Soucek je uplne stejne mimo realitu, jako Stach. Ten clovek uplne zere vsechen PR material, co AMD vypusti. AMD dava bombasticke jmeno doslova kazdemu prdu, ktery na GPU prida - udelame obdelnikovy cip misto ctvercoveho a nazveme to Hyper Square Architecture - HSA :D A druhy den mas od Soucka clanek, jak jsou obdelniky lepsi nez ctverce a diky tomu je architektura AMD o roky napred.
Jenze ten clovek si vubec neuvedomuje tu disproporcionalitu, s jakou AMD a Nvidia zverejnuji nove technologie. Nvidia ty technologie u hernich GPU jednoduse nezverejnuje. Zverejnuje jen veci, ktere musi (aby je vyvojari mohli pouzit). O tile-based renderingu jsme se dozvedeli jen nahodou, navic dva roky od nasazeni. Pritom je to prulomova technologie. Vzhledem k tomu, ze Nvidia dosahuje mnohem vyssich vykonu pri pouziti mensich cipu, navic s brutalne nizsi spotrebou, tam takovych technologii, o kterych nemame ani tuseni, bude mnohem vic.
Pak jsou tu jeho zcela absurdni logicke zavery - treba lepsi asynchronni shadery u AMD. Vychazi z porovnani her bez a se zapnutymi AS. A z vetsich zisku AMD usuzuje, ze jsou lepsi. To je neuveritelna stupidita. Duvod je ve skutecnosti zcela opacny - skvela efektivita u Nvidia GPU i bez asynchronich shaderu. Jednoduse receno, zapnutim AS uz neni tak moc, co by slo vyzdimat. Navic Nvidia grafiky jsou i s asynchronimi shadery porad rychlejsi, jen je o neco malo mensi jejich naskok :D
Je to ve skutecnosti spis spatna znamka pro AMD a jejich problemu s architekturou - a predevsim navrhem scheduleru, ktery se prave o efektivni vyuziti zdroju stara.