Eduard
Kučera, spolutvůrce Avastu a někdejší výkonný ředitel firmy, se totiž
v pátek objevil v DVTV. Rozhovor vám nabídne pohled na
akvizici. Kučera potvrdil, že když v určitém bodě přestanete organicky
růst, nakupujete. Nabídka na odkoupení nebyla první, samotný Avast se také
nabízel. Sám Kučera pak popisuje nákup AVG jako největší risk
v historii firmy.
Potvrdil,
že značka AVG nezanikne. Stane se to, že oba antiviry budou vyvíjeny
v rámci jedné firmy a budou tedy používat to nejlepší z obou
technologií. AVG ale zůstane, neboť je v řadě zemích silné. Kučera
řekl, že oba produkty sklízí úspěch, jen každý v jiných oblastech.
Převzetí konkurenčního antiviru antiviru tak pomůže firmě doplnit slepá
místa na mapě. AVG má lepší pozici v anglosaských zemích, Avast je pro
změnu silnější v zemích EU nebo v Latinské Americe.
Po AVG
firma sáhla, protože je její strategie podobná Avastu, na rozdíl např. od
Esetu. Oproti němu má ale v rukou produkty pro mobily. Kučera ovšem
rovněž potvrdil, že z uživatelstva mobilů není snadné dostat peníze.
Počítačový
trh se sice spíš zmenšuje, ale lidé používající počítač spíše zaplatí. Někdy
i proto, že chtějí svůj oblíbený produkt podpořit. Avast si platí
z celé uživatelské základny zhruba procento lidí. Řeč přišla také
na předinstalaci antivirů na nové počítače, nebudu ale prozrazovat všechno.
Rozhovor je zajímavý, takže pokud vás byznys (s antiviry) zajímá,
doporučuji jej shlédnout.
Zdroj: DVTV