Hlavní navigace

To je výzva. Facebook prý našel způsob, jak obejít blokátory reklam

10. 8. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Největší sociální síť světa si letos nechala zpracovat průzkum, jak lidé vnímají online reklamu. Došel k očekávanému verdiktu. Lidem vadí agresivní a nerelevantní reklama. Bojují s tím tak, že si nainstalují blokátor, který jich problémů zbaví. Co si z toho vzal Facebook? Opět předvídatelný závěr. Reklama je na internetu potřeba (díky ní jsou služby zdarma), jen je třeba postupovat opatrněji a ukazovat takovou inzerci, která uživatele skutečně zajímá.

Nastavení reklamních téma, která vás zajímají
Nastavení reklamních téma, která vás zajímají 

Na základě těchto poznatků učiní dva kroky. Uživatelům dá do rukou více možností nastavení, ale na oplátku je nenechá používat „adblocky“. Facebook prý našel způsob, jak reklamu vložit na stránky, aniž by je odhalily blokovací nástroje. Detaily implementace neprozradil (a ještě to ani nefunguje), ale stejně asi budou jen otázkou času, než tento způsob někdo prolomí.

Skeptický je také mluvčí AdBlocku Plus Ben Williams, který v blogpostu tvrdí, jde o hru na kočku a myš. „Facebook očividně uznává, že jeho uživatelé mají dobrý důvod používat blokátory, ale zároveň jim upírá možnost rozhodnout se, co chtějí blokovat,“ tvrdí Williams a dodává, že už chystají reakci.

Další nastavení reklam
Další nastavení reklam

Antiadblock Facebooku zatím nefunguje, nové možnosti nastavení už ano. Na facebook.com/ads/preferences si uživatelé mohou nastavit, která témata je (ne)zajímají. Přes facebook.com/settings?tab=ads si zase mohou zvolit, jestli Facebook bude cílit reklamu i podle navštívených webů třetích stran nebo jestli naopak cílenou reklamu zobrazí i na webech a v aplikacích třetích stran. Vypnout lze také spojování vašeho jména s konkrétní reklamou. Pokud se vám například líbí Coca-Cola, přátelé v reklamním příspěvku na colu neuvidí, že ji „schvalujete“.

ICTS24

 

Zdroj: Facebook