Nenechte se však odradit – můžete jednak použít nějaký překladač do angličtiny (babelfish.altavista.com, google.com/translate_t) nebo prostě jen projít tabulky, fotky a hlavně parádní interaktivní grafy (zkuste myší v grafu najet na kteroukoli kartu a výkon ostatních se spočítá relativně k této vámi zvolené).
Pokusím se vás alespoň krátce nalákat ke čtení recenze PowerColor Radeonu HD 3870 512 MB na zmíněném webu (a také přinést přímo v této novince nějaké ty informace):
Test potvrdil i naše měření: RV670 má lepší výkon s anti-aliasingem než R600 a to navzdory poloviční šíři paměťové sběrnice. Výkon s 8× MSAA je pak většinou s menší ztrátou i než u GeForce 8800 GTX a GT:
Na Radeonech HD 3870 je výchozím režimem vysoce kvalitní anizotropní filtrování (pro testy GeForce 8800 je ComputerBase.de i ExtraHardware.cz zapíná explicitně) a bohužel je tento režim (byť o chloupek méně kvalitní než High Quality u Nvidie G80 a G92) pro kartu dost náročný a propady jsou znát už od AF 2× a s AF 16× bývají až nepříjemně velké
Nakonec autoři shrnou všechny provedené herní testy (DirectX 9: Anno 1701, Clive Barker's Jericho, Colin McRae Dirt, Company of Heroes, F.E.A.R., Gothic 3, Oblivion, Prey, Rainbow Six Vegas, Stalker; DirectX 10: Bioshock, Call of Juarez, Company of Heroes, Crysis, Lost Planet, World in Conflict) a ještě vezmou aktuální cenu karet v eurech a spočítají poměr cena/výkon:
Stejně jako v testu na ExtraHardware.cz vyšla autorům GeForce 8800 GT o něco rychlejší než Radeon HD 3870, pokud ale vzali v úvahu aktuální ceny karet v eurech a nasadili je na celkový výkon karet v 1 600 × 1 200 px s anti-aliasingem a s pro Radeon HD 3870 náročným anizotropním filtrováním, vyšla jim nová karta od ATI/AMD jako momentálně nejvýhodnější (HD 3850 v testu nebyla).
V článku byste kromě jednotlivých herních testů neměli přehlédnout tyto kapitoly:
- Jak klesá výkon HD 3870, HD 2900 XT, 8800 GTX a 8800 GT ve hrách jako Anno 1701, Jericho, Oblivion, F.E.A.R. či Stalker:
- při zvyšování rozlišení
- při zvyšování anizotropního filtru
- při zvyšování úrovně anti-aliasingu
- Efektivita čipu: RV670 vs. R600 (jádra nataktována na stejnou frekvenci, paměti HD 2900 XT na polovinu oproti HD 3870, aby byla zajištěna stejná propustnost)
- Shrnutí testu efektivity (RV670 je o 3 % efektivnější s AA/AF pak o 9 %)
- Hodnocení výkonu (normální vs. kvalita (AA/AF), 1 280 × 1 024 až 2 560 × 1 600 px)
- Měření hlučnosti větráčků karet
Zdroj: ComputerBase.de