Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 24. 11. 2017 19:04

    Maudit (neregistrovaný)

    Soucek je uplne stejne mimo realitu, jako Stach. Ten clovek uplne zere vsechen PR material, co AMD vypusti. AMD dava bombasticke jmeno doslova kazdemu prdu, ktery na GPU prida - udelame obdelnikovy cip misto ctvercoveho a nazveme to Hyper Square Architecture - HSA :D A druhy den mas od Soucka clanek, jak jsou obdelniky lepsi nez ctverce a diky tomu je architektura AMD o roky napred.

    Jenze ten clovek si vubec neuvedomuje tu disproporcionalitu, s jakou AMD a Nvidia zverejnuji nove technologie. Nvidia ty technologie u hernich GPU jednoduse nezverejnuje. Zverejnuje jen veci, ktere musi (aby je vyvojari mohli pouzit). O tile-based renderingu jsme se dozvedeli jen nahodou, navic dva roky od nasazeni. Pritom je to prulomova technologie. Vzhledem k tomu, ze Nvidia dosahuje mnohem vyssich vykonu pri pouziti mensich cipu, navic s brutalne nizsi spotrebou, tam takovych technologii, o kterych nemame ani tuseni, bude mnohem vic.

    Pak jsou tu jeho zcela absurdni logicke zavery - treba lepsi asynchronni shadery u AMD. Vychazi z porovnani her bez a se zapnutymi AS. A z vetsich zisku AMD usuzuje, ze jsou lepsi. To je neuveritelna stupidita. Duvod je ve skutecnosti zcela opacny - skvela efektivita u Nvidia GPU i bez asynchronich shaderu. Jednoduse receno, zapnutim AS uz neni tak moc, co by slo vyzdimat. Navic Nvidia grafiky jsou i s asynchronimi shadery porad rychlejsi, jen je o neco malo mensi jejich naskok :D

    Je to ve skutecnosti spis spatna znamka pro AMD a jejich problemu s architekturou - a predevsim navrhem scheduleru, ktery se prave o efektivni vyuziti zdroju stara.