Hlavní navigace

Stahujte Google Chrome 25. Tentokrát s rozpoznáváním hlasu a reklamou

22. 2. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Nedlouho po Firefoxu skončil další šestitýdenní vývojový cyklus také u konkurenčního Chromu. Na co se můžete těšit tentokrát? Naposledy jsme se dočkali prakticky úplně standardního servisního vydání. Pětadvacátá řada prohlížeče takovým zklamáním pro věrné fanoušky nebude. Vývojáři dokončili podporu pro rozpoznání hlasu. Momentálně by na novinku měli slyšet stejně především vývojáři, protože je na nich, aby do svých webových aplikací zapracovali podporu pro hlasové ovládání, eventuálně aby našli jiné způsoby využití.

Tip: Stáhněte si Chrome 24. Překvapit nemá čím, plní funkci servisního vydání

Kdyby vás zajímalo, jak dobře hlasové diktování pracuje, zkuste si to ověřit na následující ukázce. O funkci jsme se doslechli již v lednu, Googlu tedy implementace a odladění netrvalo zrovna dlouho. Pakliže máte k počítači připojený mikrofon, potenciálně se můžete těšit na diktování e­‑mailů nebo snadné vyhledávání.

 

Další novinkou je zvýšení zabezpečení. Chrome 25 již nenechá aplikace třetích stran, aby do prohlížeče instalovaly doplňky potichu, bez vašeho vědomí. Platí to jen pro edici programu pro Windows. Google sice původně takové chování toleroval, protože jiné aplikace uživatelům mohly nabídnout zajímavé funkce a integraci. V praxi to nicméně fungovalo tak, že jsme se dočkali zahlcení prohlížeče doplňky, které vůbec nepotřebujeme a které nás obtěžují. Chrome se zabydlelo na webu www.google.com/chrome, odkud si ho můžete stáhnout.

Doplněk se bez vašeho vědomí do prohlížeče nenainstaluje
Doplněk se bez vašeho vědomí do prohlížeče nenainstaluje | Foto: The Chromium Blog

Mimochodem, Paul Thurrot si všiml, že Google skrze svůj prohlížeč začal propagovat Chromebooky. V Česku se podobné reklamy objeví jen těžko, protože Chromebooky se u nás oficiálně neprodávají. Firma se každopádně nebojí Chrome využít k propagaci jiných svých produktů. Ten se stal efektivním reklamním nástrojem. Není to ale poprvé, zkoušky s reklamními pruhy uvnitř prohlížeče probíhaly již v uplynulých měsícíg a letech. Příliš překvapení proto nejsme.

Pruh se prý neobjevuje pokaždé, navíc nepůsobí příliš rušivě. Google zkrátka reklamy umí, například ani v Gmailu jsme si nikdy nemohli stěžovat na agresivní a skutečně rušivé bannery.

WT100

Reklama ve Chromu
Reklama ve Chromu | Foto: SuperSite for Windows

Zdroj: Google Chrome Blog | SuperSite for Windows