Nastavení reklamních téma, která vás zajímají
Na základě těchto poznatků učiní dva kroky. Uživatelům dá do rukou více možností nastavení, ale na oplátku je nenechá používat „adblocky“. Facebook prý našel způsob, jak reklamu vložit na stránky, aniž by je odhalily blokovací nástroje. Detaily implementace neprozradil (a ještě to ani nefunguje), ale stejně asi budou jen otázkou času, než tento způsob někdo prolomí.
Skeptický je také mluvčí AdBlocku Plus Ben Williams, který v blogpostu tvrdí, jde o hru na kočku a myš. „Facebook očividně uznává, že jeho uživatelé mají dobrý důvod používat blokátory, ale zároveň jim upírá možnost rozhodnout se, co chtějí blokovat,“ tvrdí Williams a dodává, že už chystají reakci.
Antiadblock Facebooku zatím nefunguje, nové možnosti nastavení už ano. Na facebook.com/ads/preferences si uživatelé mohou nastavit, která témata je (ne)zajímají. Přes facebook.com/settings?tab=ads si zase mohou zvolit, jestli Facebook bude cílit reklamu i podle navštívených webů třetích stran nebo jestli naopak cílenou reklamu zobrazí i na webech a v aplikacích třetích stran. Vypnout lze také spojování vašeho jména s konkrétní reklamou. Pokud se vám například líbí Coca-Cola, přátelé v reklamním příspěvku na colu neuvidí, že ji „schvalujete“.
Zdroj: Facebook