Hlavní navigace

Studie: podíl prohlížečů pod Windows se ztenčil o 7 % během půl roku

22. 2. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Z velké spousty studií, které se mnohdy zabývají nepodstatnými pitomostmi, tu mámě něco, nač stojí za to se podívat. Reklamní síť Chitika zveřejnila docela zajímavá čísla, podle nichž se podíl surfařů na Windows zmenšil o necelých deset procent během posledních šesti měsíců. Jenže to ve skutečnosti neznamená, že by lidé hromadně prchali od Windows ke konkurenci, případně vyhazovali počítače oknem. Je pravda, že konkurenční OS X od Applu vykazuje trvalý vzestup, ten je však poměrně pomalý a nikdy by nemohl způsobit takové pohyby ve statistice.

Za tenčícím se podílem Windows mohou samozřejmě především mobilní zařízení. Pokud opět na moment zavítáme k Applu, zjistíme, že prodává tolik chytrých telefonů a tabletů, že pro něj mají již v tuto chvíli větší význam než vlastní desktopový operační systém. Chitika nedávno zjistila, že podíl surfařů na iOS již překonal OS X.

Smartphonů se v roce 2011 prodalo více než počítačů. Ve třetím čtvrtletí se prodalo 101 milionů chytrých telefonů, zatímco osobních počítačů „jen“ 92 milionů. Převažují zařízení s Androidem, kterému nicméně zdatně sekunduje Apple a další. Microsoft má svá Windows Phone, přičemž zájem o ně postupně vzrůstá, jenže momentálně se v dávno rozjeté hře nemají šanci výrazněji projevit.

Podíl surfařů používajících Windows se tak jako tak tenčí, protože lidé přechází ke smartphonům, tak by se to dalo jednoduše shrnout. A tenčit se spolu s tím bude podíl ostatních desktopových systémů. V srpnu 2011 se rodina desktopových operačních systémů od Microsoftu se podílela na celkovém objemu prosurfovaného času ze 78,3 %, zatímco letos v únoru to bylo 71,4 %. Tohle jsou samozřejmě čísla od jedné firmy, které nemusí úplně dokonale odrážet realitu, přesto mnohé napovídají. A vzhledem k počtu prodaných počítačů a chytrých telefonů se podobnému trendu nelze divit, naopak se to dalo čekat. Výrazněji se bude projevovat s každým dalším měsícem.

WT100

Zdroj: TechCrunch | Chitika | Business Insider