet ladem, protože se funkcionalita rozšíří o hlasové hovory, volitelně okořeněné obrazem.
V případě nekompatibility nebo pomalého připojení lze využít základní zobrazení v čistém HTML
Celé webové prostředí od svého zrodu patří k tomu nejmodernějšímu, co lze na webu spatřit. Hýbe se svižně, vypadá pěkně a ve srovnání s klasickými poštovními klienty nijak zásadně nezaostává v ovládání. Prioritní řazení pošty není povinné, při vyšším počtu příchozích zpráv ale třídění na více a méně důležité zprávy přijde vhod. Adaptivní filtr si možná ze začátku musíte „vychovat“ tak, že mu budete říkat, která zpráva je nebo není důležitá. Po čase se naučí rozlišovat mezi e-maily přesněji.
Vaši bezpečnost má zajistit šifrované spojení HTTPS, ve výchozím stavu se používá pro každé připojení. Podvodné zprávy většinou skončí ve spamovém koši, kdybyste je ale našli v doručené poště, Gmail vám ohlásí pravděpodobné riziko. Pokud máte podezření na podvodný e-mail, sami jej můžete nahlásit.
Kdyby vám náhodou webové prostředí nevyhovovalo, poštu můžete vybírat pomocí protokolů POP nebo IMAP v běžném poštovním klientu. Těžko říct, jestli se něco takového může vůbec stát, protože Gmail má v rukávu řadu taháků. Například dokumenty z přílohy zobrazí pomocí vestavěné technologie z Dokumentů Google.
Laboratoř a experimenty
Velká řada funkcí pochází z experimentální laboratoře, jíž naleznete v nastavení. Například malý organizátor úloh, jenž vám má pomoci s plněním úkolů, byl původně pouhým experimentem. Přímé zobrazování obsahu příloh, konkrétně jde třeba o videa z YouTube, nebo o fotografie z Flickeru, zapnete v této sekci. Člověk se občas podiví na tím, jak dlouho některé experimenty přežívají ukryty před zraky běžných lidí, kteří laboratoř většinou neprozkoumají. Přitom spousta drobných funkcí by mohla být s klidem převedena mezi standardní funkce Gmailu a nikomu by nepřekážely. Naopak by si vysloužily pozornost a kdyby o ně někdo neměl zájem, jednoduše by si jich nevšímal.
V celkovém hodnocení služby by se nicméně tyto povedené testovací funkce příliš projevit neměly z prostého důvodu – Google má tu moc je kdykoliv uložit k ledu. Když uzná za vhodné, některé experimenty povýší, jiné trvale vyřadí. A když odebere vaši oblíbenou funkci, frustraci těžko zmírní vědomí, že šlo o pouhý test, se nímž je teď konec. Nelze Gmail vyzdvihovat za funkce, které například za půl roku zcela zmizí. Nedávno se začalo zkoušet podokno náhledu, tedy prostor, v doručené poště, kde se zobrazuje obsah zprávy. Bez něj se e-mail standardně otevře přes celý prostor seznamu zpráv a vy tím utečete z doručené pošty utečte. Díky novému experimentu máte před sebou jak obsah zprávy, tak seznam veškeré nově příchozí pošty.
Podokno náhledu je zatím jen experimentální funkce
Právě tento systém se používá ve většině poštovních klientů a Gmail se tak vlastně transformuje na klasického pošťáka. Kdyby ale podokno náhledu časem zmizelo, Google bude v právu a my se nesmíme zlobit. Šlo jen o experiment. Zde konkrétně bychom ale byli překvapení, kdyby se náhled nepřesunul do běžné výbavy. On totiž dodává Gmailu úplně jinou příchuť. V kombinaci se schopností vybírat jiné e-mailové účty přes POP se už opravdu bavíme o plnohodnotném klientu. Jen funguje v okně prohlížeče. Skutečně, i odesílání lze provádět pod identitou nastaveného účtu. Ve výsledku v Gmailu můžete přijímat i odesílat zprávy například z Hotmailu. Vaše adresa ve tvaru jarda@gmail.com vůbec nemusí hrát roli, ani o ní nikdo nemusí vědět.
Malé velké detaily?
