Doplním vypočtená čísla, která vycházejí ze zde zveřejněných údajů + toho, jaké Intel reportoval za 1Q meziroční a mezikvartální nárůsty či poklesy prodaných kusů svých čipů.
AMD meziročně prodalo o 6,5 % více desktopových čipů a o 66 % více notebookových čipů. U serverů vychází meziroční nárůst o 129 %.
Mezičtvrtletně prodalo AMD o 20 % méně desktopových čipů, o 10 % více notebookových čipů a o 8 % více serverových čipů.
AMD sa proste nedarí prenikat na trh. Kto čakal výraznejší rast v desktope uvedením R3 zostáva sklamaný, čísla sú slabučké.
V serveroch to je v porovnaní s ambicióznym plánom AMD úplná katastrofa, 5% reálneho podielu proti 10% vytúženého podielu :
https://wccftech.com/amd-goal-historical-cpu-market-share-server-desktop-notebook-segments/
tombomino: " Pomatenec, ktery ma byt davno zabanovany. "
Je až komické, jak slávna dvojka tombo + Obrovitá noha túžite po bane pre mvladara. Ja by som do toho redakciu neťahal, máme tu ešte nejaké zbytky demokracie, tak nechajme slobodne rozhodnúť čitateľov cnews. Preto žiadam/prosím o hlasovanie. Samozrejme hlas tomba a 3 účty Obrovitej nohy by sa nezapočítali, to je jasné. Ani novozaložené účty pre túto príležitosť. Rozdiel víťaznych hlasov min. 4
Páni, napíšte +mvladar, kto je za účasť menovaného v diskusiách, alebo -mvladar, kto je za odchod menovaného.
Do 18:00 hod. sa môžte vyjadriť, potom sa vyhodnotí hlasovanie. Pokial bude viac hlasov za odchod, budem to rešpektovať a viac ma tu neuvidíte. Predom ďakujem za účasť.
Ranné vzorky desktop Rocket Lake sú už na svete :
https://wccftech.com/intel-11th-gen-rocket-lake-6-core-desktop-cpu-benchmarks-leak/
Obr překvapil a na 10900K nenechal nit suchou. :) Ukazuje se, že i když taky často trolí, má Obr víc nadhledu než místní fanatici. :) (Tohle je procesor, který je na trhu zcela zbytečný ... DOA produkt ... Ani s highendovou vodou se nedá udržet procesor pod tímto teplotním limitem ... brutálně neefektivní čip ... Taktování důrazně nedoporučuji)
To budou někteří modrásci jen těžko rozdýchávat. :D
Zaujímavá štatistika. Osobne by som však čakal viac percent pre amd. Produkty pre bežného užívateľa aj nadšencov maju dobré a jednoznačne cenovo výhodnejšie. Dokonca aj na IT forach pre bežné či hráčske mašiny su najčastejšie odporúčané. Zrejme stále tahaju za sebou tu nepodarenú nedavnu minulosť.
Ja ich už napríklad tiež nemám rád. Čo už ???? Trochu sklamanie pre mňa, že stále nedokážu prinútiť Intel na poriadnu cenovú vojnu. Z toho by sme profitovali všetci... (ale zas možno je to tak schválenie, lebo pri velkosti intelu by amd takuto vojnu prehralo skorej a monopol, uradne regulácie... Atd.)
Jak jste prisel na tech 20% propad u desktopu, kdyz podil AMD Q4 2019 vs Q1 2020 je +0,3%
Q4 2019 Desktop – AMD 18,3% -> 18,6%
Jedine vysvetleni je, ze se celkove desktopovych chipu prodalo podstatne mene v danem obdobi. Nicmene to je pak bud bezny sezonni nebo aktualni situaci vyvolany utlum, ktery postihl cely trh.
Umite anglicky? Pokud ano, pak tady: https://www.servethehome.com/amd-epyc-7f32-benchmarks-and-review/4/ -- mate v poznamce editora pekne vysvetleni proc to tak je.
nejen Olsan. Pokud se podivas na "diskuse" na Arstechnice, casto je tam stejna stoka jako tady. Dolary nesmrdi. Ale asi to nestaci: Od roku 2003 je jediným akcionářem Mladá fronty, a.s. americká společnost European Financial Services, Inc. registrovaná v Oregonu, za kterou stojí v Londýně žijící český podnikatel František Savov. Od února 2020 je společnost v úpadku.
Ona totiž stoka orientována na pageviews které generuje šest lidí je levnej plac, reklamy pak nenesou. Jaký pán... "Jediným akcionářem Mladé fronty je podnikatel František Savov, který žije v Londýně. Česko v souvislosti s obviněními z daňových podvodů žádá o jeho vydání."
https://hlidacipes.org/soud-potvrdil-upadek-vydavatelstvi-mlada-fronta-a-jmenoval-insolvencni-spravkyni/?gclid=CjwKCAjw8J32BRBCEiwApQEKgb26f-7zY3pwhB_GHwLCiT11vh0iI_8LddyU3VaLqa9QuNIyFQi9ZRoCz5MQAvD_BwE
Hlasovat o tom, jestli někoho poslat pryč, to sice měli ve starým Řecku, ale s moderním pojetím demokracie, které stojí na vládě práva ("rule of law"), je to v rozporu, to by totiž byla zvůle většiny.
