Zdroje listu Wall Street Journal tvrdí, že Google v Chromu nabídne vlastní systém blokování reklamy nezávislý na doplňcích třetích stran. Oznámení by mělo přijít v nadcházejících týdnech (možná na konferenci I/O). Není jasné, jestli by blokování bylo automaticky zapnuté.
Podle vyjádření zdroje to však vypadá, že se Google inspiruje u konkurenčních řešení blokujících jen nevhodné a agresivní reklamy. Pokud by však na stránce našel mix vhodných i nevhodných reklam, mohl by prý zablokovat všechny. Tím by donutil inzerenty i vydavatele, aby ustoupili od vyskakovacích oken, automaticky hrajících videí nebo bannerů zakrývajících text. Vše je zatím jen v rovině spekulací, Google se pro WSJ nechtěl vyjádřit.
Bylo by ale paradoxní, kdyby Google blokátor zavedl. Sám je na reklamě závislý, bezmála 90 % jeho příjmů pochází z reklamy. Bylo by také nebezpečné, pokud by rázem své (vhodné) reklamy zobrazoval a na větší části webů by je zrušil. Chrome globálně používá 57 % lidí, takže by to hraničilo se zneužíváním dominantního postavení.
Konkurence už ovšem s blokátory také koketuje. Opera jej integrovala do celého prohlížeče, Firefox jej využívá v anonymním režimu.