Gmail se pyšní propracovaným správcem kontaktů, kde se každý doplněný údaj ukládá automaticky okamžitě a nikde není třeba nic potvrzovat. Radost vám ale jinak velmi dobrá služba neudělá pokaždé. Velikost přílohy u e-mailu limit stanovuje maximálně na naprosto běžných 25 MB. Spíše ale nepotěší bezpečnostní prvek znemožňující odeslat spustitelný soubor s příponou EXE. Ochrana uživatele je fajn, tady ale obtěžuje. Nebezpečné e-maily se stejně do doručené pošty až na vzácné výjimky nedostanou a vám Google zbytečně svazuje ruce. Integrace s službami Buzz a Google Plus se rovněž staví na hranici. Buď ji oceníte, nebo zavrhnete. Buzz lze alespoň vypnout.
Hotmail
Hotmail
Microsoftí služba žije mnohem déle než Gmail (a první rok žila samostatně bez Billa Gatese), jde zároveň o aktuálně nejpoužívanější freemail na světě. Právě ona patří k produktům oživeným nenadálou konkurencí ze strany Googlu. Pomiňme už ale minulost a podívejme se, kam se Hotmail vypracoval, protože právě to nás zajímá. V základu získáte schránku o velikosti 5 GB, která se sama rozšíří, když vám přestane dostačovat. Tedy, vaše nároky se nesmí zvyšovat nepřiměřeným tempem, na to Microsoft dopředu upozorňuje. Touto oficialitou chrání sám sebe a v běžné situaci vám normálně přidělí další prostor bez komplikací. K dřívějšímu doslovnému koketování s neomezenou kapacitou se dnes marketingové oddělení neuchyluje. A když ano, tak velice opatrně.
Klasické prostředí
Pravdou je, že současný Hotmail se nechce nechat zahanbit. S vlastní verzí prioritní pošty přišel dokonce ještě před Gmailem. Různé možnosti třídění příchozí pošty možná ve výsledku Gmail převyšují. Širokými možnostmi se spíše podobá poštovnímu klientu. Vůbec celé webové prostředí se svou kompozicí podobá klasickému pošťákovi. Možná právě proto se vám může zdát zastaralé a překonané. Pakliže nemáte rádi novoty, oceníte ho. Microsoftu se ale nedaří překonat jisté bariéry, což by ho posunulo směrem k mladším uživatelům, kteří si oblíbili moderněji pojatý Gmail.
Hotmail se tak místy ovládá poměrně těžkopádně, zejména díky nástrojům pro zpracování doručené pošty ale tyto nešvary nakonec přehlédnete. Označení zprávy nemusí nutně skončit běžným odstraněním nebo archivací do nějaké složky, uklízecí nástroje vám dovolí třeba přesunout nebo odstranit najednou všechny e-maily od vybraného odesílatele pryč z aktuální složky. Nástroje pro rychlý úklid se bez výjimky točí okolo hromadného přesunu zpráv. Jedním klepnutím můžete rovnou celou složku vyprázdnit, nebo označit jako přečtenou.
S podoknem náhledu Microsoft počítá odjakživa a dává vám možnost jeho chování výrazně ovlivnit. Buď jej vypnete úplně, případně se zobrazí dole nebo na pravé straně. Jestliže Google přikročil k povolení vypnutí seskupování zpráv do konverzací, Hotmail se zachoval přesně obráceně a od nepříliš vzdálené minulosti umožňuje konverzace zapnout. A zatímco Gmail příchozí zprávy automaticky přednačítá, v Hotmailu existuje dost zbytečná předvolba, která přednačítání také ovlivňuje. Speciální funkce Aktivní zobrazení opět do jisté míry přímo soupeří s Googlem. Po její aktivaci se v prostředí e-mailu ukazují náhledy na přílohy. Obrázky nebo videa si můžete spustit rovnou ve vaší schránce.
Kancelář v e-mailu
A co víc, e-maily se stanou interaktivními. Typickým příkladem budiž upozornění ze sociálních sítí na nějakou událost. Nemusíte hned opouštět aktuální stránku, protože obsah zprávy je interaktivní a zareagovat lze – jednoduše řečeno – prostřednictvím těla e-mailu. Obsah v něm se de facto chová jako normální webová stránka. Hotmail vám tímto ušetří pohyb po internetu, protože pěkných pár úkonů díky němu zvládnete hned ve vaší osobní e-mailové schránce. „Interaktivní zprávy“ ovšem nefungují obecně, dostávat je budete pouze od partnerů, kteří s Microsoftem spolupracují. Notifikační e-maily od všech ostatních zůstanou v tomto ohledu stejné.