Kdyby věci byly zrušený zakázaný vždycky, když je proti nim většina, tak by Masaryka už v 19. století zlynčovali ;) a čert ví kdo by byl prvním prezidentem a čert ví, jestli ČSR :)
mvladar:
Rozdíl mezi vámi a tombomino je propastný. Většinou nesouhlasím ani s jedním z vás, ale z tombomina občas vypadne něco rozumného a není to jen to, co tu předvádíte vy. Tedy vychválení jedné značky do nebes. On se nechá vyprovokovat k tomu, aby se zamyslel, a i když pořád věří konspiračním teoriím o tom, jak zlý Intel vydírá dodavatele, aby neprodávali AMDčko, dá se s ním diskutovat.
S vámi se moc diskutovat nedá. Vyhrožovat odchodem je ale asi zbytečné. Je to jen gesto. Spíš si dejte závazek, že v dalším měsíci tu nenapíšete nic pozitivního o Intelu a nic negativního o AMD, ale zároveň nepřestanete diskutovat.
To je jen pohled někoho, kdo za vším hledá touhu ublížit AMD. Přitom vypíchnout do nadpisu oblast, kde to ubírání jde nejrychleji (je tam největší změna), je podle mě celkem logické. A pro AMD to rozhodně není nejhorší segment. Paradoxně poslední dobou je nejhorším segmentem desktop, který navzdory celkem pestré nabídce stagnuje. Servery rostou 20x rychleji než ten desktop, který byste dal pravděpodobně do nadpisu vy.
A první motýlek přiletěl, dle očekávání. :D
To nejsou moje výkřiky, to jsou prohlášení tvojí modly Obra. Co je nebo není podstatnější je dle jeho závěru zcela jasné: "Od Comet Lake jsem nečekal nic a má očekávání se potvrdila. Tohle je procesor, který je na trhu zcela zbytečný. Herní výkon jen o pár procent nad Coffee Lake. Kdo potřebuje 8+ jader, má dávno nějaký Intel HEDT nebo Ryzen 3000. Kupovat navíc kvůli tomuto počinu novou desku, výkonný chladič (ideálně AIO) a spokojit se se příkonem 230 W v zátěži je už opravdu bláznovství. Navíc cenovka vůbec nereflektuje aktuální stav trhu, kdy dvanáct jader Ryzenu 9 stojí o 3500 Kč méně. Kdyby Intel dal tento procesor za 10 000 Kč, možná by měl šanci. Takhle jde v podstatě o DOA produkt."
Ten pán jde ode zdi ke zdi. Před měsícem (24. dubna) napsal k finančním výsledkům Intelu: "Výsledky Intelu jasně ukazují, kdo je tu stále pánem. O procesory AMD je nulový zájem."
Schytal to tak, že musel kompletně celý článek přepsat.
Z té jeho současné recenze mám přesně opačný pocit, jako by se najednou chtěl zavděčit svým odpůrcům a leze jim někam. Mě by třeba zajímalo, jak se ten procesor chová s nějakým obyčejným vzduchovým chladičem dimenzovaným jen na to 125W TDP, když píše, že je nutné vodní chlazení.
Abych ho ale jen nehaněl, tak na jeho recenzi se mi líbily dvě věci. Jednak, že otestoval i to defaultní nastavení podle specifikací Intelu a pak, že tam dal i graf, jakých frekvencí ten procesor dosahuje pro různý počet zatížených jader. Sice logičtější by bylo ten graf vztahovat na vlákna, ale budiž.
Tak ještě jednou: "Vážený mistře overclockingu Vladaři Jožkopower, jak se prosím zvedne u 10900K výkon o 10% “naprosto zdarma” jak uvádíš? Tedy bez jakéhokoliv zvýšení spotřeby? ????"
Ale vzhledem k tomu, že nejsi schopen ani reagovat do správného vlákna, tak pochybuju, že bys měl potřebnou mozkovou kapacitu na fundovanou odpověď. :D
To podle mne nema s trznimi podily nic spolecneho. Viz pripevek nize.
Ten "jeden nemecky obchod" je minimalne jeden z nejvetsich retail obchodu v cele evrope, nejen v nemecku. Takze jeho statistika minimalne pro Zapadni evropu ma svoji vahu, ale jen pro Retail trh. OEM kde se toho proda ve firmenim sektoru mnohem vice, je uplne jina kategorie.
Nedávno jsme měli poradu a o čtenosti a tak se mluvilo... ale zrovna u tohohle my bylo řečené, že takovejhle flame s reálnýma statistitikama moc nezahýbá. Ono je v něm zapojených realtivně málo lodí, takže údajně se to tak nějak rozpustí v těch čtenářích, kteří se nezůčastní/neprojeví.
Ale čísla neznám a otestovat (stejný článek s a bez diskuse...) se to nedá, no...
Jako nevím, jak by to vypadalo v google analytics, ale počítadlo v redakčním systému mi ukazuje, že https://www.cnews.cz/graficke-karty-nova-generace-vydani-zari-geforce-rtx-3000-i-amd-radeon-rdna-2/ (5 komentářů) má stejně o třetinu víc čtení než tohle (80). Takže evidentně košatá debata s číslama nic moc neudělala.
