Neznám statistiky ohledně těch konzolí, každopádně jsem přesvědčen, že kdyby Nvidia viděla jen náznak toho, že by klesal zájem o grafiky, tak ceny půjdou dolů.
Stačí si vzpomenout na březen 2017, kdy se zdálo, že by Vega teoreticky mohla být dobrá a tu Nvidia shodila o $100 ($150) cenu 1080 (FE) a vydala za $700 1080Ti.
Samozřejmě vyšší cena výrobních procesů zvyšuje minimální cenu, na kterou by Nvidia v případě tvrdé konkurence nebo odlivu lidí mohla jít, ale nevěřím, že by Nvidia držela přemrštěné ceny až do vlastní zkázy. :) Problém je spíš v tom, že je nic netlačí a ještě asi hned tak nebude tlačit ty ceny nezvyšovat...
Hry - nesouhlasím. Nominálně počet PC hráčů pořád jednoznačně roste (je možné, že konzole rostou rychlej, to netuším), roste objem peněz co lidé utrácejí za hry, tedy i rozpočty na hry a počty her.
Je fakt, že boom je hlavně v indie sektoru a v takové té "střední třídě", často bývalá indie studia, která získala větší finanční prostředky. 3A hry jsou asi v určitém ohledu v krizi, kdy se enormní prostředky na jejich vznik často neodrazí v kvalitě a hráčské spokojenosti. Ale to, že 3A jsou dělané v prvé řadě na konzole je odjakživa, to není novinka.
A nesouhlasím, že přibývá exkluzivit, naopak když se dřív opravdu lišil HW konzolí, tak exkluzivita, prostě byla exkluzivní, teď se spousta z nich časem na PC dostane (Horizon, Detroit). Navíc MS s Xboxem volí cestu: "je nám jedno, jestli naše hry budete hrát na našem Xboxu nebo našich Winech" :D, takže zbývá Sony, které si drží část her exkluzivně a pak Nintendo, které je tak nějak samo pro sebe (specifický okruh her a fanoušků), ale nevěřím, že PC nadšenci budou měnit našlapané sestavy za Switch, ten si spíš koupí jen tak k tomu. :)