Statistiky o pirátství prozradí, co se lidem líbí. Netflix se jimi řídí

19. 2. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Zábavní průmysl vede válku se sdílecími sítěmi, fóry a piráty. Nejspíš to nepřekvapí, ale je značně ironické, když si uvědomíte, že dostupná data o upirátěném obsahu používají firmy k marketingu. Není žádný problém si najít např. nejstahovanější filmy v daném týdnu. Nebo písničky.

 

Tyto veřejně dostupné záznamy pak slouží jako solidní vodítko k tomu, co mají mladší lidé nejraději. Prostřednictvím výměnné sítě BitTorrent si miliony uživatelů loni předali 18 miliard souborů. Pirátství se tak stalo samo o sobě marketingovým nástrojem, jehož hodnotu do boku vyčíslit nelze.

Rozhodně mají filmová studia nebo hudební vydavatelé o důvod méně říkat, že jim stahování přivádí finanční újmy. Jsou tací, kteří si to přiznají. Viceprezident Netflixu před časem sdělil, že programové schéma aspoň částečně utváří podle toho, co lidé stahují nejvíc. O tyto seriály jednoduše mají zákazníci největší zájem.

Pirátské statistiky je třeba využít, tvrdí Tru Optik
Pirátské statistiky je třeba využít, tvrdí Tru Optik

Tru Optik to vidí tak, že sledovat jedince a pak je žalovat nemá smysl. Lepší je vytěžit data o stahování. Nabízí proto report, jenž vám pomůže zjistit, které zábavní a další produkty loni nevíce táhly. Z 18 miliard souborů tvořily více než polovinu seriály a filmy.

bitcoin_skoleni

V reportu najdete přehled nejstahovanějších titulů, hodnotu titulů, televizních stanic atp. Že za nejstahovanější seriál platí Hra o trůny, to stejně dávno víte. Nejvíce stažení z filmů zaznamenal Captain America: The Winter Soldier. Ze softwaru si zlato odnesla Windows 8.1 se skoro 120 miliony stažení. A pak, že dlaždice nikdo nemá rád.

Zdroj: Tru Optik via TorrentFreak