Ono se da na vsechno nahlizet relativne. Ona se ta "zvule vetsiny" v demokratickem systemu meni cele transparetnne do "zvule mensiny", ktera taha za politicke nitky a tomu se i upravuji zakony. Takze "rule of law" je castecne jen ponekud delsi cesta, jak naopak nekdy aplikovat "zvuli mensiny".
Jinak co se tyce tady dotycneho.. tak to mi pripomina stav naseho skolstvi, kdy byly zruseny zvlastni skoly a deti, ktere by normalne nemeli kapacitu ve skole fungovat, tak jsou tam trpeny i presto, ze to nekdy uplne borti samotnou vyuku. Ale to uz je udel "hyperkorektni" spolecnosti, kde se neresi priciny, ale resi se, jak o nich "korektne" mluvit. Coz bude mit jednou za nasledek, ze takove spolecnosti prevalcuji j ty, ktere jeste maji drive neco resit.
Tak samozřejmě Vám či jinému člověku znalému problematiky je to jasné a ví o co se jedná. Ale když napíši nadpis "Tržní podíly x86 procesorů v Q1 2020: AMD ubírá Intelu, ale pomalu. Má 5,1 % serverů" tak neznalý člověk si řekne "Hmmmm, AMD 5.1%, to jsou tedy nýmandi. Tak totiž nic o růstu není a straší tam jediné číslo." Ta druhá část tam neměla být vůbec nebo i s ostatními segmenty.
No ono na druhou stranu aspoň těch 18 % v desktopu je podíl, nad kterým se nedá mávnout rukou a je to podíl, s kterým se AMD nedá ignorovat. V těch serverech je velký relativní přírůstek, ale výsledný podíl je mnohem míň, než kolik by bylo pro zdravou konkurenci dobrý. A přijde mi, že ten server je taková nejvíc sledovaná oblast, nebo že to nejvíc zaslouží do toho omezeného místa nacpat.
Zatim nejzajimavejsi CPU z nove vydanych. Dobry vykon, dobra cena, dobra spotreba ;)
https://www.computerbase.de/2020-05/intel-core-i5-10400f-test/
Na praci bych dneska Inteli notas uz taky nechtel. Ten vykonostni rozdil v zatezi je ve prospech AMD obrovsky.
Aktualni prehled, co je/bude dostupne aspon v retailu
https://geizhals.de/?cat=nb&xf=9690_Renoir
No tombíku a teraz si predstav aký krásny život by si mal bez mvladara, v naprostom klídku by si zverejňoval te svoje zlátaniny, ažnoha by ťa poslušne tľapkal po ramínku a nemusel by si stresovať, jak ti zas mvladar zakontruje..
Tak šup obvolat kámošov na hlasovanie / co bude naročné, pri tvojej povahe zrejme žiadnych nemáš/
Vy prostě ty produkty obou stran nehodnotíte objektivně. U Intelu mluvíte jen o pozitivech a u AMD jen o negativech. A tak to není. A nemají s tím nic společného nějací AMD fanatici.
Oni i ti AMD fanatici vezmou spíše kritiku od někoho, kdo vidí negativa napříč trhem, než od někoho, kdo vidí negativa jen a pouze na těch jejich produktech.
Před více než 20 lety jsem byl jako divák v Senátu, kde probíhalo nějaké kolo debatní ligy. To je soutěž středoškoláků, kteří si vylosují téma a stranu, kterou mají v diskusi obhajovat a pak se do sebe pustěj a snaží se pomocí argumentů zvítězit nad oponenty. A vůbec nejde o to, že člověk prosazuje tu názorovou stranu, které věří. Musí být schopen debatovat a obhajovat i tu stranu, které by sám přednost nedal. A nezávislí pozorovatelé hodnotí úroveň argumentace a podle toho se vybírá vítěz.
Možná byste si to tady taky mohli s nějakým příznivcem AMD rozdat. On by obhajoval to, proč je lepší koupit Intel, vy to, proč je lepší koupit AMD. Ale nedoporučoval bych vám jako soupeře tombomina, protože by, alespoň podle mého názoru, neměl moc problému obhajovat nákup Intelu. Lepší by byl takový tynyt.
beznoho beznoho, kdopak si to mne o prispevek vyse bral do sve tlamicky? aniz jsem tu predtim napsal radku. ty mluvis o pokrytectvi, to je vtipne :D kolikrat jsem ti uz psal, kde ty nohy porad beres, kdyz se do nich porad strilis?
mimochodem, spocital jsem, ze tu mas do ted 7 prispevku, z toho 6 se venuje vyhradne zdejsim prispevatelum :D spolu se svou obvyklou suitou.
to nereste..navazet se do nadpisu to je oblibeny sport nekterych lidi a Je jedno z ktere strany. Na tom nadpisu neni nic zavadneho i presto, ze by se dal formulovat i jinak.
