Stormrise: první „pouze DirectX 10“ hra

10. 3. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Před pár dny uvedl hlavní designér hry Stormrise Artem Kulakov v exkluzivním rozhovoru pro PC Games Hardware velmi překvapivé prohlášení: Stormrise pro PC bude vyžadovat DirectX 10!

Co by to znamenalo? Samozřejmě to, že hru si nezahrají majitelé PC s operačním systémem Windows XP nebo starším (DirectX 10 zůstává výsadou Windows Vista, případně novějších verzí Windows). Musíte mít také grafickou kartu s podporou DirectX 10, což u Nvidia GeForce znamená řady 8400/8600/8800 a novější, z karet ATI Radeon pak vlastnit alespoň HD 2400/HD 2600/HD 2900.

Sega hru na oficiálním webu nazývá „první opravdu 3D RTS“, že tím bude myšlena nepodpora DirectX 9 je vzhledem k vývoji pro Xbox 360 a Playstation 3 trochu překvapením. Artem Kulakov k tomu ale řekl, že vývoj pro DirectX 10 je mnohem podobnější vývoji pro konzole než vývoj pro DirectX 9

Stejný muž pak prozradil, že díky DirectX 10 se vývojáři vyhnuli některým problémům s ovladači a rozhraní umožnilo napsat lépe vypadající hru s lepším výkonem. Že by konečně „nativní DirectX 10“ hra přinesla to, co Microsoft sliboval rok před uvedením tohoto API?

Stormrise bude využívat také DirectX 10.1, jež ze současných karet podporují pouze Radeony HD 3800 a HD 4000 od ATI. Konkrétně (a jak se dalo čekat) jde o instrukci Gather4, která umožňuje zpracovat až čtyři vzorky textury současně. V návaznosti na to pak umožnila optimalizaci použití shadow map a dokonce prý zaměření se na vyšší kvalitu. Rovněž u SSAO (screen-space ambient occlusion) je díky Gather4 umožněna vyšší kvalita obrazu.

Vývojáři Stormrise jsou momentálně unešeni z DirectX 11, tak jen aby hru také někdy dodělali (vydání je v plánu pro všechny tři platformy už v březnu). DirectX 11 má prý přinést zvýšení výkonu na vícejádrových strojích a zapojení compute shaderu pak přinést ještě další zlepšení obrazu.

Redaktoři PCGH se pustili i do srovnání kvality obrazu DirectX 9 a DirectX 10 režimů v Tom Clancy's: HAWX. DirectX 10 by měl navíc nabídnout:

  • vysoce kvalitní shadow mapu letadla hráče
  • screen-space ambient occlusion (SSAO, vysvětlení pojmu na Wikipedii)
  • východ/západ slunce (god rays)
  • soft particles (částicové efekty)

DX9:


DX10:

ICTS24

Další obrázky v článku na PCGH.

Autor článku