Tip: Šílené reklamy na Windows 8. Microsoft chce zaujmout bez dlaždic
Naproti tomu tablet s Windows 8 kromě dotekového prostředí obsahuje navíc režim pracovní plochy, takže stačí připojit myš s klávesnicí a můžete pracovat. Apple ve svém zařízení podobné produktivní prostředí nemá, proto na iPadu ani nelze provozovat např. Microsoft Office. Osmičky se navíc i v dotekovém rozhraní naučily pracovat s více aplikacemi najednou, což iPad opět nedovede.
Toto jsou objektivní body, ať se vám to líbí, či nikoli. Můžete přirozeně namítnout, že od tabletu pokročilou funkcionalitu nečekáte. Buď jak buď, Microsoft v nové reklamě vypichuje právě sílu desktopu, multitasking nebo přítomnost Office. Ze Siri při tom zvládl učinit hlupáka, zparodoval nejednu reklamu od Applu a celé srovnání zakončil cenou. iPad je totiž dražší, než v reklamě účinkující ASUS VivoTab Smart.
64GB varianta stojí 449 dolarů, zatímco iPad se stejně velkým úložištěm 699 dolarů. A ano, objektivně se přitom bavíme o zařízení, které toho umí víc. Jestli se s ním např. pracuje lépe, o tom reklama nemluví. Microsoft si je dobře vědom svých silných stránek.
Zdroj: Microsoft via e‑mail