Superchargery v Evropě používají standardizované konektory CCS (Combined Charging System), ale v Severní americe má Tesla svůj vlastní proprietární konektor. V začátcích totiž žádný standard prakticky neexistoval. Jako nejjednodušší řešení je jeví použití nějaké redukce. Ať už ji budou vozit elektromobily sebou (Tesla jim redukci prodá), nebo bude součástí nabíjecích stanic.
Zahájení v Evropě je tak pravděpodobnější. Podle webu Electrek již Tesla jedná například v Norsku, kde pro tento účel požádala o státní pobídku (vláda je dává jen pro nabíječky otevřené všem). Stejná jednání probíhají i v Německu. Stále ale není jisté, které Superchargery budou nakonec pro ostatní auta přístupné, zřejmě půjde o postupný proces.
https://twitter.com/elonmusk/status/1417593502351826946
Ostatní značky zatím neprojevily příliš zájmu o využívání Superchargerů, ale to se nyní mění. Pro majitele automobilů Tesla to v důsledku může ale znamenat delší fronty. V současnosti provozuje Tesla okolo 25 tisíc rychlonabíjecích stanic typu Supercharger na 2700 místech.
V Evropě dokonce nabíjení jiných značek na Superchargerech loni chvíli fungovalo, ale šlo o softwarovou chybu, která byla rychle opravena. V Česku je aktuálně osm míst se Superchargery.
zdroj: Electrec via Engadget