- Základ pro další úvahy: Facebook má 500 milionů uživatelů, Twitter 106 milionů.
- Denně se na Facebook přihlašuje 41 % ze všech uživatelů (což je zhruba 205 milionů lidí), na Twitter pak 27 % uživatelů (což je zhruba – jen – 29 milionů).
- Vlastní status aktualizuje denně 12 % ze všech přihlášených (Facebook), což je zhruba 26 milionů, 52 % ze všech přihlášených (Twitter), což je zhruba 15 milionů.
- Celkem 70 % uživatelů Facebooku není z USA, v případě Twitteru jde o 60 %.
- Nejsilnější věkovou skupinou na Facebooku je skupina 18-25 let, na Twitteru pak 26-34 let.
- Druhou nejsilnější věkovou skupinou na Facebooku je skupina 26-34 let, na Twitteru 35-44 let.
- Nejmladší skupina (13-17 let) je na Facebooku zastoupena 11 %, na Twitteru pak jen 4 %.
- Vzdělání uživatelů je na Facebooku rovnoměrně rozloženo mezi střední školu, tzv. „na vysoké škole“, „po vysoké škole“ a ostatní. Na twitteru je zřetelná skupina (48 %) „na vysoké škole“. Středoškoláků je na Twitteru pouze 7 %.
Facebook vs. Twitter
Pokud se pozorně zamyslíte nad odrážkou 2 a 3, zjistíte, jak pouhé uvádění procent klame a nasazuje nad statistiky divnou optiku. Rozdíly v absolutních číslech jsou markantní. Tu spíše ve prospěch Twitteru, tu Facebooku.
Pokud se podíváme na demografii, pak lze s vysokou pravděpodobností úspěchu tvrdit, že Twitter je síť “starších” a nemá dostatatečnou základnu “mladých”. Twitter stárne. Resp. stárne a zestárne rychleji než Facebook.
U Facebooku je demografická struktura napříč věkovými skupinami vyrovnaná, dalo by se říci, že jde o sít s „živou“ perspektivou.
Upozorňuji: Všechna má tvrzení vycházejí pouze z této infografiky, nemají další potvrzující čísla v zádech. Klepnutím na obrázek zobrazíte zdroj s vyšším rozlišením.
Co myslíte vy? Nedrží Twitter spíše vysokoškoláci? Budou tuto síť používat dlouhodobě i po studiích? Nezačne jim více vyhovovat “pomalejší” Facebook?
Původní zdroj: www.liborkriz.com