GeForce GTX 560 Ti: Ve dvou proti špičce
Do uvedení další generace dvouprocesorových karet AMD zbývá jen několik dní a Nvidia by se svým řešením měla vyrukovat jen pár dní poté. Víceprocesorová řešení se tedy opět dostávají do kurzu a výsledky se nám budou hodit i pro srovnání s chystanými Radeony a GeForce. Rovnou prozradím, že už mám téměř dotestovanou i dvojici Radeonů HD 6870. Spolu s GeForce GTX 560 jde asi o nejslabší modely, u kterých má smysl uvažovat o spřažení dvou karet. Zajímavé jsou mimo jiné taky proto, že ve srovnání s nejvýkonnějšími modely nabízí podstatně lepší poměr výkon/cena a ve dvojici ve výsledku při stejné či jen o málo vyšší ceně překonávají i zatím nejvýkonnější dostupné karty.
SLI je kvůli jedné nevýhodě, kterou GeForce oproti Radeonům mají, paradoxně zajímavější než CrossFireX ze dvou Radeonů. Zatímco v případě posledních generací karet AMD lze na jednu kartu zapojit až šest monitorů, GeForce stále zůstávají na dvou DVI-I a jednom HDMI výstupu, na které připojíte maximálně dva monitory současně. Abyste měli dostatek konektorů pro připojení monitorů pro využití technologie Nvidia 3D Surround, resp. její 2D obdoby se třemi monitory, bez minimálně dvou karet zapojených do SLI se neobejdete.
S uvedením jednoprocesorových karet pro zapojení tří či více monitorů Nvidia nijak nechvátá a odůvodňuje to tvrzením, že pro dobrý herní zážitek ve 3D Surround se bez dvou výkonných karet ve SLI stejně neobejdete, protože jednočipové řešení stále nenabízí dostatek výkonu.
Nvidia má pro SLI vyhrazený i speciální web Slizone.com. Na „slizounu“ najdete řadu informací k propojení dvou či tří karet do SLI, řada z nich by si ale zasloužila přinejmenším důkladnou aktualizaci. Nejzajímavější je tak asi odkaz, který vás ze Slizone přesměruje na oficiální fórum, kde je o poznání živěji.
Za vypíchnutí stojí vlákno věnované tomu, které karty lze spolu provozovat. Podle něj je možné propojit karty ze stejné generace se stejným základním modelovým značením (např. GTX 570 s nějakou GTX 570 OC). Jedinou výjimkou z tohoto pravidla jsou karty jako GeForce 9800 GTX, 9800 GTX+ a GTS250, které využívají stejné jádro v obdobné konfiguraci, pouze s odlišnými takty. Nevadí ani odlišné frekvence – v případě, že zkombinujete přetaktovaný model s kartou na referenčních taktech, pouze je doporučeno nastavit na obou kartách stejné frekvence nebo tu rychlejší použít jako primární GPU.
Na našem fóru pak najdete průběžně aktualizované vlákno o škálování výkonu se dvěma či více kartami, ve kterém jsou odkazy na testy a recenze řešení SLI a CrossFire
První ze dvou testovaných GeForce 560 Ti je vzorek přímo od Nvidie v referenčním provedení.
Referenční GeForce GTX 560 Ti od Nvidie pro testy SLI doplnila přetaktovaná GTX 560 Ti v provedení N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC, na kterou jsme tu měli před pár dny recenzi.
Tato karta má od výrobce zvýšené takty z 822/4008 MHz na 880/4200 MHz. I když by to v kombinaci s referenční GTX 560 Ti zase tolik nevadilo, takty jsem přes MSI Afterburner u obou karet srovnal na referenčních 822/4008 MHz.
GeForce GTX 560 Ti má jen jediný konektor SLI, znamená to, že do SLI propojíte nanejvýše dvě karty. Použitá základní deska Gigabyte EX58-UD5 není vybavená žádným přídavným PCIe rozbočovačem, ale spoléhá jen na linky, kterými disponuje čipová sada Intel X58. V tomto případě dvou karet to ještě stačí na konfiguraci 2× PCIe ×16, se třemi kartami už se ale šestnáct linek z druhého slotu rozdělí mezi druhý a třetí a karty běží v režimu 1× PCIe ×16 + 2× PCIe ×8.
A ještě malá poznámčička – mezi testovanými tituly v grafech přibylo Call of Duty: Black Ops a poslední Medal of Honor.
