Stará, nebo nová zeď? Facebook brzy plošně nasadí hybridní vzezření

7. 3. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

V souvislosti s nyní již vydanou sociální čtečkou zpráv jsme vás informovali o tom, co se stalo s novou podobou zdí. Loni jaře Facebook uvedl moderní podobu stránky, kterou vidíte hned po přihlášení. Předčasně ji mohli získat ti, kdo se zapsali na seznam přednostních čekatelů. Jenže když jste po mnoha měsících stále hleděli na původní verzi, přemýšleli jste, kde se stala chyba. Ačkoli Facebook po změně vypadal lépe, nakonec vyšlo najevo, že redesign snižuje aktivitu uživatelů.

Před rokem: Facebook kompletně změní rozvržení zdi. Připomíná Google+

Proto se novinka do širší distribuce nikdy nepropracovala. Včera Facebook oznámil, že představí úplně novou podobu zdi. Nebudu vás napínat, výsledkem je hybrid mezi loňskou jarní a dosavadní podobou. Příspěvky na zdi budou samostatně plavat v prostoru, byť pořád v jedné řadě. Potěší také nové písmo a větší náhledy fotografií. Levý panel s aplikacemi a skupinami naopak bude zapuštěn do šedého prostoru. Facelift jej dle mého názoru příliš neomladil.

 

Tato část stránky stále vypadá docela staře, protože vlastně stará je. Až na nablýskanější ikony. Z jarního konceptu vypadla postranní ovládací liška, která podle testerů spíše komplikovala ovládání, než že by ho zjednodušila. Mark Zuckerberg tímto krokem sjednotí vzhled Facebooku na webu s mobilními zařízeními. Nebo aspoň zdi s uživatelskými příspěvky. Podoba s klientem pro iOS tedy není náhodná.

Úprava zevnějšku nebude mít vliv na to, jakým způsobem sociální síť vybírá příspěvky k zobrazení. Rozprostření nové podoby zdí bude trvat několik týdnů. Jak se na staronový Facebook tváříte vy?

Většina lidí zná Facebook dnes takhle
Většina lidí zná Facebook dnes takhle

Loni na jaře začalo veřejné testování nové podoby zdi
Loni na jaře začalo veřejné testování nové podoby zdi

bitcoin_skoleni

Takovou podobu bude mít Facebook zanedlouho pro všechny uživatele
Takovou podobu bude mít Facebook zanedlouho pro všechny uživatele

Zdroj: Facebook for Business