Tvorba vlastní mapy
Zkuste si vytvořit vlastní mapu zajímavých míst. Tu pak můžete sdílet s dalšími uživateli, kteří ji mohou upravovat společně s vámi. Tématem může být cokoliv - od mapy hospod ve vašem okolí po mapu nemovitostí v celém Česku. Klíčové je množství uživatelů, které přesvědčíte ke společnému upravování mapy. Začněte klepnutím na Moje mapy|Vytvořit novou mapu. Vyberte Nadpis a Popis a nastavte, s kým chcete mapu sdílet, zda s kýmkoliv, kdo si ji najde (Veřejná), nebo jen s pozvanými uživateli (Neveřejná). Ty pak pozvěte tlačítkem Spolupracovat.
Přidejte obsah mapy: v levém horním rohu teď najdete čtyři tlačítka, kterými mapu obohatíte o značku místa, čáru nebo tvar. Vyberte prostě funkci a klepněte na místo na mapě, kde se má nacházet. Všimněte si, že vaše značky se hromadí v levém sloupečku pod popisem mapy. Na závěr klepněte na Hotovo. K editaci mapy se kdykoliv vrátíte tlačítkem Upravit u popisu mapy.
Sdílené mapy
Když teď klepnete na tlačítko Moje mapy, zobrazí se v levém sloupečku kolonka Vytvořeno mnou s vaší mapou. Pod ní najdete mapy, které vytvořili jiní, ale vy je můžete sledovat nebo na nich spolupracovat: Vytvořeno ostatními uživateli. Úplně dole se vám nabízí Vybraný obsah, s třemi aplikacemi Googlu. Pokud si chcete přidat mapu z druhé kategorie, klepněte na odkaz Přidat obsah a tady u libovolné miniaplikace na Přidat do map. Mapu aktivujete zatržením tlačítka nalevo od ní.
Upravte obsah
Hledáte službu nebo významné místo v konkrétním umístění? Najděte na mapě svou pozici a do políčka vyhledávání úplně nahoře vyplňte kategorii (třeba „květinářství"). Pro přesnější výsledky ještě můžete přes tlačítko Zobrazit možnosti vyhledávání vybrat určité kategorie výsledků, například Místa nebo Firmy. V levém sloupci se zobrazí nalezené výskyty. Pokud mezi nimi najdete hledaný objekt, klepněte na něj. Na mapě se otevře bublina, ve které najdete Další informace, můžete místo Uložit do složky Moje mapy, napsat na něj smysluplnou recenzi nebo dokonce Upravit jeho detaily (ukazatel nebo podrobnosti, případně jej můžete zcela odstranit).
Přidejte veřejná místa
Pokud se v seznamu výsledků vyhledávání vaše místo nenachází a vy jste přesvědčeni, že by mělo, prostě jej tam přidejte. Klepněte pravým tlačítkem myši na přesné umístění místa na mapě, zvolte Umístit střed mapy sem a dole pod levým sloupečkem vyberte odkaz Přidat místo na mapu. Vyberte Název místa a Zadejte adresu. Později můžete přidat ještě několik dalších detailů, svoje data odklepněte a počkejte, až bude místo k dispozici pro vyhledávání. Schvaluje se automaticky, přidávejte však jen skutečně existující místa.
Udělejte si reklamu
Základní seznam firem, ve kterých Google vyhledává, je totožný se seznamem ve Zlatých stránkách. Dá se ovšem editovat. Pokud chcete na Mapy Google přidat i vlastní firmu, znovu otevřete hlavní stránku a v levém sloupci zařaďte svoji firmu do služby Mapy Google. Dostanete se do adresáře firem, kde vyplníte údaje o své firmě, a brzy budete k nalezení na mapě.
Jak využívat sdílené mapy
Uživatelské mapy na stránkách Mapy Google mají spoustu praktických využití. Můžete si díky nim vytvořit třeba mapu cesty na dovolenou (a tu pak nasdílet svým spolucestovatelům), nebo zanést do mapy body, které v navštíveném městě rozhodně nechcete minout. Snadno vytvoříte seznam hospod, kaváren a Wi-Fi přístupových bodů, určený naopak návštěvníkům vašeho města.
Z českých firem zatím dokázaly využít Mapy Google pouze dva „bezrealitní" obchodníci s nemovitostmi - firmy bezrealitky.cz a mapmap.cz - a filmový festival Jeden svět. Naopak zahraničních doplňků existují mraky. Zpřístupní vám nejrůznější služby, od mapy aktuálního počasí přes měření velkých vzdáleností a zveřejnění GPS souřadnic každého místa až po detailní zobrazení vrstevnic a výškového profilu libovolné trasy. Ty všechny si můžete přidat postupem, popsaným ve čtvrtém kroku rady. Když budete chvíli hledat, nejspíš najdete to, co potřebujete, včetně českých map.
Existují ovšem i webové stránky, využívající Mapy Google mimo jejich vlastní doménu. Přes takzvané API rozhraní lze poměrně snadno pověsit svou vlastní mapu, postavenou na Mapách Google, na vlastní stránky. Jejich interaktivita v podstatě zůstává - návštěvník stránek se může procházet po třech hlavních typech map (klasické, satelitní a terénní) a sledovat přitom vámi nabízený obsah, třeba seznam poboček na stránkách vaší firmy.
Velmi zajímavé jsou také mapy (ať už uvnitř Map Google nebo na vlastní doméně přes API), které reagují na aktuální záležitosti, případně je pomáhají řešit. K těm patřila třeba mapa požárů v Kalifornii z podzimu 2007 nebo mapa teroristických útoků v Bombaji z loňského listopadu.