Seriozní virtuální operátor poskytuje i část technické infrastruktury a působí ve více zemích. Příkladem je LycaMobile, která má hlavní sídlo v Británii, ale působí ve vícero evropských zemích, a třeba v Polsku nabízí neomezené volání, sms a 30 GB dat za 120Kč měsíčně, viz https://www.lycamobile.pl/en/
Takže pokud se chcete investigativně věnovat virtuálním operátorům, tak si odpovězte na otázku, proč nechtějí tito nezávislí mezinárodní virtuálové do ČR jít, a ne tady chválit fakt, že má nějaký lokální pseudovirtuál levnější tarif o pár desetikorun než hlavní operátor, když je to stejně 10x dražší než v Posku!
Plnohodnotný virtuál u nás byl jeden (Vectone Mobile), také se silným mezinárodním zastoupením, ale po roce odešel. Virtuálové prostě mají nastavené mizerné velkoobchodní ceny a firmy by musely tarify dotovat, aby mohly být levné a ještě rentabilní (což imho bude případ Tesco Mobilu).
Srovnávat české virtuály a zahraniční jinak nejde, právě proto, že jinde mohou být velkobchodní podmínky postaveny jinak. A pokud ani čeští síťoví operátoři nemají tarify srovnatelné s Polskem, Finskem apod., virtuálové je budou mít jen těžko.
Tedy vy jste mi to nandal.
Ano, virtuálové byly schopní nabídnout lepší předplacenky nebo tarify s menším množstvím jednotek. Ale u tarifů s neomezeným voláním/SMS a trochou více gigabajtů dat to rozhodně neplatilo. Ano, ty v článku zmiňované tarify Emtéčka ani Tesca nejsou nové, však v době představení jsme o nich také psali. Tenhle článek ale měl v aktuální náladě "virtuálové nejsou schopní konkurovat" ukázat, že někdy to jde.
Jestli se tomu dá něco vytknout, tak fakt, že tarify Emtéčka patří tak trochu do šedé zóny (jsou označeny jako zaměstnanecké, ale operátor je prodává každému) a Tesco Mobile patří napůl O2, takže to není nezávislý virtuál a může mít výhodnější podmínky.