24 FPS filmy mě neskutečně vadí, zejména u různých pomalých průletů atp kde je to cukání naprosto nechutné. Například z Warcraftu mě bylo na obrovském plátně v kině téměř fyzicky špatně, pocukávané průlety nad digitálním údolím byly fakt zabijácké. Řešením je točit filmy v 60+ FPS, a ne přesvědčovat zákazníky, že mají být spokojení s archaickou nekvalitní technologií. To, jak to vnímají důchodci, mě vůbec nezajímá. Za HFR filmy v kině či doma bych si byl ochoten jednoznačně připlatit.
No pri 50hz tv sa robí pulldown 3:2 čo má za nasledok to cuknutir pri paningu. Preto sú 100hz TV judder free lebo sa nerobí pulldown.
Čo sa rozmazania týka - každá tv je iná niektoré majú väčší MB iné menší. Zasa buďte radi za prirodzený motion blur lebo to maskuje duplikovanie framov z čoho je nagrc ešte viac.
Inými slovami na správnej TV a nastavení sú 24fps filmy úplne v pohode.
Souhlas, na Warcraftu jsem byl také v kině a zažil stejné pocity, kdy mnohdy z obrazu nebylo poznat nic, jaká mazanice to byla.
Za roky s SVP nejsem pomalu schopný koukat na film s původním snímkováním 24 fps.
Jakože chápu zvýšené nároky na data, 48 fps zaberou rovnou 2x tolik co 24 fps, přesto se mi setrvávání na tom minimu pro "plynule" vnímanou animaci vadí.
Spíš by se obrazovky měly umět přepínat, protože bez toho to bude ten problém pořád (starší 24fps snímky, TV může být 29,97 nebo 25...).
HDMI 2.1 má obsahovat nějakou funkci k rychlému přepínání frekvence zobrazení tak to snad televize a eventuálně monitory implementují. Nebo jako plán B použít adaptivní obnovování, ale to není až tak vhodné, protože pak musí přehrávač manuálně hodně hlídat latenci a časování.
Ono to není je o dvojnásobku dat, o dvojnásobné náročnosti renderingu CGI, ale například i o snímání za obtížných podmínek. Při natáčení 24fps je k dispozici minimálně dvojnásobná expoziční doba, takže asi i menší šum.
"Všechny filmy, které milujeme byly natočeny ve 24fps!" ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=EM16aiSSpFk