Pokud nekdo posuzuje clanek podle normalniho headlinu, tak je to jeho problem ne autora. Vy jste stejne obcas az moc korektni ;)
Chápu že máš nervy jak špagáty, když vrchní modrozelený Guru ve svém kázání odháčkoval toho tvého Kinga :D ale budiž:
Aznohh 8.5.2020 at 9:02:
"Tak, že Intel zůstane herní top pro entusiasty a že se celá řada komety bude opět skvěle prodávat o tom snad nikdo nepochyboval ne?"
https://www.cnews.cz/msi-informace-kvalita-cipu-comet-lake-napeti-spotreby-lepsi-kremik-desetijadra/#comment-226698
To, že bude 10900K absolutně nejvýkonnější cpu na hry, není nic překvapivého a tvrdil jsem to tu celou dobu. Ovšem 99% uživatelů reší do nějaké míry poměr cena/výkon, nehraje ve FHD, nechce řešit naddimenzované chlazení apod... takže s každou novou generací Intelu přestává stále více dávat top model na hry smysl a je celkem jedno, jestli místo toho koupit Ryzen nebo i7, i5.
Však i ty si tu protiřečíš "V prípade 10900K by som obetoval HT, pretože pre desktop aplikácie uznávam vysokotaktované 8-jadro ako ideál." Takže 10core 10900K je podle tebe k hownu.. lepší koupit 8core 10700K, která jde dle většiny recenzí přetaktovat stejně dobře jako 10900K. Takže sám jsi uznal, že ten tvůj King je k ničemu. :D
To je dobrá úchylka, někomu odpovědět, pak znova a znova. Nedovedeš to napsat do jednoho? Že by pomalejší vedení?
P.S. Požádej pana Olšana aby speciálně tobě nastavil limit na editaci postu tak na 15 minut. To by ti mohlo stačit a hodně by ti to "pomohlo". Alespoň by nebyly všechny diskuze tak zasviněné co do počtu postů.
Vladaři Jožkopower, kdy nám konečně předložíš důkaz, na základě kterého sis tuhle kravinu vymyslel? :D
Doporučuju navštívit odborníky... https://cs.wikipedia.org/wiki/Paranoia
Ja bych byl opatrny v takovych prohlasenich. Asi se neda uplne vylouciti, ze za nemoznosti AMD, treba neni nedostatek chipu, technicke problemy, atd... ale z pohledu obchodaku vubec nemuzes tusit, jake maji ty firmy s Intelem dohod a do jakych dohod je Intel dotlaci. A to jsou dohody, ktere ani nikde na papire nenajdes. Vzhledem k postaveni Intelu, si nikdo nebude chtit Intel nastvat, zvlaste v dobe, kdy se ceka na dodavky jeho chipu a setrvacnost trhu mu nahrava. Brat a nabizet "nesikovne" od AMD (zvlaste na ukor Intelu) muze byt i risk, ze ti to nekdo z Intelu pak "vrati". Takove veci se bezne v bussinesu deji. Kdyby AMD bylo vetsi, tak by se to delo nejspis i z druhe strany, ale ti jsou na to moc maly.
Ksefty jsou uplne jiny level, nez ciste technicky aspekt veci.
No neviem,neviem, zda sa mi to dost nereálne. Aktéri sporu by museli byť naprosto čistí emócií. K tombovi - však ten všade vytrubuje, ako sa Intel neoplatí, takže by dehonestoval vlastné dlhodobé vysoko erudované príspevky. Ja rád taktujem a to všetko CPU, GPU i RAM. Také hlúposti, jak sa tu človek dočíta od AMD fans na adresu Intelu, to snád neni ani v katolíckych novinách. A keď sa im to človek snaží vysvetliť, okamžite výpady aj keď o tom nemajú páru....
A opět první dvě tvoje slova snaha o urážení. :) Evidentně Hnízdo nerozumíš slovu pokrytectví, což je u tebe zarážející. Já si tu nestěžuju na to, že Cnews je stoka, tak jako ty. Nedal jsem tu žádný slib, že budu slušný a nebudu komolit nicky, tak jako to udělal Vladař. Nejsem totiž pokrytec narozdíl od vás dvou expertů. :) Píšu si co chci, bavím se triggováním fanboyů a samozřejmě počítám i s případným banem. :D
Vsak jasne Speedile, kazdy mame nejakou zalibu. Ja treba nemam rad takove to krivactvi a pomlouvani za zady, do ktereho spadas ty. Ty se v tom zase vyzivas.
A jinak k tem "verejnym" zdrojum. Ty mi pripominas manzelky. Ty jsou taky expertky na to, ze vytahnou X let stare "krivdy" z jejich pohledu. ALe tak asi te to uspokojuje, jinak by jsi to nedelal, ze?
"To je dobrá úchylka"
.. ja myslim, ze je to porad lepsi uchylka, nez vykopirovavat eseje sveho oblibeneho autora, postovat je pod clanky na jinem webu, zasirat tim celou diskusi a pak se jim jeste vysmivat a cekat, kdo se na to chytne. Ale jak rikam, kazdy mame nejaky konicek.
Mozna to bude treba tim, ze ty mas to vedeni "rychlejsi"...
Jinak koukam, ze dneska jsi do prispevku napsal dokonce i cele souveti o dvou vetach..asi mas svuj den.
buď si nerozumíme, nebo říkáš, že většina Tombových příspěvků jsou reakce :D Však já taky neoplývám boží trpělivostí, když mě někdo nasere :D Nehledal bych v tom žádný úmysl...
Taky po těch letech postu, kdy fans AMD mohli jen držet pusu a číst to pochechtávání se z klávesnic Inteláků, není divu, že nervy pracují ...
