Intel obnovuje svoju HEDT platformu tak musia reagovať, ostatne iné ani nevedia. Či už GPU po nV, alebo tu v CPU nevedia udávať trendy...krypto, AI, bigLITTLE, RTX, atď.
Tak ale toto zas není práve také zlé, niekto nechce na také to domáci žvýkání dráhy Epic a vystačí s "lacným" TR.
ThreadRippery mají odlišné uspořádání chipletů proti některým EPYC, především F řada a X (tedy V-Cache) u variant s nižší kapacitou cache. A celkově EPIC nedosahují tak vysokých taktů jako ThreadRippery - jsou patrně při stejném počtu jader binovány na efektivitu.
Maor má pravdu. Z Threadrippera, což v generaci Zen 1 byl bomba produkt nemající konkurenci, udělal časem management AMD předražený fail a naprosto záměrně donutil lidi kupovat dražší Epycy. AMD jde v první řade o zisk, o zákazníky se starají jen když jim klesnou prodeje.
Situaci kolem TR jsem sledoval.
Co popisujete se dělo za čipové krize.
Takže těžko soudit jestli za tím stojí nenažraný management a nebo praktické rozhodnutí.
AMD upřednostňila EPYC a dobře udělala.
Serverový trh má ohromnou setrvačnost.
Procenta které si z trhu ukousla bude intel těžko získávat zpátky.
Ano, trh s WS tím prakticky vymizel.
Ale první kdo ho opustil byl intel.
nemá to 2048-bit SVE vektory, tak je to k ničemu, kdejaký telefonní čip si tohle dá se svým IPC k snídaní .... AMD se nikdy nepoučí
On existuje HW co má 2048 bit širokou jednotku? Těch 2048 bitů je jen softwarově, HW to zpracovává na víc průchodů, maximum co fyzicky existuje jsou 512 bit jednotky...
Semidynamics tvrdi, ze umi konfiguraci s fyzickou sirkou 2048b, ale nevim o tom, ze by to nekdo realne implementovl v produktu.
Ano, fyzicky CPU může mít 2048-bit šířku SIMD registrů, tedy 2048-bit FPU/SIMD jednotky. Ano zatím nejširší zatím implementované SVE je 2x512-bit SIMD ve Fujitsu A64FX pro superpočítač Fugaku.
SW pro SVE je napsané bez ohledu na šířku SIMD, protože samotné SVE instrukce jsou na šířce vektoru nezávislé. SW si umí automaticky naporcovat vstupní vektor dat dle detekované šířky SIMD v CPU dynamicky až za běhu programu (x86 s fixními vektory to musí řešit už během kompilace). Vstupní vektor dat může být daleko větší než těch 2048-bit, v podstatě obrovský stream/array - a proto ARM umí v C/C++ definovat pro SVE typ Sizeless.