Hugo Barra (foto: +Hugo Barra)
Její upravený Android MIUI připomíná starší verze iOS, produktový web mi.com má zase hodně společných prvků s apple.com a často je podobný také design zařízení. Příkladem budiž nedávno představený Mi Pad, který vypadá jako iPad Mini křížený s iPodem Touch nebo iPhonem 5C. Nařčení z kopírování ale Barra odmítá. Zkrátka vyrobili tablet s pro něj ideálním poměrem stran displeje (4:3) a který má zakulacený tvar, jenž se dobře drží v ruce.
Barra promluvil také o mezinárodní expanzi. Firma má oficiální obchod v Číně, Malajsii a Singapuru, ale zprostředkovaně se její produkty dostaly i k nám. Letos prý firma rozhodně nezamíří do USA, ale v příštím roce by to mohlo vyjít. Barra přitom připomíná mnohem větší HTC nebo Sony, které na americkém trhu také neuspěly. USA se prý navíc na Xiaomi dívá jen jako na další čínskou značku.
Na Američany se prý musí jinak. Jsou například zvyklí kupovat dotované telefony spolu s úvazkem u operátora. Xiaomi místo toho prodává nedotovaná top zařízení za co nejnižší cenu. Barra ale tvrdí, že mají šanci uspět u lidí, kteří mají rádi Nexusy. Jsou to technicky vzdělaní lidé, kteří hledí na parametry, ceny a aktualizovaný software. To splňuje i Xiaomi, jehož upravený Android MIUI prochází pravidelnými týdenními updaty založenými na zpětné odezvě samotných uživatelů.
Zdroj: Android Authority