Steam má již 95 milionů aktivních hráčů. Letos se dočká novinek

10. 2. 2020

Sdílet

Valve se odhlédl zpět za rokem 2019, v němž jeho Steam dostal silnou konkurenci v podobě Epic Games Storu. Nejoblíbenější obchod s PC hrami nepatrně vyrostl. V roce 2018 měl průměrně 90 milionů aktivních hráčů, loni jich se jich alespoň jednou za měsíc přihlásilo necelých 95 milionů. Steam během loňska dostal nově přepracovanou knihovnu, interaktivní katalog či vylepšené multiplayerové funkce. Zlepšuje se též podpora Linuxu díky mezivrstvě nazvané Proton (odnož Wine), podle Valve lze na systémech s tučňákem ve znaku spustit již 6500 her určených původně jen pro Windows. Konečně lze také streamovat hry na iOS a velkým krokem k dalšímu růstu by mělo být spuštění čínské verze obchodu.

Co v roce 2020?

A jaké mají být hlavní novinky pro letošek? Steam slibuje, že během roku připraví několik analýz s hromadou výsledků, jež ukáží, jak a co lidé na PC vlastně hrají. Chce tak reagovat na analytické nástroje třetích stran (jako Steam Charts), které o stavu platformy poskytují jen zkreslené informace. Steam tedy sám začne poskytovat více dat.

Steam by měl dále zjednodušit přístup k herních soundtrackům. Vývojáři třetích stran dostanou přístup k jeho technologii férového matchmakingu, který přiřazuje soupeře v CS:GO. Dále dorazí rozhraní SteamVR 2.0, které možná bude mít souvislost s vydáním VR hry Half-Life: Alyx.

bitcoin_skoleni

Firma kromě toho chce dále zlepšovat stránky obchodu, knihovnu, chat, mobilní aplikaci a očekávat můžeme i další tematické slevové svátky.

Zdroj: Valve