Mnohem zajímavější informací je že AMD má vydat konečně plnohodnotné ovladače pro RX 4xx, lteré mimo jiné mají konečně podporovat slibované úsporné funkce těchto čipů a mimo jiné navýšit jejich výkon.
http://www.guru3d.com/news-story/amd-radeon-software-crimson-relive-drivers-info-leaks-onto-web.html
Pokud není uvedená tabulka podvrh mohly by RX 4xx snížit spotřeba až o třetinu.
Já vždy přemýšlím, jestli lidi vůbec pořádně čtou ty nové informace, nebo jen koukají zběžně na obrázky - "navýšení výkonu", "o třetinu menší spotřeba", atd.
"The latest update is an accumulation of all Radeon Software Crimson releases into one package, offering a dramatic increase in performance through software optimization... Radeon cards such as the RX 480 see up to 8% performance increase with ReLive..." a na slajdu je těch 8% "since RX480 launch". Tipuji tedy, že kdo pravidelně instaluje nové ovladače, tomu se asi navýšení moc konat nebude. ReLive je jakési shrnutí všech dosavadních vylepšení, záplat a fixů v ovladačích.
Chill - "...a new power saving feature that dynamically regulates framerate based on in-game movement...". Tedy ne absolutní snížení spotřeby karty, ale dynamické ve hře tím, že se bude snižovat dynamicky FPS podle obsahu hry. Navíc nefunguje pod DX12 a Vulkanem - "Radeon Chill currently works for DirectX 9, 10 and 11 applications ... however we’re looking into developing its functionalities for future releases (míněno DX12 a Vulkan)".
Díky siddhi i redaktorovi za důležité zprávy.
Další důvody, že je nejvyšší čas k nákupu akcií AMD.
13.12. AMD předvádí Zen a nejspíše i nějakou grafickou kartu.
5. ledna na CESu pak bude Zen i s Vegou.
No nejsem jistě sám, kdo věří v raketový vzrůst akcií AMD příští rok, především v jeho začátku. I když i tento rok ten vzrůst byl obří, pětinásobný. Celkově však, kdo uvidí, že nadchází doba VR, je pro něj AMD jasným koněm k mnohonásobnému zhodnocení jmění během následujících deseti let. Například Amazon za 10 let šel na 25-ti násobek.
Takže moje rada: zajít například do FIO a zřídit si obchodní účet, nejlépe ihned, devizovku klidně pořešit později, nyní již není čas do 13.12. a na kurzu tratíte oproti FIO asi 200 na 10k, to je nic oproti zhodnocení akcie o dolar, kdy takto nyní získáte 1k při vkladu 10k.
Moje předpověď je, že AMD bude na 20-40 dolarech během následujících dvou měsíců. A to že se mi vyplnila předpověď z května, kdy bylo AMD na 4$, nyní je na 9,5$: https://www.google.com/finance?q=AMD
Sám jedu all-in AMD jako AMD jede all-in Zen.
To je nejpravděpodobnější varianta. Nicméně nějaká monetizace technologiíí by AMD neškodila, je to koneckonců jeden z cílů, které nové vedení slíbilo a zatím se k tomu nějak moc nedostalo.
Varianta s licencováním celého GPU je, podle mne, hodně malo pravděpodobná, to už by se asi prosákly nějaké bližší informace, minimálně o nějaké bližší spolupráci.
Netvrdím, že nemůžeš mít pravdu, ale na můj vkus do toho jdeš moc emotivně. Stejně tak dobře to může dopadnout úplně naopak. Je sice pravda, že kdo neriskuje nevyhraje, ale srovnávat zrovna Amazon s AMD v jeho současné situaci, to je trochu odvážné a nejsem si jist, že se to vůbec dá navzájem nějak porovnat, byť přibližně. Osobně bych investoval opatrně. Předpověď o nárůstu za dva měsíce na 20 USD mi přijde hodně nereálná i 50% násrust by byl v tomto časovém horizontu velký úspěch.
Kompletní nebo byť i jen relativně velká část AMD GPU v Intelu je dle mého nesmysl a dobře to tu J. Olšan popisuje, co by to bylo za mnohaleté martýrium. Bude to zřejmě spolupráce na úrovni smlouvy, jakou má Intel s NVidií, tzn. (cross)license či něco takového na použití některých technologií, výměna patentů, apod. Ta smlouva s NVidií vyprší příští rok a nikde zatím nebylo řečeno, jak to bude dál. Může a nemusí být dále prodloužena, uzavřena nová, atd. Otázka je také finanční objem - kdyby to bylo cca jako s NVidií, tzn. 1,5 mld USD na pět let, tak cca 300 mil. USD ročně asi AMD do jisté míry pomůže, ale nevytrhne. Přibližně v té době, kdy se uzavírala ta smlouva, tak Intel AMD vyplatil 1,25 mld USD a kde jim je konec.
