Odpovídáte na názor k článku Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Přijde mi to stále jen jako postupující technologický pokrok, žádná krize identity.
Je mi jasné, že 144Hz monitor neocení každý, ale v mnoha hrách je ten rozdíl opravdu viditelný a říká to většina hráčů fps titulů, kteří to měli možnost porovnávat.
Dřív se říkalo, že člověk přece vidí max. 20-30 fps jako ve filmu, pak že teda 60fps je smysluplné maximum.
Jenže ono to není jen o tom, kdy člověk (ne)rozezná zcela očividnou trhanost pohybu, ale je to dost i o podvědomí. Na 60fps nevidíte žádné trhání, ale přesto lidem přijde 100fps+ jako znatelně plynulejší obraz, pokud to přímo srovnají.
A viděl jsem i informace o tom, že při vyšších frameratech člověka později bolí hlava, atd, takže to má i zdravotní aspekt - např. VR by mělo údajně mít min. 90fps, protože jinak je z toho člověku špatně dost brzy. Mozek prostě vnímá víc, než člověk vědomě zaznamená a vysoké frameraty smysl rozhodně dávají.
U rozlišení (ač tady jsem přiznám se o tom nic odborného nečetl) to může být podobně. 27/32" 4K monitor, na který se díváte z řekněmes 70-90cm vám přijde jako natoli jemný, že větší rozlišení nemá smysl. Ale jsem přesvědčen, že jemnější obraz pořád smysl má.
Například i u takového monitoru bude mít ve hře viditelný efekt anti-aliasing, což dokazuje, že pixely nejsou natolik malé, jak by se mohl zdát. Zajímalo by mě, jestli třeba na 16K u stejného rozměru už AA opravdu smysl ztratí a šikmé hrany / hladké křivky se budou jevit jako dokonalé, nebo ještě ne; no - uvidíme v budoucnu.
A ano, ty rozdíly při upgradu na novější HW nejsou dnes tak znatelné, jako když jsem třeba kdysi přešel ze 17" 1024*768 CRT monitoru na 23" 1680*1050 LCD, ale to neznamená, že bysme měli vývoj zastavit a říct, že nám stačí, co máme. :)