Třetina Čechů zatím nezměnila operátora, 5 % lidí přešla k jinému už více než třikrát

31. 5. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Srovnávač služeb Ušetřeno.cz provedl spotřebitelský výzkum, aby zjistil věrnost Čechů ke svým mobilním operátorům. Třetina respondentů zatím operátora nikdy nezměnila. Jeden přechod zažilo 29 % spotřebitelů, dva 21 % a třikrát přešlo 11 % oslovených. Pět procent Čechů už operátora změnilo dokonce více než třikrát.

Třetina Čechů zatím nezměnila operátora
Třetina Čechů zatím nezměnila operátora (výsledky 900 respondentů)

Polovina lidí, která přešla, uvádí jako hlavní důvod nižší ceny u konkurence. Třetina přešla kvůli lepším smluvním podmínkám nebo lepšímu jednání ze strany operátora. Desetina oslovených vyměnila operátora, protože chtěla přejít na výhodnější rodinný/partnerský/sdílený tarif. Dnes je 24 % Čechů se svým tarifem spokojeno, 41 % spíše spokojeno.

 

Eurotel byl prvním operátorem pro 38 % respondentů, Paegas pro 24 % a Oskar pro 10 %. U O2 začínalo 8 % Čechů, u T-Mobilu 15 % a Vodafonu 3 %. Dvě procenta respondentů si již svého prvního operátora nepamatuje.

Podle ČTÚ je v Česku 14 milionů aktivních SIM karet. Od roku 2006 došlo k 3,4 milionu portací čísel. Výzkum Ušetřeno.cz ale nepočítá jen s přenesením čísla, spotřebitelé mohli číslo zahodit a pořídit si nové.

Zdroj: TZ Ušetřeno

Autor článku