T-Mobile navýšil počet mobilních zákazníků, ale ti utrácejí čím dál méně

Sdílet

 Autor: Redakce

Po Telefónice přišel s hospodářskými výsledky za první kvartál 2013 také konkurenční T-Mobile. Během posledních tří měsíců utržil 5,79 miliardy korun, což je o 9,6 % méně než loni v tomto období. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů) klesl meziročně o 14,3 % procenta na celkových 2,65 miliardy korun.

Finanční výsledky jsou slabší i přes nárůst 72 000 nových zákazníků, celkem jich už T-Mobile obsluhuje 5,57 milionu, z toho 56 % paušálů, zbytek předplacenky. Využívání služeb šlo nahoru, průměrný uživatel měsíčně provolá 134 minut (1,5% růst) a pošle také více SMS. O 93 % vzrostlo množství přenesených dat, uživatelé prosurfovali téměř 1307 terabajtů.

 

Zákazníci ale ve výsledku zaplatili méně. Průměrná měsíční útrata u paušálních tarifů klesla o 17,7 % na 443 Kč, u předplacenek klesla o 15,6 % na 119 Kč. Lze předpokládat, že s nárůstem počtu virtuálních operátorů a konkurenčních bojů půjdou tato čísla v dalším čtvrtletí zase o kus dolů.

ICTS24

Naše výsledky za první čtvrtletí roku považujeme za uspokojivé, přestože trh dlouhodobě klesá a konkurence se zvyšuje,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „Velkou radost mi dělá růst datových služeb a pozitivní vývoj naší zákaznické základny. To je výsledkem naší dlouhodobé snahy o co nejlepší poměr mezi cenou a hodnotou pro zákazníka.

Zdroj: T-Mobile