... a objektivně, Aznohh nebo Tombo se alespoň snaží najít nějaká pozitiva na novinkách Intelu ...
Mam pouzit tvoje metody Speedile, a dat ti tady odkazy tvoje prispevky z diskusi, kdy pomlouvas svuj oblibeny server, sveho oblibeneho autora, kdy vytahujes roky stare diskuse uplne z jinych serveru, aniz by jsi znal a chapal jejich kontext? Chces tady vypsat prispevky, kdy jsi adresoval JO jen pro to, ze jsem napsal podle tebe "prilis prispevku"? A dole uz zase vesele vysmivani jede dal. I presto ze se vysmivas mne, tak to adresujes nekomu jinemu
Klidne muzu pokracovat dal..
Ty se chovas jak babka nekde na vesnici..
Asi te zklamu speedile, ale to bych musel byt stejne trapny jako jsi ty a snizit se na tvoji uroven a to mi za to nestoji.
A ano..pomlouvat nekoho na jinem serveru, misto aby jsi si ty svoje zblundy vzal a napsal mu je osobne a jeste se zastitovat tim, ze on je treba cte..to je hrdinstvi..to jsi mu to nandal..to jsi opravdu dokazal, jaky jsi chlapak :D
nesmíš brát takové ty "silácké" řeči jako skutečnost ... co já kdekomu navykládal, když jsem neměl svůj den :D ... tohle platí i opačně ... třeba Tynyt příspěvky v poslední době budí dojem, že má doma na zdi terč s logem Intelu a denně cvičí ... přitom je asi jen nasranej na Intel do té míry, že se presentuje takhle. Nenávist v tom ale asi není ...
"Aha, tak najednou je to pod tvoji úroveň. Ale štěkat umíš, to se musí uznat."
.. nekdo umi stekat, nekdo je krivak, pomlouva a jeste si to zduvodni..kazdy si muze vybrat
"A kdepak jsi vzal, že jsem mu to nenapsal na zeď jeho garáže osobně? "
.. Tak proc to tahas tady? Dostal jsi banan? Tak se s tim smir. Udelej si dalsi ucet nebo se tam hlas pres VPN a pis mu to tam znova a znova. Zaloz si vlastni server a s tobe podobnym naturelem lidi, tam muzete spolecne vyplakavat 24h/7dni v tydnu.
Proc to tahas uplne na jiny server, ktery s tim nema nic spolecneho? Ty mas delsi vedeni jak do Humpolce...
v tvoji hlave urcite..opet vyhybna odpoved..
klasika..
ja se nepotrebuji zastitovat "verejnymi zdroji", nepotrebuji si posilovat sebevedomi tim, ze tam, kde mi dali banana, tak budu jejich server pomlouvat a otravovat s tim lidi, kterych se to vubec netyka. Nepotrebuji se omlovat pomluvy tim, ze "on si to precte" a podobne fory co jsi tady dneska napsal..
Necekam, ze neco z toho ma pro tebe hodnotu, protoze kdyby melo, tak nedelas to co delas
Tak tyhle konspiracni teorie rad prenecham jinym. Obchodaka delam, mam pod sebou divizi, ktera ma na starosti jak HW (x86 i RISC) , tak SW. A minimalne u "meho" vyrobce vim, ze jinou x86 nabidku nez Intel nemaji, a taky proc ji nemaji. Ony komplexnejsi systemy nejsou jen o proste financni/vykonove vyhodnosti jednoho nebo druheho. Je to proste krapet slozitejsi. :-)
"Tak tyhle konspiracni teorie"
.. jenomze to nejsou konspiracni teorie, to je realita bussinesu. Ja ti muzu takovych "konspiracnich teorii", kterych jsem byl ucastnen co by jedna strana ucastnujici se ruznych vyberovych rizeni a domlovani partnerskych smluv, vypravet nekolik. Treba tim, jak se vyhrozuje vypovezenim partnerske smlouvy, jak se najednou zvednou ceny licenci, jak jako firma najednou nejsi pozvany do vyberka, protoze jsi na black listu, atd. Jenozme to ani po letech nebudu psat do verejne diskuse a kdo byl takovcyh veci ucasten, tak o tom jednoduse nemluvi. Uplne stejne jako v politice.
To ze se to zrovna ve tvem pripade nedeje, aspon podle toho co rikas, neznamena, ze se to nedeje jinde. Stejne jako kdyz jeden server bezi, neznamena, ze druhy neprdne.
Psal jsem něco o tom, že je objektivní? Psal jsem, že je ochoten připustit i jiný názor. A toho si cením. Byť s ním často nesouhlasím, což tu bývá i vidět.
Proč tu vy nebo mvladar nenapíšete nějaká fakta? Ono i z negativních věcí se nechají udělat pozitivní závěry a zároveň jsou i objektivní.
Když napíšu, že Intel prodal meziročně o 22 % více notebookových čipů a AMD o 66 % více, nechá se to pochválit jak AMD, protože má vyšší procentuální přírůstky, tak Intel, protože má vyšší absolutní přírůstek. Ale to vy neumíte. Vy jen vychvalujete nebo plivete. A oboje vždy jen na tu jednu stranu podle sympatií.
gogo:
+1
Taky jsem měl s tombombinem pár výměn názorů. Jeho styl komunikace mi nevyhoovuje. Ale to je asi můj problém. Nicméně když na to příjde, dá se s ním i normálně bavit a dopracujeme se k vzájemnému pochopení, byť každý s jiným názorem na věc. Naopak zmiňovaný tynyt, ten je zarytej ve svým světě a nedokáže připustit jiný pohled. A když mu nadhodíš něco, co se mu nehodí, tak radši neodepíše... Ale pár kousků tady jsou fakt k zasmání.