Testovací sestava
Testovací konfigurace
Podrobný popis testovací sestavy najdete v článku Ze zákulisí: nové sestavy pro měření grafik a hlučnosti. Testoval jsem na hotfix verzi ovladačů AMD Catalyst 11.1a. Ve stávající verzi 11.2 podle release notes k žádným změnám, které by byly v případě naší konfigurace a testovaných titulů podstatné.
V grafech tentokrát nenajdete srovnání všech naměřených karet – jednak se zajímáme především o škálování v CrossFireX, jednak je ještě nemám přeměřené na nové sestavě. Pro orientaci jsem alespoň doměřil v současnosti ještě nejvýkonnější kartu Nvidie – GeForce GTX 580.
Základní deska Gigabyte EX58-UD5 je osazená „extrémním“ šestijádrovým Core i7-980X. Procesor je přetaktovaný na 3,8 GHz při napětí zvýšeném na 1,344 V (podle CPU-Z).
V BIOSu jsou vypnuté úsporné technologie. Důvod je opět jednoduchý – co nejvíce omezit vliv procesoru při měření spotřeby grafické karty. Kvůli snížení chyby při měření, ke kterým by jinak docházelo kvůli automatickým a nevyzpytatelným změnám taktovací frekvence, je vypnutý TurboBoost.
Paměti DDR3-1600 běží na 1360 MHz při časování 8-8-8-22-1T a 1,64 V.
Procesor chladí výkonný Coolink Corator DS, který můžete znát z testu zveřejněného na ExtraHardware.
„Levný“ Centurion od Cooler Master se k podobné sestavě na pohled ani trochu nehodí, ale jde o skříň s typickou (a stále ještě nejčastěji používanou) koncepcí a konfigurací chlazení. V bočnici jsem zalepil otvor v místě chladiče procesoru – při použitém chladiči procesoru a daném uspořádání systémového chlazení nadělal víc škody než užitku.
Vepředu je 1000otáčkový Cooler Master dodávaný se skříní. Zadní systémový ventilátor Nanoxia FX12 (možná si jej ještě pamatujete z naší recenze) může v případě potřeby běžet až na 2000 ot./min, pomocí panelu je zregulovaný na 1500 ot./min, při kterých je aerodynamický hluk ještě únosný.
O napájení se stará 920W Enermax Revolution 85+ má vysokou účinnost, nabízí vysoký výkon a umožňuje i bezproblémový provoz řešení postavených na 3-way SLI či CrossFireX ze tří karet. Při časté manipulaci se náramně hodí odpojitelná kabeláž, která ve skříni zbytečně nepřekáží. K samotnému průvanu ve skříni zase tolik nepřispívá, ventilátor obvykle běží v rozmezí 800-900 ot./min.
Pevný disk VelociRaptor VR150 (WD3000GLFS) s kapacitou 300 GB používáme především kvůli rychlejšímu načítání her.
Procesor |
||
Intel Core i7-980X |
||
základní parametry |
||
počet jader / vláken | 6 / 12 | |
taktovací frekvence | 3,33 GHz | |
násobič | 25× | |
TurboBoost | až 3,6 GHz, násobič 1/1/1/1/2/2 | |
cache | 12 MB | |
použité nastavení |
||
taktovací frekvence | 3,8 GHz (28 × 136 MHz), 1,344 V, vypnutý HyperThreading, TurboBoost a C1E/EIST | |
recenze |
||
Šestijádrový Intel Core i7-980X (Gulftown) v testu | ||
Za zapůjčení procesoru děkujeme společnosti Intel |
Základní deska |
||
Gigabyte GA-EX58-UD5 |
||
základní parametry |
||
patice | LGA 1366 | |
čipová sada | Intel X58, ICH 10R | |
paměťové sloty | 6× DDR3, max. 24 GB | |
PCIe sloty, PCI sloty | 3× PCIe ×16 (16+16+1/16+8+8), 1× PCIe x4, 1× PCIe ×1, 2× PCI | |
podrobné specifikace | viz specsheet | |
