Obecně můžou být kryptoměny pozitivním "vynálezem", ale je opravdu smutné jak posledních několik let devastují PC hraní. Je obrovská škoda, že nejsou z naprosté většiny efektivně těžitelné jen specializovanými ASIC minery, jako BTC. Ano, i to odčerpává polovodičové výrobní kapacity, ale sitauce pro herní/WS hardware by byla i tak nesrovnatelně lepší...
Já bych všechny ty kryptoměny, internety a počítače zakázala ! ????
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=j%C3%A1+bych+ty+internety+zak%C3%A1zal%C3%A1
Já osobně to rozlišují spíše na dvě podstatné skupiny.. Podle druhu použití... na relax, zábavu.. A na činnost která mi vydělává peníze.. Byznys..
A podle toho bych právě to řešil, jako výdělek by měl člověk platit daň, tak jako platí jiné firmy.. Nebo OSVČ.. Pak by nebylo co řešit.. Jen chybí chuť to ošéfovat.. Zařídit..
Jak byste to chtěl regulovat? Jediná šance na regulaci je napálení pořádné spotřební daně na elektřinu. A z toho se pose... první ti, kdo po regulaci těžení volají.
Ono je úplně jedno, jestli tu elektřinu spotřebuje hráč na své naprosto zbytečné hraní nebo těžař. Rozdíl je jen v tom, že těžař to hráčovi nevyčítá, ale hráč těžařovi ano.
"Ono je úplně jedno, jestli tu elektřinu spotřebuje hráč na své naprosto zbytečné hraní nebo těžař."
.. to jste to moc teda netrefil.. "Tezba" jede 24/7, hrani her nikdo 24/7 neprovozuje. Cili tady vznika jasna disproporce spotreby elektriny v neprospech "tezeni, pokud to prepoctu na jednu prodanou kartu, se kterou se tezi a nehraje. Dalsi vec je, ze pocet tech karet, ktere jednou 24/7 a pocet hracu, kteri soucasne by na stejnem poctu z nich hrali je opet mensi. Opet v neprospech "tezby". Takze ekologicke/emisni dopady tezby vs "zbytecne hrani" jdou podle tech to dvou jednoduchych kriterri jasne za tezbou.
Co se tyce kontroly, do urcite miry se kontrolovat samozrejme da. Staci mit zakon, ktery to reguluje/zakazuje. Minimlane v Evrope dnes neni problem odecitat stav wattmetru online...
Ano, miner jede 24/7, ale nejede na plno, ale na cca 40-50 TDP. O tom, kolik je hracu (stovky a stovky milionu liudi) a kolik tezaru, ani nemluvim. Kdo spotreba vice energie? O tom neni absolutne pochyb. HRACI.
Hezky to napsal – tezari hracum nekecaji do toho, k cemu pouzivaji karty. Hraci tezarum ano.
Aby jsi ten vypocet mel jednodussi, tak tady mas prumernou spotrebu ve hrach u vetsiny dnesnich karet..
https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-3060-ti-founders-edition/images/power-gaming-average.png
"Hezky to napsal – tezari hracum nekecaji do toho, k cemu pouzivaji karty. Hraci tezarum ano."
Já si jen stěžuji, že na rozdíl od dřívější doby, kdy byl nedostatek grafických karet raritním jevem, tak od jara 2017 se pravidelně vyskytují dlouhé periody, kdy jsou grafiky vyprodané a k dostání případně jen za nesmyslné ceny. A ta poslední perioda trvá už půl roku a konec v nedohlednu. A samozřejmě, pokud rok nepůjdou koupit nové grafiky, efekt na PC hraní jako takové nebude zrovna pozitivní.
Pokud by to takto mělo fungovat dalších pár let může to být až devastující pro tento segment.
Jestli tohle není důvod si z pozice PC hráče stěžovat, tak už nevím co by měl být...
Miner nejede naplno, to je pravda, ale taky nemá jen jednu kartu. On jich může mít deset, ale třeba taky sto. Ti největší naplnili kartami velké haly.
A zatím co ty miliony hráčů spotřebují stejně (nebo možná i více) energie, tak v poměru na hlavu je to stále těch cca 200W. Kdežto miner tu spotřebu má sám za sebe. Nezabavil miliony hráčů, dokonce ani nevyprodukoval žádnou trvalou hodnotu, jen se účastní převrácené letadlové hry.