T-Mobile po 22 letech končí jako generální partner české fotbalové reprezentace. Naposledy se objeví na letošním mistrovství Evropy. Zatím není jisté kdo T-Mobile nahradí. Začátkem roku se jako nový Premium partner prezentovala společnost TCL pro minimálně dva následující roky.
TCL už má s fotbalem zkušenosti – spolupracovali s brazilským národním týmem a podporovali turnal Copa America. Ambasadorem značky byl brazilec Neymar (pro ty s klávesnicí qwertz: neplést s libereckým fotbalistou Nezmarem). Pro lokální trh se ambasadorem TCL stal fotbalista Pavel Horváth.
TCL ovšem nenahradilo T-Mobile. Generální partner bývá jeden, poté jsou tu ještě oficiální partneři reprezentace (Puma, Hyundai, Pepsi a Staropramen) a až potom Premium partneři, kde jsou vedle TCL další čtyři značky. Není však vyloučené, že se po tomto oznámení nestane novým generálním partnerem zrovna premium partner.
Sto tisíc dresů s logem T-Mobile
T-Mobile začal podporovat český fotbal ještě jako Paegas v roce 1998, celkem na 230 zápasech. Logo růžového Téčka bylo pro národní dresy typické a třeba pro mistrvoství 2006 v Německu jich měl operátor připravených 100 000 kusů. Přes soutěže o lístky se na zápasy podívalo zhruba 30 tisíc fanoušků.
„Bylo to dlouhé a oboustranně prospěšné partnerství, za které je zapotřebí poděkovat. O možnosti skončit jsme se dozvěděli už před několika měsíci, a tak nás konečné rozhodnutí nepřekvapilo,“ poznamenal předseda FAČR Martin Malík.
Letošní mistrovství se nebude konat v jedné kokrétní zemi, ale ve dvanácti evrospkých státech. Nejde přitom o opatření kvůli pandemii koronaviru, ale jako připomínka 60. výročí evropského šampionátu (a současně kvůli finanční náročnosti), což již v roce 2012 navrhl předseda UEFA Michel Platini. Za Česko by se měly zápasy odehrát na novém stadionu v Praze, který se zřejmě dostaví hned po bruslařské hale pro Martinu Sáblíkovou. Původně se pořadatelství šampionátu mělo rozhodnout mezi Tureckem, Irskem-Skotskem-Walesem a Gruzií s Azerbajdžánem.
zdroj: T-Mobile