recenze |
||
Gigabyte EX58-UD5: výkon s Ultra Durable 3 | ||
Za zapůjčení základní desky děkujeme společnosti Gigabyte | ||
Paměti |
||
Kingston KHX1600C7D3K3/6GX (3× 2 GB) |
||
základní parametry |
||
typ | DDR3 | |
taktovací frekvence | 1600 MHz | |
časování | 7-8-7-20 | |
napájecí napětí | 1,65 V | |
udávaná spotřeba | 1,8 W na modul | |
podrobné specifikace | viz specsheet | |
použité nastavení |
||
takt/časování | 1360 MHz, 8-8-8-22-1T, 1,64 V | |
Za zapůjčení pamětí děkujeme společnosti Kingston |
Pevný disk |
||
Western Digital VelociRaptor VR150 (WD3000GLFS) |
||
základní parametry |
||
kapacita | 300 GB | |
otáčky | 10 000 ot./min | |
rozhraní | SATA 3 Gb/s | |
vyrovnávací paměť | 16 MB | |
průměrná přístupová doba (čtení/zápis) | 4,2 ms / 4,7 ms | |
podrobné specifikace | viz specsheet | |
Za zapůjčení pevného disku děkujeme společnosti Western Digital |
Optická mechanika |
||
Lite-On DH4O1S |
||
základní parametry |
||
typ | BD-ROM | |
podporované formáty | [BD] BD-R, BD-RE , BD- ROM , BD-R DL , BD-RE DL , BD- ROM-DL [DVD] DVD Video, DVD-5, DVD-9, DVD-10, DVD-18, DVD+RW 4.7GB, DVD+R 4.7GB, DVD-RW 4.7GB (closed session), DVD-R 4.7GB, DVD+R9 [CD] CD-DA, RAW, CD-ROM XA (m1,m2,m2f1/m2f2), CD-R, CD-RW, CD-PLUS, CD-I |
|
rychlost čtení | BD-R/RE/ROM/SL/DL : 4× CAV DVD +R/-R SL : 12× DVD +R/-R DL : 8× DVD +RW/-RW SL : 8× DVD-9 : 8× CDR/CDRW : 32× |
|
podrobné specifikace | viz specsheet | |
Za zapůjčení optické mechaniky děkujeme společnosti LiteOn |
Zdroj |
||
Enermax Revolution 85+ ERV920EWT-00, 920 W |
||
základní parametry |
||
celkový výkon | 920 W | |
špičkový výkon | 1010 W | |
podrobné specifikace | viz specsheet | |
Za zapůjčení zdroje děkujeme společnosti Enermax |
Skříň |
||
Cooler Master Centurion 534 |
||
základní parametry |
||
formát | miditower | |
standard | ATX |
Chladič |
||
Coolink Corator DS |
||
základní parametry |
||
podporované patice | Intel LGA 775/1156/1366, AMD AM2/AM2+/AM3 | |
rozměry | 155 × 140 × 121 mm | |
hmotnost pasivu | 1040 g | |
materiál | měděná základna, hliníková žebra | |
ventilátor | 120 × 120 × 25 mm, 800–1700 ot./min, PWM | |
podrobné specifikace | viz specsheet | |
recenze |
||
Test chladičů (finále): Noctua, Thermalright, Zalman… | ||
Za zapůjčení chladiče děkujeme společnosti Rascom |
Operační systém, nastavení a ovladače
- Microsoft Windows 7 Ultimate (64bitová verze)
- vypnuta automatické defragmentace, aktualizace i swap file na
všech jednotkách - DirectX redist August 2010
- Intel INF
9.1.1.1 - ATI Catalyst 11.1a pro Radeon HD6970
- Nvidia GeForce 266.58 pro GeForce GTX 580
Grafické karty testujeme na 30" LCD panelu HP LP3065
Za
poskytnutí her Battlefield Bad Company 2 děkujeme
společnosti Electronic Arts Czech Republic.
Za
poskytnutí hry Aliens vs. Predator děkujeme společnosti CD Projekt.
Za
poskytnutí hry Anno 1404 děkujeme společnosti Playman.
Aliens vs. Predator (DX11), Anno 1404 (DX10)
Aliens vs. Predator
Scénu z úvodu hry jsme nově nahradili samostatným benchmarkem, který je na internetu k dispozici ke stažení zdarma. Běží pouze v režimu DirectX 11 a je o poznání náročnější než náš původní test.
