Tvrdili jsme to nejen my na Cnews, ale snad všichni, kteří stojí na druhé straně barikády a čelí OSE, hudebním labelům a vůbec všem „zástupcům průmyslu“. Závěrem univerzitní práce je zjištění, že „pouze čestní uživatelé platí a zároveň trpí omezeními DRM. Ti druzí netrpí, protože pirátské kopie už DRM nemají.“
V mnoha případech tak ty, kteří chtějí platit, odradí DRM, protože si písničku přehrají jen na některých přehrávačích, případně jen několikrát v závislosti na nastavení ochrany. Takže místo nákupu raději stáhnou „nečistě čistou“ verzi.
Že DRM nemá při nákupu hudby smysl, už došlo i některým prodejcům. Ať už naráželi na legislativní problémy nebo nechutenství zákazníků, bez DRM už prodávají iTunes, Amazon a donedávna i třeba české i-Legálně. DRM v takové podobě zkrátka nefunguje. A to zřejmě ani ve filmu nebo knihách.
Jiné je to u pronájmů/půjčování. Třeba model českého MusicJet, filmového Netflixu a podobných služeb používají DRM, protože na omezení je celý byznys postaven.
Navíc každá ochrana jednou padne. Jako třeba loni nezničitelné HDCP.
Zdroj: TorrentFreak