Ani Microsoft se nespokojil s obyčejným e-mailem a elektronickou komunikaci zmodernizoval zabudováním chatu. Pokud zrovna nemáte po ruce Windows Live Messenger, může být webová podoba dobrou alternativou. Musíte se nicméně obejít bez přenosu hlasu a obrazu. Možnosti schránky dále rozšiřují integrované aplikace Office Web Apps. Úpravu dokumentů v příloze je sice podmiňována formáty od Microsoftu (DOC, DOCX, atp.), ale stala se realitou. Upravené dokumenty se ukládají do služby Windows Live SkyDrive, kde má každý k dispozici 25 GB. Stejnou službu Hotmail využívá k ukládání velkých dokumentů, které chcete odeslat e-mailem. Příjemce zprávy si až 50 MB velký dokument stáhne ze SkyDrive, soubor proto není klasickou přílohou. Aspoň se příjemci nezaplní jeho schránka nesmyslně velkými přílohami. Standardní příloha pak může mít až 25 MB.
V Hotmailu se nemusíte bát vytvořit si doplňkovou adresu se znaménkem plus. Snazší rozlišení účelu schránky dosáhnete přidání znaménka plus a libovolným textem. K adrese „jarda@hotmail.cz“ si přidejte kupříkladu „+nakupy“. Výsledek bude vypadat následovně: jarda+nakupy@hotmail.cz. Tuto adresu můžete zadat při nákupu v internetovém obchodě. E-maily, které na ni přijdou, by v našem případě přišly normálně do schránky jarda@hotmail.cz. Pak si vytvoříte filtr a zprávy adresované na jarda+nakupy@hotmail.cz snadno přesunete do vlastní složky. Záleží, jak kreativně s plusem naložíte, obecně vzati ale jde o velmi užitečnou funkci. Gmail ji mimochodem poskytuje také, Yahoo! nikoliv.
Plnohodnotný poštovní klient
Jak již bylo řečeno, Microsoft patří mezi konzervativce, takže se pošta v Hotmailu třídí do složek a při psaní nové zprávy si připadáte jako byste byli v Thunderbirdu. Vestavěná kontrola pravopisu zachrání situace, kdy váš prohlížeč nepodporuje kontrolu pravopisu sám o sobě. K ještě většímu pocitu, že používáte poštovního klienta přispívá vybírání vzdálených účtů přes POP. Gmail s touto funkcí tedy není osamocen. Hotmail sám podporuje protokol Exchange ActiveSync pro snadné synchronizování nejen zpráv, ale i kontaktů a kalendáře. Tu ale využije málokdo.
Import kontaktů z různých služeb
V hlavní obrazovce freemailu se vertikálně zobrazuje velký rušivý reklamní pruh. A co hůř, nejde o obrázek, ale o Flash. Zbavit se ho můžete předplacením služby Hotmail Plus. Za dvacet dolarů ročně dostanete schránku bez reklam, základní prostor se zvětší na 10 GB a zamezí se smazání účtu v případě, že se delší dobu nepřihlásíte.
Yahoo! Mail; Verdikt a tabulkové srovnání služeb
Yahoo! Mail
E-mailová služba od Yahoo! je pro nás, Čechy, nejméně zajímavá. Ve světě ji používají více než Gmail a stářím skoro dorovnává Hotmail. Prvním kamenem úrazu je anglické prostředí. Českého překladu se zde zřejmě nikdy nedočkáme, což nám okruh potenciálních uživatelů této služby značně ztenčuje. Ani ten, kdo umí anglicky, si na své přijít nemusí. Sluší se hned na začátku zmínit, že u Yahoo! zpoplatnili velmi podstatnou část funkcí, mezi ně patří i vybírání schránky přes POP. V některých zemích mají alespoň toto zpřístupněno zdarma, Česká republika mezi ně ale nepatří. Automatické přeposílání třeba patří k ryze placeným funkcím.
Na druhou stranu by se vám nikdy nemělo stát, že vám dojde místo. Yahoo! tvrdí, že můžete mít schránku plnou jak chcete a její kapacitu nevyčerpáte. Grafici a designéři při navrhování webové podoby freemailu odvedli poměrně dobrou práci, elegantní fialové zobrazení vzhlíží efektně a zapuštěné panely jsou velmi praktické. Zprávy si můžete otevírat v panelech a při ruce jich tak můžete mít tolik, kolik potřebujete. Situace se o dost zhorší při pohledu níže.