Pro snadnější testování existuje utilita AvP benchmark tool, tu stačí nastavit takto a spustit test:
Anno 1404
U této překrásně vypadající strategie (schválně zkuste kliknout na náhledový obrázek nad tímto odstavcem anebo tento přímo z testovací sekvence) jsem se nechal podobně jako u Call of Duty World at War inspirovat metodikou PC Games Hardware a tu tedy máme plně srovnatelnou. Postup je takovýto: Stáhněte si uloženou pozici PCGH, uložte ji do C:\Users\xyz\Documents\Anno 1404\Savegames. Nastavte všechny grafické detaily ve hře na maximum, vypněte vertikální synchronizaci a MSAA i anizotropní filtrování aktivujte také skrze hru.
Po načtení uložené pozice pomocí kurzorových kláves několikrát přelétněte přes ostrov a pak pozici znovu nahrajte. Zafunguje to jako cache proti vlivu pevného disku. FRAPS nastavte na 20 sekund a měřte vždy od doby, kdy začne v pravém horním rohu mluvit Zahir.
Za poskytnutí hry Anno 1404 děkujeme společnosti Playman.
Battlefield Bad Company 2 (DX11), Call of Duty: Black Ops, Call of Duty 5: World at War (DX9)
Battlefield Bad Company 2
Hned v úvodní misi se po probití zákopy dostanete po louku. Zde se po střetu s Japonci hra uloží. Nastavím FRAPS na 45 sekund a z tohoto checkpointu jdu kolem hořícího zera a dále pralesem až k můstku u vodopádu. Karty jsou otestovány v režimu DirectX 10 i novějším DirectX 11. Ten u DX11 GPU vynutíte v souboru C:\Users\xyz\Documents\BFBC2\settings.ini. Nastavení společně s uloženou pozicí si můžete stáhnout zde.
Za poskytnutí hry Battlefield Bad Company 2 děkujeme společnosti Electronic Arts Czech Republic.
Call of Duty: Black Ops
Zatím poslední díl populární série je méně náročný než jeho starší předchůdce Call of Duty: World at War. Testuji pomocí Fraps prvních devadesát sekund z úvodní animace k misím U.S.D.D., která začíná cestou do Pentagonu a v S.O.G. odehrávající se ve Vietnamu.
nastavená úroveň vyhlazování. I na průměrné moderní grafice, jakou je GeForce GTX 460, při vysoké úrovni vyhlazování se snímková frekvence jen výjimečně dostala pod šedesát snímků za sekundu.
Call of Duty 5: World at War
Benchmark probíhá pomocí FRAPSu. Ten nastavte na 35 sekund. V
možnostech hry aktivujte konzoli a do ní vepište devmap pel1b. Tím se
dostanete na začátek mise Houževnatý (Relentless). Jakmile se tak stane,
spusťte FRAPS. Nově už nemusíte pro srovnatelnost výsledků s EHW držet klávesu pro pohyb vpřed, nechte jen doběhnout oněch 35 sekund a nic nedělejte.
Colin McRae: DiRT 2 (DX11, DX9), Crysis Warhead (DX10)
Colin McRae: DiRT 2
Pro testování DiRT 2 používám velký dávkový soubor, který umožňuje otestovat bez nějakého zasahování čtyři různé tratě ve čtyřech nastaveních. Pro srovnatelnost výsledků s DirectX 10 a 10.1 kartami mám sadu konfiguračních XML s vynuceným DirectX 9, další sada XML zapíná DirectX 11 (na GPU, jež ho umí), teselaci i nejvyšší úroveň detailů postprocessingu.
Měří se na čtyřech tratích: Maroko (méně náročná, ale výsledky srovnatelné s volně stažitelným demem), L.A. (noční, stadión dělá některým kartám problémy), Malajsie (na některých GPU nejnáročnější) a Londýn (ten je v plné hře jako základní benchmark). Veškeré použité XML a dávky pro testování najdete v tomto ZIPu.
V malých grafech jsou výsledky dílčích testů z dávky.
Crysis Warhead
K otestování výkonu v Crysis: Warhead používám utilitu Framebuffer
Crysis Warhead Benchmarking Tool 0.31. Aby bylo měření kompatibilní s
ověřovaným (ranked) benchmarkem, nechávám volbu na mapě ambush a
implicitním čase (v tomto případě noc). Používám rozhraní DirectX 10 a
zkouším jak nastavení Gamer (hráč, odpovídá detailům high v původním
Crysis), tak Enthusiast (very high). Beru výsledek druhého měření, kdy
už je hra načtena v paměti. Měření jsou opakovatelná s minimální odchylkou.
