Protože Mirek s World of Tanks počítá i do metodiky pro testování integrovaných grafik, vybírali jsme z replayů nahraných v nové verzi ty, které by se pro testování grafických karet hodily nejlépe, tedy ty náročnější, kde bude grafickou kartu procesor brzdit co nejméně a které u výkonnějších karet nebudou shora omezené limitem na ~127 fps.
Jelikož se podobné testování ve World of Tanks celkem snadno automatizovat, nachystal jsem dávku, která změřila prvních pět minut ze zhruba 800 replayů prakticky na všech mapách v náhodných bitvách odehraných za tanky a něco málo i za dělostřelectvo. Na každé z map proběhlo 8–45 měření.
Testovací sestava s GeForce GTX 680 se potila nepřetržitě tři dny, výsledkem měření je zhruba 58MB log z MSI Afterburner o ~256 000 řádcích v této podobě:
V záznamu jsou uložené údaje jako snímková frekvence (fps měřené po sekundách), vytížení GPU, spotřeba v procentech z TDP, množství obsazené paměti videokarty, takt GPU a pamětí, teplota GPU, či rychlost ventilátorů.
Byla by asi škoda, aby jediným výstupem z obrovského logu po třídenním měření byly dva vybrané replaye pro testování karet, proto jsme se rozhodli výsledky měření shrnout do článku se zaměřením na náročnost jednotlivých map na grafickou kartu a procesor.
Uvítali bychom, kdybyste se s námi ještě předtím v diskuzi podělili o vlastní zkušenosti s novým updatem. Zlobí vás stále ještě sniper mode? Narážíte na nějaké mapě, na některých místech či v některých situacích na problémy s výkonem? Máte v sestavě spíš slabší procesor, nebo grafickou kartu? A je něco speciálního, co by vás ve vyhodnocení naměřených výsledků zajímalo?