Hlavní navigace

Studie: 33 % firem chce přejít na Windows 8, 10 % je zcela odmítá

17. 10. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Říkali jsme to, řekneme to znovu. Firmám se Microsoft zavděčil s Windows 7, zatímco Windows 8 naopak cílí na běžného domácího uživatele. Redmondští sami nejspíš příliš nepočítali s tím, že by se firemní zákazníci ve velkém pouštěli do závratného rizika, spojeného s přechodem na nový produkt. Osmičky vnáší do způsobu práce s počítačem mnoho nového, dotekové prostředí Metro se nás snaží odlákat od desktopu a vůbec není jasné, jestli se inovativní koncept uchytí.

Podniky by musely kromě rizika podstoupit ještě rozsáhlé školení zaměstnanců. Zatímco s Windows 7 se člověk sžil, když předtím používal nějaká Windows, s Osmičkami to tak snadné není. Poměrně vysoké výdaje a nejistota tedy strojí za tím, že firmy dle předpokladů opravdu nechtějí přejít na Windows 8. Podle výsledků od Forrester Research se k přechodu hlásí asi jen 33 % firem. Možná byste čekali vyšší číslo, ale pouhých 10 % plánuje vědomě Osmičky přeskočit. Celých 47 % podniků vůbec nenapadlo, že by měly někam přejít. (Co si myslí zbylých deset procent, nevíme.)

 

Ty jsou se svým stávajícím operačním systémem spokojeny. Pravděpodobně se z velké části bude jednat o ty, kdož přešli na Windows 7. Uvažovat o jejich nástupci proto nedává příliš velký smysl. Pro srovnání, před třemi roky analytická firma provedla podobné zkoumání zájmu podniků o Windows 7. 66 % respondentů tehdy uvedlo, že přejdou, 27% se problematikou ještě nezabývalo a pouhopouhé 1 % upgrade rezolutně zamítlo.

bitcoin_skoleni

Čekal někdo jiné výsledky? Firmy obvykle neupgradují s každými novými Windows. Dlouho používaly Ikspéčka, Vistu ve většině případů přeskočily, takže jim nezbylo než přejít na Sedmičky. Osmičky nejen že mají těžký cíl, a sice přeučit lidi používat počítače, současně se nachází v období, kdy firmy nezávisle na kvalitě produktu jednoduše nemají moc důvodů plánovat přechod. Zmíněných 33 % lze v jistém ohledu považovat za úspěch. Přirozeně, realita může být jiná než nějaká studie.

Zdroj: The Verge