Radku, pokud by ses podival znovu na tuhle stranku, myslim ze je dost zrejme, kdo tu "vychvaluje" "co" a kdo "plive" na co a na koho. a pokud pujdeme postupne do historie, bude to stale jasnejsi. mas dojem, ze jsem to ja? spocital jsi mezirocni rust, spocitas i tohle? mne je treba divne, ze obcas pocitat najednou zapominas. ale kdyz uz zapominas, tak bys mel byt opatrnejsi v pausalizovani jednani ostatnich. mluvis o plivani, a google ti za nekolik vterin vysype, kolik debilů, dementů, kreténů a dalších volgárností tu tromboza a spol vylil na hlavu kazdeho, kdo nechvali a neplive smerem ktery mu vyhovuje.
hnizdo:
Že vás nic nenapadá, není jaksi můj problém. Třeba winrar i 7zip více vláken využít dokáží a komprimaci či dekomprimaci používám prakticky denně, na rozdíl od Cinebench.
Naopak mě nenapadá moc programů, kde by mi více než 8 vláken nepřineslo žádný výkon navíc, ale potřeboval jsem u nich maximální výkon právě při těch 8 vláknech, abych je musel taktovat.
mvladar:
Z těch co používám jsem tu psal winrar a 7zip. Ještě používám handbrake a občas pouštím jednovláknový optipng současně tolikrát, kolik mám obrázků ve složce. Ale já asi nejsem ten pravý uživatel, když si stále využívám svůj 4/4 procesor a zatím jsem se nedokopal k upgradu. Ale přestože využívám něco výrazně pomalejšího, nemám problém chápat výhody něčeho lepšího. A to je přesně váš problém. Myslíte si, že všichni to mají nastaveno jako vy, a kdo ne, je podle vás idiot.
mvladar:
Jak píše casperdeluxe, tak jsem nemyslel žádné nastavení procesoru, ale nastavení vašeho myšlení. Vy si myslíte, že nejlepší je osmijádro, všechna jádra nebržděná HT na vysokém taktu. Já si to nemyslím, byť třeba to, že člověk velké množství jader životně nepotřebuje, dokládám i na svém příkladě.
Proti taktování v principu nic nemám, taktoval jsem svoje Pentium MMX z 200 na 250 MHz, taktoval jsem i svůj Athlon XP (tenkrát takovým tím "hackem", kdy se vkládal tenký propojovací drátek do patice). Vyzkoušel jsem si i taktování své i5 2500K, ale to jen na počátku a vrátil jsem se k standardním hodnotám, protože pár aplikací z toho profitovalo, ale mělo to nevýhodu ve vyšší spotřebě a vyšší hlučnosti. Ale chápu, že to někdo dělá. Jen nechápu, že někdo má pocit, že potřebuje zvedat výkon jen 8 jader a vypnutím dalších 8 vláken se o jiný (větší) výkon připravuje a ještě vykládá o tom, že nikdo jiný to jinak nepotřebuje.
Kdybyste napsal, že to tak máte proto, že používáte aplikaci XYZ, která umí max. 8 jader a profituje z jejich maximální frekvence, neřeknu ani popel.
Ideál v zmysle ceny/výkonu/možnosti OC, jezus Holeček, ty nepoberáš jednoduché veci...
Fajn, neviem sice čo z toho vykania máš, ale keďže sa ho furt dožaduješ OK:
Neberte to ako urážku p.Holeček, ale vo všetkej slušnosti Vám hovorím, že ste korunovaný hlupák. Proste sa Vám neušlo, keď panbožko rozum nadeľoval...
mvladar:
Řekl bych, že i na Slovensku znamená slovo "ideál" nejlepší možnou volbu. Tedy, když něco nazýváte ideálním a následně o něčem jiném říkáte, že je to ještě lepší než to ideální, ukazujete, jak jste hloupý. A to není urážka. To je jen konstatování evidentního faktu. Prostě vám nebylo shůry dáno. Výše v diskusi po mně chcete, abych vám našel nějaké vaše výroky. A přitom stačí jedno vlákno tady a hned se ukáže, na čem jsme.
A všimněte si, že to, že jste hloupý, vám říkám ve vší slušnosti a dokonce vám i vykám, zatímco od vás se takové základní slušnosti nedočkám.
mvladar:
Když jsem vám napsal, že jste hloupý, podložil jsem to úplně jasným argumentem. Byl bych tedy rád, kdybyste mi také podložil svůj názor něčím, z čeho bych se mohl poučit a z čeho by nezaujatý divák odsouhlasil váš názor.
Zatím to vypadá, že jediný váš argument je, že jsem hlupák proto, že vy se neumíte vyjadřovat a já nechápu, co jste chtěl napsat.
