Tento týden se začalo šuškat, že by se Steam mohl objevit na novém Xboxu Series X. Podobně nepravděpodobnou zprávou je, že nejpopulárnější PC obchod s hrami zamíří na Chromebooky. Avšak tuhle informaci potvrdil sám šéf vývoje Chrome OS Kan Liu pro magazín Android Police. Detaily ani časový plán neznáme a samotné Valve (provozovatel Steamu) se k informaci nevyjádřilo.
Je však zřejmé, jak by taková integrace mohla vypadat. Chrome OS používá linuxové jádro a již více než rok dokáže oficiálně spouštět programy napsané pro tento systém. Steam přitom má klientskou aplikaci pro Linux a v katalogu jsou tisíce kompatibilních titulů (aktuálně 6000+). Firma navíc pracuje na technologii Proton (odnož Wine), díky níž půjde na Linuxu spouštět i hry napsané čistě pro Windows.
Otázkou je, jak by případné hry na Chromeboocích vůbec běžely. Technicky sice fungovat mohou, ale typický Chromebook je levný počítač s omezeným hardwarem. Má pomalý procesor, slabou grafiku, málo paměti i úložiště se směšnou kapacitou. Situaci může komplikovat i to, že řada Chromebooků běží na ARMové platformě.
V katalogu jsou nicméně stovky kvalitních nezávislých her či starších titulů, jejichž hardwarové nároky zvládnou uspokojit i ty levnější stroje, a Google by mohl případně ručně vytipovat zařízení, na kterých Steam poběží. V minulosti takto postupně rozšiřoval podporu aplikací pro Android, než se tato funkce stala běžnou součástí všech nově prodávaných počítačů. A na druhou stranu již vznikají i premiové Chromebooky (například od Samsungu) s cenami nad 30 000 Kč, takže není vyloučeno, že vzniknou i ryze herní modely.
Bližší informace se možná dovzíme na herních akcích GDC (březen) či E3 (červen).
Zdroj: Android Police