Za těmito rekordními příjmy stojí téměř jedenáct milionů platících amerických uživatelů, jejichž řady se stále rozrůstají. Podle těchto čísel by se mohlo zdát, že se hudební byznys probudil z klinické smrti a konečně je důvod oslavovat, realita je však opačná.
Nahrávací společnosti jsou pořád velmi nespokojené ze služeb, které sice generují jistý zisk, jsou však k dispozici zdarma a peníze se získávají jen z reklamy. Kvůli tomu jsou v porovnání s miliony přehrání doslova směšné. Dokonce až do takové míry, že zisk v podobě 385 milionů dolarů překonaly i prodeje minoritních vinylů, které vydavatelům přinesly 416 milionů amerických dolarů.
Streamovaná hudba poprvé v historii překonala standardní prodeje
YouTube, který je hlavním zdrojem hudby zdarma, se pochopitelně brání odměnami, které umělcům v loňském roce vyplatil. Ty byly podle dostupných informací srovnatelné se Spotify a pohybovaly se okolo tří miliard amerických dolarů.
Vydavatelé si však už tak hlasitě nestěžují na bezplatnou verzi Spotify, která hudebníkům od svého spuštění ležela v žaludku a mnozí z nich se vůči ní silně ohradila. Podle statistik se však Spotify daří tyto uživatele používající bezplatnou verzi převést na měsíční placený model, což se u YouTube z pochopitelných důvodů nedaří.
Trend je ovšem zřejmý a je více než jasné, že streamování klasický prodej brzy z velké části nahradí. Americký trh je sice vždy o něco napřed před zbylými kontinenty, podobný vývoj se ale očekává i v Evropě a postupem času také v Asii.