Jenže tento přístup webových magazínu je špatný. Ne každý je na Facebooku a nutit uživatele se registrovat na sociální síti, která nerespektuje základní pravidla soukromí na internetu, která zneužívá vaše osobní data aniž byste o tom věděli a která vyváří internet v internetu. Takové diskuze na vašem serveru ale nemáte pod kontrolou, vlastní je Facebook a kromě mnoha nevýhod z toho vyplývajících je může také kdykoliv bez náhrady zrušit.
Technologický server TechCrunch nasadil facebookové diskuze na začátku roku 2011. Chtěl zvýšit kvalitu komentářů a zbavit se balastu. To se jim sice podařilo, jenže komentovat přestávali i ostatní uživatelé. Zkrátka jim pod články, s nadsázkou řečeno, nikdo nic nepsal.
Komentování na českém webu je znemožněno – musíte si založit účet na Facebooku!
Nyní proto hodil TechCrunch zpátečku, facebookové diskuze pod články zrušil a zavedl systém Livefyre, jež dává vlastníkovi webu mnohem větší možnosti. Tento šikovný systém používají i jiná velká média, protože umožňuje jak vlastní registraci, tak přihlášení přes Twitter, Google+, LinkedIn, OpenID a pro technicky slabší uživatele také ten Facebook. Hlavně si na své přijde každý návštěvník webu – přihlásí se jak sám chce a není k ničemu nucen.
Facebookové diskuze u nás používá ve velkém hlavně Aktuálně.cz, či MyEgo.cz, které jsou tak pro komentování z mého pohledu spíše nepoužitelné. Snad si vezmou z TechCrunche příklad, u nás na Cnews.cz vám nic podobného nehrozí.
zdroj: TechCrunch