Jo, ten príplatok +100e sa oproti bežnému Kčku podlá mňa tiež neoplatí ... (inak box / tray, však tam a jtak neni žiaden chladič v boxe :P )
Tak to vyzerá, že pre RTX 5000 bude zase treba kupovať nové zdroje/káble/redukcie :D
NVIDIA RTX 50-series "Blackwell" to Debut 16-pin PCIe Gen 6 Power Connector Standard
https://www.techpowerup.com/319242/nvidia-rtx-50-series-blackwell-to-debut-16-pin-pcie-gen-6-power-connector-standard
The implementation of the 16-pin PCIe Gen 6 connector would be the 5th power connector change, if the rumors are true. A different source says that rival AMD has no plans to change from the classic 8-pin PCIe power connectors.
19. 2. 2024, 15:30 editováno autorem komentáře
Bože, co to tam hulej v tý NVIDII. Aspoň to snad tentokrát nebude hořet, ale moc nadějí tomu nedávám.
Proč kupovat procesor, který v maximu bere přes 400 W, když totéž udělá levnější a úspornější konkurence?
400W je v těžkém MT.
Zaměření tohoto limitovaného kusu (nechápu ty odklady, když to je limitované, tak se dáočekávat horší dostupnost) je jiné.
Napríklad keď máš 128GB DDR4 a nechceš vyhodiť cez 400e len za to isté v DDR5. Ale k tomu stačí kludne aj bežná 14700K a nie toto vyhúlené KS.
Protvozovat takový procesor s 128 GB DDR4 je dost prasečina. Toto není CPU na práci a hráč dá raději peníze za rychlou paměť než za kapacitu, kterou nevyužije.
Nechápem načo u Intelu K CPU? Má to 3× taký výkon ako nieK CPU? Sám zvažujem i7-14700, lebo z i5-12400 si navýšim výkon citeľne, ale spotreba by mala byť pod 220 W, príp. ju obmedzím na 180 W a ešte niečo ušetrím. Čo by som získal s i7-14700K? 3% na výkone za cenu nového chladiča?
Lenže takto racionálne rozmýšľame my, ale naozaj jestvuje skupina zákazníkov, ktorým tie 3% výkonu za Ferrari za to stojí za to a vôbec nehľadia čo to stojí - nestojí a už vôbec nie čo to žere.
Vlko a to čo žere je to čo jeho majiteľa najmenej zaujíma :-)
19. 2. 2024, 20:06 editováno autorem komentáře
To mozna ano, ale je to "Ferrari". Zkus si to rict... Ferrari.
Co je 14900KS..podivna B-L architektura, ktera prilis zere, topi, potrebuje specialni scheduler, upravy programu, atd a konkurence umi v podstate to stejne s podstatne mensi spotrebou bez vsech tech negativit, ktere si Intel dobrovolne na sebe navlikl.
Pokud se da za neco oznacit za Ferrari, tak to urcite nebude v teto dobe Intel..
19. 2. 2024, 20:07 editováno autorem komentáře
Tak supersport auťáky tak příliš žerou, mají blbý užitný vlastnosti a drahou údržbu, jsou choulostivý, potřebují spešl pneu co vydrž týden než se musí vyměnit... a v zatáčce to snadno vyletí ze silnice a pak shoří.
Vlastně "podivná" auta, "konkurence umi v podstate to stejne" "s podstatne mensi spotrebou" "bez vsech tech negativit" by se asi o většině takovejch aut dalo říct...
Jako když se nad tím člověk zamyslí, tak tohle srovnání není fér, tak hrozný jako ferrari tyhle procesory zdaleka, ani třeba s tou 400W multivláknovou spotřebou nejsou (a minimálně si zrovna tu spotřebu člověk může seštelovat dolů a práci to udělá, kdežto Ferrari bude vždycky jenom kravina k naparování a ničemu jinýmu).
21. 2. 2024, 13:10 editováno autorem komentáře
Vy jste nikdy nebyl nadsenec do aut a nikdy jste nemohl jezdit nejakymi vytunenymi auty..
"Tak supersport auťáky tak příliš žerou, mají blbý užitný vlastnosti"
.. ano zerou, protoze to ma specialni motory, specialni upravy atd.
.. ano maji blby uzitny vlastnosti, protoze to neni jejich smyslem
"potřebují spešl pneu co vydrž týden než se musí vyměnit."
.. to jste videl ve kterem filmu? :))
"a v zatáčce to snadno vyletí ze silnice a pak shoří."
.. vy jste snad nikcy v zadnem upravenem nebo sportovnim aute nesedel, tyhle auta Vam prave "nevyleti"...
"Vlastně "podivná" auta, "konkurence umi v podstate to stejne" "s podstatne mensi spotrebou" "bez vsech tech negativit" by se asi o většině takovejch aut dalo říct..."
.. fabulujete, ten kdo si kupuje takove auto, vi proc si jej kupuje, vi co te s sebou nese. Kdyz si vezmete 14900KS a treba 7800X3D v hernich TOP procesorech.. 14900KS je nesmysl, je to pretunenena "tatrovka", neni to elegantni Ferrari.
Zbytek, nekomentujete auta...:)
21. 2. 2024, 19:35 editováno autorem komentáře
U těch upravených podvozků hodně záleží, kdo to dělá. Jestli si nějaký vesnický mechanik hraje na tuningovou firmu a nebo ten podvozek někdo opravdu ladí.
Spousta snížených a přitvrzených podvozků by správně na běžné silnici neměla vůbec jezdit, protože na nerovnosti můžou odskočit. To se ostatně stalo i u Porsche GT, ve kterém pak uhořel Paul Walker. Přímo firma se k tomu vyjadřovala.
Pokud si někdo myslí, že automobilky ten podvozek se svými zkušenostmi a možností to testovat na tisících kilometrech neumí a on to vymyslí lépe, jeho volba.
Jiná věc jsou velké firmy jako Brabus, Alpina a podobně, které to auto celé předělají, ale taky tomu vývoji věnují čas a peníze.
LOL. Intel a Ferrari .. tak to by mě ani ve snu nenapadlo. :-D :-D "kone moje hyjé, hlavne že som o pár minút v Ilave!" :-D :-D
Zastaralý šmejd se srandaIPC vyhulený na mraky. :-D A k tomu "zdarma" E-záprdky pro CB benchmarky. Ou jé! :-D
"Teď už je asi definitivně jasné, že Core i9–14900KS zrušené nebylo a architektonická rodina hybridních procesorů Alder Lake a Raptor Lake na 7nm procesu Intelu tímto dostane extrémního nejvýkonnějšího člena, na kterého se jednou asi bude pohlížet jako na historický vrchol této etapy Intelu. Jeho parametry jsme probírali zde"
Není to 7nm, ale 10nm.
Intel 7 =/= 7nm
Kdysi jak se za komančů hlasovalo tim že lidi blikali žárovkama a pak jakože energetici měli vidět ty skoky ve spotřebě a podle toho vyvodit nějaký závěry, tak po uvedení tohohle se bude hlasovat tim že pustim výpočet čísla pí nebo dam něco renderovat v cinemě 4D. :-D