Far Cry 2 (DX10.1), Just Cause 2 (DX10)
Far Cry 2
Pro testy jsem používal zabudovaný benchmark, test Ranch Medium. Výsledky v grafech jsou z plynulejšího ze dvou opakování. Používám režim DirectX 10 a maximální detaily. Anti-aliasing zapínám přes nabídku hry.
Více v článku Far Cry 2: výkon grafických karet a vliv nastavení.
Just Cause 2
Just Cause 2 bylo jedním z příjemných překvapení první čtvrtiny roku 2010 (alespoň po grafické stránce) a autoři mysleli i na integrovaný benchmark. Ty jsou ve hře hned tři, všechny vypadají velmi dobře, konec Desert Sunrise a hlavně nejnáročnější Concrete Jungle pak přímo parádně. Výsledky měření jsou z náročnějšího Dark Tower a Concrete Jungle, méně náročný Desert Sunrise už vynechávám.
Je trochu škoda, že Bokeh filtr a GPU simulace vody (která pak vypadá opravdu fantasticky) je realizována pouze přes Nvidia CUDA a nikoli třeba DirectCompute. V tomto max. nastavení by se tedy mohly srovnávat jen GeForce.
Mafia II (DX9), Medal of Honor (2010), Metro 2033 (DX11), Napoleon: Total War (DX9)
Mafia II
Do metodiky jsme zařadili i zejména u nás populární Mafii II. Testy se zapnutým vyhlazováním jsou oproti většině ostatních her trochu exotické. Ve hrách se totiž nejčastěji používá vyhlazování MSAA (obvykle 4×, náročnější uživatelé nastavují i 8×), zatímco vývojáři Mafie sáhli k méně efektivnímu 2× SSAA (supersampling).
Medal of Honor (2010)
Poslední díl série Medal of Honor je unikátní v tom, že pro single player využívá jiný engine než pro multiplayer. Testujeme ve verzi pro jednoho hráče, která běží na silně modifikovaném UT3 Engine. Podrobnější popis samotné hry, možností nastavení a další srovnání výkonu najdete v článku Medal of Honor (2010): od 8800 GTX po HD 6870 v testu.
Detaily jsou nastavené na maximální úroveň, vyhlazování využívám vestavěné.
Testuji pomocí Frapsu na dvou nejnáročnějších úvodních animacích prvních 64 s z mise Gunfighters, ve kterých pilotujete vrtulník a 111 s z mise Neptune's Net, ve kterých letíte v noci transportním vrtulníkem, který havaruje.
Metro 2033
Z testovaných her největší zabiják grafických karet, který na trůnu
vystřídal Crysis a Stalkery: CS a CoP. V Game Options je položka Advanced PhysX vypnuta, na kartě Video je vybrána kvalita Very High, DX10 pro všechny karty a znovu navíc potom DX11 pro nejnovější GPU s jeho podporou, dále 4× MSAA a 16× AF. Používám uloženou hru takřka ze začátku hry (Chase), vozíkem jedete tunelem a než se vám ve snové vizi objeví příšera, logování FRAPSem ukončím (180 s). Benchmarkovací sekvence asi není nejtěžší možná, i tak ale současným kartám stačí a asi pár let ještě bude, výhodou je dobrá opakovatelnost.
Uloženou pozici před jízdou tunelem si můžete opět stáhnout, pro otestování používám uvedené nastavení. Kombinace MSAA, vysokého rozlišení a profilu very high u mnoha karet znemožňuje prakticky už pohyb v menu a přitom slevení z maximálních detailů hru vizuálně zřejmě až tolik nepokazí. Testuji pouze nižší rozlišení 1920 × 1200, vyšší rozlišení 2560×1600 už je na většině karet při stejném nastavení nehratelné.
Napoleon: Total War
V Napoleon:
Total War (demo, 1.0.0) používám pro testování bitvu u
Ligny. Fraps nastavuji na
62 sekund, jakmile získám kontrolu nad myší a klávesnicí, nastavím
pohled hned na zcela
nejnižší možný u země (náročná detailní animace vlnící se trávy či
obilí).
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (DX11), H.A.W.X. 2 (DX11), World in Conflict (DX10)
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Pro testování této moderními technologiemi nabité hry používám samostatný benchmark. V něm pak celkové nastavení Ultra, Enhan. full dynamic lighting (DX10 nebo DX11 podle toho, co GPU podporuje). Je-li DirectX10.1 podporován, je zatržen i v Advanced Options. DirectX 10 karty testuji pouze s 4× MSAA, DirectX 11 akcelerátory potom ještě navíc s MSAA for A-teste objects (anti-aliasing transparentních textur), SSAO Mode nastaveným na HDAO, kvalitou na Ultra (verze Compute Shader), zaplou teselací i CHS (Contact hardening shadows).