@RH, pasoval ste sa do role jedinečného, najspravodlivejšieho arbitra, chytáte za slovíčka a vyžadujete umelú úctu prostredníctvom vykania. Držte sa svojich grafov, čísiel a štatistík, to Vám ide lepšie ako technická prax. A keďže sa furt hráte na úžasného inteligenta, dúfam, že tentokrát to pochopíte....
"několikrát potvrzený největší znalče DDblogu."
.. :D :D
Speedile, lhani ti moc nejde, na to jsou tady lepsi individua..ale tak aspon jsi opet potvrdil, ze jsi krivy, kdyz uz nemas vubec co napsat, tak proc to nezkusit co..
A jinak od cloveka, ktery tady spamoval mnohokrat citacemi z nejmenovaneho webu, ma tam s nejvetsi pravdepodobnosti banana to opravdu sedi, kdyz to rika o nekom, kdo na tom webu nemel nikdy ani ucet :D
Zacinas mi pripominat nekoho, ten si taky prispevky dava vlastni branky :D
Letadlo..
Asi by někdo potřeboval připomenout, že minimálně 3x náš mistr světa věděl ohledně DDblogu žhavé aktuální informace. Ale ne, boreček by to bral zase jako nějaké slidění. A prý tam vůbec ale vůbec nechodí, jen dnes mu nějak nefungoval login. :-D :-D :-D
To je prostě nás trollbambíno. Dodnes jsem vůbec netušil, že k pravidelnému navštěvování DDblogu potřebuji účet. :-D :-D :-D
To je perla za perlou.
ach jo ... některé příspěvky tady navozují dojem, že si někdo (kdokoliv) vybírá procesor dle aplikace, třeba desetijádro na "desetijádrovou" aplikaci, zapne počítač, spustí aplikaci a jede 8760 hodin nonstop ... neznám nikoho, kdo by měl spuštěnou jen jednu aplikaci nonstop po celý rok a nedělal nic jiné ... všechno to jiné vyžaduje další výkon, vlákna navíc, které pokud nejsou, berou kapacitu těm, které jsou k dispozici ... tohle si umí sečíst i desetileté dítě ...
To je zase materiál huff ale teď mám chvilku a dočetl jsme se až sem.
S Radkem znovu souhlasím... A to se stává dost často. Ne ve vše, ale to snad ani nejde.
S Janem O. jsem se bavil několikrát zda nebude lepší zasáhnout hned na startu, když se zaregistruje trolící příspěvek. Podle mě by odpadly tyhle flame bitvy. (u sebe bych diskutoval do jisté meze, ale úmyslné útoky bych taky mazal. Naštěstí mám ve skupině rozumné lidi.).Musí dát ale Janovi za pravdu, že kdyby to dělal je ihned napadán, že někomu nadržuje a pod. Jan se snaží být velmi korektní, přes to se tu najdou podlí jedinci co na něj stejně plivou. Je to nevděčná práce... A proto věřím, že se mu nechce moderovat. Je to o tom koho smazat a koho ne a co je ještě ok a co ne. Mnoho zdejších "diskusí" není o HW a problematice, ale jde o osobní útoky. A ani přiznám se a už jsem to tu několikrát psal... Když se mi nelíbí něčí jednání tak, tak umím taky zatrolit troly.
V mnoha věcech s Gogo souhlasím, přesto se mi nelíbí jeho styl a tak to dám na jevo... Sklouzne to pak k tomu osobnímu flame to je pravda. Ale oproti tomu co bylo kdysi je už Gogo aspoň zde jiný a to jsem rád (a zde se Ti gogo musím ii omluvit to rytí do Tebe bylo úmyslné i když právě z důvodu toho jak jsi vystupoval a ještě občas vystupuješ). U speedyho mi fakt vadí to jeho megapokrytectví, ale odkopal se před časem sám když se přiznal že jiné šmíruje. O pomlouvání a lhaní hnízda asi taky netřeba dlouze diskutovat. Vím že už tu s tím jsem otravný, ale když už mě někdo napadá že dělám to či ono... Tak si fakt připravte pánové důkazy. Mvladara jsem nechal skoro naposled z důvodu, že jemu nejde o diskusi ale jen o úmyslné trolení. Prakticky vše co napíše má podtext...
Tom se nechá rychle vyprovokovat a vtáhnout do těch přestřelek. I když ho mnohdy chápu, tak vím že to nemá smysl.
K tomuto odstavci bych jen dodal, že se omlouvám Janovi O., že tu taky plevelím diskuse osobní přestřelkami.
Vis speedile mne je te ve skutecnosti lito. To ze tady znovu lzes a prekrucuje, je zbytecne ti opakovat. Ty se na nic vic totiz nezmuzes, to je tvuj level a tvuj zpusob zivota. Ty jsi vlastne chudak.
Dal mne nebavi se s tebou spinit a klidne si v tom svojem chlivku a emocnim bordelu, chrochtej spokojene dal :)
Takze k handbrake, tedy videorenderingu obecne, tu mame 7zip/winrar. Dobre! Uz mame dve aplikace. I kdyz tak komprimace je zkalena tim, ze malokdy komprese/dekomprese trva vice jak nekolik vterin.
Mame tu tedy porad tu neoddiskutovatelnou cast s videorenderingem.