Hlavní stránka přetéká obsahem, který s elektronikou komunikací vůbec nesouvisí. Nejvíc bije do očí reklamní poutač (kdo by to byl řekl, že), nachomýtl se zde také přehled událostí a seznam nejvyhledávanějších pojmů. V doručené poště sídlí kupodivu ještě větší reklamní banner. Při bližším ohledání zjistíte, že celý je Yahoo! Mail prolezlý reklamním obsahem.
Málo muziky za hodně peněz
Funkcí dává Yahoo! svému dítku nepřiměřeně málo, zejména v porovnání se dvěma předchozími soupeři. Stejně jako oni i Yahoo! Mail umožňuje nastavit automatickou odpověď, která se bude odesílat ve vaší nepřítomnosti. V podstatě ale schází všechno ostatní. Zprávy můžete třídit pomocí filtrů, jejich počet ovšem nepřekročí stovku. Antispamová technologie vás ochrání před nevyžádanou poštou, dokonce zde existuje mechanismus na automatické třídění příchozích zpráv. Prioritní e-maily se tak neztratí v záplavě méně důležitých. Jinak kladná zpráva o implementaci chatu do schránky vás zřejmě nechá chladnými, protože Yahoo! Messenger se do našich končin nerozšířil. Z této sítě můžete komunikovat s lidmi používajícími Windows Live Messenger, ani těch ale v České republice nenajdete mnoho.
Zato napojení na sociální sítě se vám vnucuje až příliš často. Propojení s webovými aplikacemi lze naproti tomu ohodnotit jako mnohem příjemnější. Odkazy na ně se zobrazují v postranním panelu.
Při pohledu na krásné fialové prostředí vás docela zamrzí, že Yahoo! Svoji službu tak úspěšně zabíjí. Při zaplacení ročního poplatku (20 dolarů) vás aspoň přestanou obtěžovat reklamy, řada funkcí vám bude přesto scházet. A když je konkurence nabízí, dokonce zdarma, proč byste nezamířili raději k ní? To, že k e-mailům můžete přikládat až 100MB přílohy (děkujte propojení s YouSendIt), Yahoo! Mail nezachrání, stejně jako situaci nezvrátí vestavěný prohlížeč videí a fotografií.
Verdikt
V předchozích odstavcích jste si již svého favorita zřejmě našli. Každý ze tří freemailů funguje trochu jinak a proto si i vy můžete vybrat službu, která vám vyhovuje nejvíc. Hledáte-li spíše klasičtější formu e-mailu, zvolte Hotmail. Gmail připadá v úvaze, pokud se vám líbí trochu moderněji a jinak pojatý e-mail. Obě služby si jdou po krku a nabízí podobné funkce. Gmail obvykle inovuje více nežli jeho sok, neplatí to ale pokaždé. Gmail má na své straně velice pádný argument – laboratoř přetéká zajímavými experimenty. Ty ale mohou zmizet, pokud nakonec Google dostatečně nezaujmou.
Yahoo! si roli outsidera celkem oprávněně zaslouží, jeho freemail je plný reklam a poskytuje málo funkcí. A česky si s ním moc nepopovídáte. Podívejte se na tabulku se srovnáním základních parametrů:
Nadpis 1 | Gmail | Hotmail | Yahoo! Mail |
Funguje od roku | 2004 | 1996 | 1997 |
Kapacita schránky | 7,GB a nárůstá | 5 GB a více | neomezená |
Základní velikost přílohy | 25 MB | 25 MB | 25 MB |
Reklamy | textové | flashové | obrázkové |
POP | ano | ano | placený |
IMAP | ano | ne | ne |
Existuje placená verze | ano | ano | ano |
Český překlad | ano | ano | ne |
Vybírání jiných účtů přes POP | ano | ano | ne |
Motivy vzhledu | ano | ano | ano |
Kontrola pravopisu | česká | česká | anglická |
Antispam | ano | ano | ano |
Způsob organizace zpráv | štítky | složky | složky |
Prioritní pošta | ano | ano | ano |
Zabudovaný chat | ano | ano | ano |