World in Conflict
Testuji s upraveným profilem very high details. Navíc jsem zapnul water reflects clouds (voda odráží oblaka) a anizotropní filtrování
navýšil na 16×. Používám vestavěný benchmark.
Unigine Heaven 2.1
V Unigine Heaven nastavujeme DirectX 11, shaders na High, anti-aliasing na 4× a anizotropní filtrování 16×. Zkoušeno je nastavení teselace na normal i extreme.
Shrnutí výsledků a verdikt
Závěrečné shrnutí
Spotřeba bez zátěže byla zase o něco vyšší než u dvou Radeonů HD 6970, pokud ale někdo pořídí do počítače dvě karty s výrobcem deklarovanou maximální spotřebou 170 W, nějakých 29 W navíc bez zátěže už ho nejspíš trápit nebude. Výkonnější Radeony HD 6970 jsou na tom dokonce o 7 W lépe, vyberou si to ale v zátěži, kde je spotřeba dvojice Caymanů téměř o 100 W vyšší.
Podotýkám, že v případě zátěže jde o špičkovou spotřebu, kterou karty dosahují po asi dvacetiminutovém trýznění náročnou scénou v Crysis, průměrná spotřeba při hraní se pohybuje níže.
Pozitivní je, že v Anno 1404, kde se CrossFireX kvůli špatné kompatibilitě propadlo hluboko pod výkon jedné karty, došlo u SLI jen k minimálnímu propadu výkonu (tudíž to na rozdíl od CrossFire není nezbytně nutné řešit vypnutím SLI) a také to, že u her, ve kterých byl nárůst výkonu se dvěma Caymany slabší (Call of Duty: Black Ops, Napoleon: Total War) na tom bylo SLI s relativním rozdílem ve výkonu o poznání lépe. Z absolutních čísel, kde místy dvojici Caymanů GeForce překonávají, je patrné, že problém nejspíš nebude ani v omezení ze strany procesoru.
Negativní je v případě dvou GTX 560 Ti naopak to, že v náročných hrách při rozlišení 2560×1600 bodů je tam, kde by byl výkon opravdu zapotřebí, znát, že dvě karty hůře škálují pravděpodobně kvůli „malému“ 1GB framebufferu karet.
U každé hry počítáme celkový průměr ze všech měření, který následně započítáváme do celkového průměru. Každá hra je tedy v celkovém výsledku započtena stejnou vahou.
V populárních českých e-shopech jsem pro výpočty v souhrných grafech vylovil následující ceny nejlevnějších dostupných grafických karet. U řešení z více karet jde o prosté roznásobení částky za jednu kartu.
Zajímavé je, že dvojice GeForce GTX 560 je z porovnávaných řešení vlastně třetí nejvýhodnější – poměrem výkon/cena předbíhá i jednoprocesorový Radeon HD 6970. Vezmete-li v potaz, že jej i hrubým výkonem překonává HD 6970 téměř o polovinu a že za cenu GeForce GTX 580 nabízí o čtvrtinu vyšší výkon, je to v případě, že budete o grafice za cenu kolem deseti tisíc uvažovat, dost pádný argument.
Samozřejmě se ale musíme bavit i o nevýhodách tohoto řešení. Na rozdíl od GTX 580 ne vždy funguje naplno nebo alespoň tak, aby mělo smysl. Jasná je vyšší spotřeba bez zátěže i v zátěži, s tím ještě souvisí nutnost mít zdroj, který zvládne hned čtyři přídavné napájecí šestipinové konektory (zatímco GTX 580 si vystačí s kombinací 8pin + 6pin).
Spíše jen extrémisty bude trápit, že řešení postavené na dvou kartách ve SLI znamená oproti jednočipové kartě i vyšší input lag.
SLI 2× GeForce GTX 560
+ výrazný nárůst výkonu ve většině titulů
+ špičkový hrubý výkon
+ velmi zajímavý poměr cena/výkon
+ ještě příjemná cena
±
možnost připojit tři monitory pro Nvidia Surround
- vyšší hlučnost v zátěži
- spotřeba bez zátěže mohla být nižší
- vysoká spotřeba v zátěži