Já vlastně přemýšlím, jaký mají virtuálové smysl, proč vůbec vznikli. Je to takový "bastl". Proč třeba je Kaktus přemalovaný T-Mobile? Jaký to má smysl? Proč tyto služby nenabídl přímo T-Mobile? Je to aby na oko byla konkurence (což stejně před úřady neprojde, když se o tom ví)?
Vím, že jsou i virtuálové nenavázaní jako Kaktus na vlastníka, ale to mi také uniká. Je to o tom, že velcí operátoři se nechtějí drbat s "plebsem" (zákazníky) a tak je přehodí na virtuály? Z principu by měli virtuálové být vždy dražší jak operátor, protože tam mají svou marži a neměli by být vůbec potřeba.
Kdyby operátoři neprodávali koncovým uživatelům, tak bych to chápal, ale takto ne. Mají kompletní infrastrukturu na obsluhu zákazníka, musí to umět.
Odorik je nejlepsi operator pro lidi, co malo utraci. Ceny drzi prakticky na nakupni cene, takze se nedivim, ze se jim dotovani roamingu nelibi a je z jejich strany fer, ze nechteji nikoho dotovat i kdyz na prvni pohled to tak nevypada. Obecne ten roaming je pro virtualy brutalni ojeb a dosy se divim, ze eu ktera si tolik zaklada na ferovisti takovy ojeb schvalila.
Odorik je velkej a znamej poskytovatel VoIP. Asi to nepouzivas ze?
Jinak Odorik jako mobilni vitual nic moc, ale to je proto, ze on cerpa myslim z velkoobchodni nabidky T-Mobilu nebo i Vodafonu a ta je dost nevyhodna, coz konstatovali CTU a tudiz virtualove primo vlastneni T-Mobilem, kteri nemusi spolehat na velkoobchodni nabidku, vyjdou lepe.
Mít virtuála neznamená, že na tom zbohatneš. Spíš to znamená, že k již nabízeným produktům získáš konkurenční výhodu a "pár korun navíc". Vesměs mají virtuály ti, co poskytují více služeb. Firmy, které chtěly mít jen operátora, už vesměs neexistují.
Na druhou stranu ano, velcí operátoři nestojí o člověka, kterej provolá 16 Kč měsíčně. Kdo by o něj taky stál. Náklady na provoz toho čísla převyšují spotřebu (frekvence, číselný rozsah, SIM, výstavba sítě atd atd).