"Radeon Chill využívá algoritmus, který detekuje vstup z ovladacích periferií, díky čemuž zjistí, zda se na obrazovce odehrává divoká akce, nebo jsme si v opačném případě někam odskočili. Pak už je princip této funkce zřejmý, při nízké aktivitě jde snímkovací frekvence dolů, a tím může klesat i spotřeba. Odezva na potřebu výkonu má být přitom okamžitá, takže bychom neměli nic poznat. Vedle toho Chill ještě pracuje tak, že snižuje počet vykreslených snímků v případě, že je zbytečně velký."
Zdroj: Svět Hardware
Chill bude součástí ovladačů Crimson ReLive.
jaké rácio? Co třeba růst reálného výkonu? Už dnes GPGPU aplikace "ujíždějí" procesorům ve specifických úlohách, tak proč něco takového neintegrovat rovnou, bez potřeby data převalovat přes sběrnice? Tohle přece už v historii několikrát proběhlo, integrace FPU, L2/L3 cache, atd.
Ehm, ctete driv, nez neco placnete. Primo na stranceHiAlgo CHILL je hned na zacatku, v sekci "jak to funguje" napsano: "CHILL is a smart framerate limiter that saves power and increases battery gaming time, while not detracting from the gaming experience."
Takze je to ocividne pro notebooky, prinejmensim primarne.
V kazdem pripade je ta technologie velmi problematicka. Uspora energie NEMA NIC SPOLECNEHO se samotnym GPU, tzn. Polaris je porad stejne neefektivni jako bylo doted. Je to cisty frame rate limiting. Fakt, ze grafika limituje framerate podle pohybu muze zpusobovat velke problemy - treba kdyz sedis nekde se sniperkou, tak se nehybes, ale potrebujes stale velky framerate, abys mohl dobre trakovat cile. Obecne to ale plati o vsech scenach, kde je podstatny pohyb nejakeho dalsiho predmetu, ne jen hrace. A vzhledem k tomu, ze tu technologii defaultne zapli i pro FPS hry (Fallout, Far Cry), ne jen MOBA nebo MMO, je to tragedie. Co si AMD dovoli k zakaznikum, to uz je opravdu na hrane.
Ehm. Fakt netuším kam koukáš, ale přímo na tom slidu je nápis jak Brno - "Default OFF"
www.techpowerup.com/img/16-12-06/c3618c4b5b3b.jpg
Ano je tam whitelist her u kterých je tahle technologie otestovaná a funkční, ale nejprve se musí CHILL povolit v control panelu.
Chce to víc číst a míň trollit :D
ztraceno v překladu:
Q: Musím zapínat funkci RadeonCHill v podporovaných hrách ?
A: Ne, tato funkce je plně volitelná s možností zapnutí funkce globálně, nebo také pro konkrétní hru.
odpověď je ve smyslu že uživatel tuto feature zapínat nemusí ( ale může ), defaultně je vypnutá
Otazka je polozena jednoducho a logicky.
Zatial, co odpoved je ovplyvnena marketingovymi skusenostami (vsetko je komplikovane a treba to pracne vysvetlit), ktore vyustili v nepochopeni zmyslu otazky. Odpovedajuci totiz otazku pochopil tak, ze ci uzivatel musi dodatocne zapinat/vypinat funkciu pre kazdu podporovanu hru zvlast/samostatne (len hry ktore su podporovane).
Odpoved: Nie, Radeon Chill je uplne volitelna funkcia/vlastnost s prepinacom zapinajucim Chill v oboch pripadoch ako globalne tak aj pre jednotlivu hru.
A vo viacerych slajdoch je jednoznacne napisane, ze GLOBALNE je CHILL VYPNUTA a po jej zapnuti funguje len pre hry vo whitelist-e, ktore su uz overene. V blizkej buducnosti ich budu priebezne doplnat az nasledne by chceli tuto funkcionalitu (ak je globalne zapnuta) mat aktivnu pre vsetky hry okrem hier v blackliste. Co je logicke, pretoze to tlaci herne studio vydat patch, aby nemal hru v blackliste.