Podotykam, ze treba ja uz cpu videokomprimaci nepouzil od te doby, co pouzivam v avidemux/handbrake nvenc... Stejne jako pro obcasny streaming pres shadowplay/OBS. V Neroeditoru pouzivam akceleraci CUDA.
mvladar:
Tak pak to není “Ideál v zmysle ceny/výkonu/možnosti OC”. Takže cena u tebe nehraje žádnou roli. Pak máš teda výkon/OC. Tam je to teda 50/50.
Takže shrnutí:
“Ideál v zmysle ceny/výkonu/možnosti OC” je u tebe 0/50/50
A teď si vem, že jsou lidi kteří to mají 50/50/0. Jaký CPU bys takovému člověku doporučil? Řekněme, že se jedná o běžného člověka, který si bude stavět PC za cca 1200EUR, na kterém bude hrát občas nějaké hry a občas si upraví nějaké fotky z dovolené.
" Řekněme, že se jedná o běžného člověka, který si bude stavět PC za cca 1200EUR, na kterém bude hrát občas nějaké hry a občas si upraví nějaké fotky z dovolené. "
Pre tak nenáročného človeka stačí hocijaký moderný 6-jadrový procesor z ponuky AMD/Intel. Ak to teda neni zapálený fotograf fotiaci do surového formátu /.raw/
@RH aha, takze najednou uz nesrovnavame, kdyz se ukaze, ze srovnavani nas zavede smerem, ktery tvoje teorie o tom, kdo tu vskutocnosti umi jen plivat a napadat, najednou - reste jen sebe! Ale vzdyt ty tu vsude resis ostatni, pekne spatra jako clovek ktery ma k tomu snad nejaky mandat. Inu, nemas. Tak res jen sebe a pokud se rozhodnes kritizovat ostatni, tak bud pripraven na to, ze nebudou hrat podle tvych pro tebe vyhodnych not.
Jinak je vtipne, jak se tu krochrenek a tromboza dojemne kaji. Nejdrive rozdame obvykly podil splasku, lzi a urazek, a pak pokorne poklekneme, pomodlime se, aby nam panbuh odpustil. A druhy den znovu.
Promin hnizdile, ale pokud jsimyslel mne, tak ja se tady opravdu nikde nekaji...to muze byt vyplod jen tvoji pomatene mysli :D ALe treba jsi myslel nekoho jineho..
Ale presto..kdyz napisu, ze se mi s nekym uz nechce spinit a nastavovat se na jeho level, ve kterem funguje, tak to znamena uplne neco jineho. Tebe jsem tam nepsal, ale kdyz jinak nedas.. s Tebou a Vladarem se mi nechce taky spinit. Uzijte si ten svuj emocni bordel, podobne jako se spravne prasatko vali ve svem chlivku a nezapomen si postezovat zase mamince, ze jsou na tebe tady zli..
Doufam, ze jsi ted spokojeny ;)
ps: Koukam, ze ti to porad neda a strasi ti moje jmeno spolu s ostatnimi v te tve vezi..ale to je udel lidi jako jsi ty..mas tam bordel, tak si jej uzij ;)
ale trombo, vis ze to skonci jako vsechny tvoje prechozi lzi, zase budes "reagovat" na mne i vladara. co se tyce komu strasi ve vezi ci jmena, musim te odkazat na
tombomino 22.5.2020 at 11:42
..ale nekteri uz odpadli, jako napr Maudit a Hnizdo uz taky neni co byval ????
a v tu dobu jsem tu nemel ani jeden prispevek ;)
proste jsi prohlany pokrytec co si nevidi do ust, stejne jako bezznoha nebo kochrenek, a posledni dobou se zda ze i holecek.
Uživatele HWSpeedy vůbec nemá smysl řešit, to je jen prudil, kterej tu v 90% příspěvků někoho napadá, ostatní uživatele, nebo nadpisy, redaktora atd... a zbylých 10% příspěvků je spamovaní Stacha, do kterýho je zamilovanej a jeho DDementní blog čte denně. Nudná postavička s nulovými znalostmi a jednoduchým opakujícím se vzorcem chování. Ani za ten troling by mi nestál.
Dobre hnizdo, tak ja ti jeste jednou odpovim...to ze se ohanis tim, ze nazyvas druhe lhare, podobne jako HWS, Vladar, neznamena, ze oni lzou. Casto to jen znamena, ze lze sam dotycny, co to tvrdi, protoze nedokaze nic jineho a je to jeho "twisted" zpusob obrany..ve tvem pripade ty sam. Neco co asi nejsi ve svem emociaonlanim stavu schopen rozlisit, protoze kdyby jsi byl, tak tyhle diskuse ani vubec nevzniknou.
Jinak pokud mas pocit, ze ten prispvek, co jsi tu postnul, znamena, ze mi tvoje jmeno "strasi"..no opet..tak to vidi jen tvoje pomatena mysl. Ve skutecnosti, to byla 'nostalgicka" vzpominka na prdchozi nase "konflikty", celkem neskodne, lehke rypnuti si. Nejspis to byla chyba a mozna jsem te privolal jako Beetlejuice, coz jsem nemel delat :D
Ted ti preji hezky den.. a pokud jednou zjistis, ze s tim bordelem co mas v hlave chces neco delat, klidne se ozvi. Klicem je samorejme pochopeni, ze mas sam problem a nejen, ze ti vsichni ostatni ublizuji, pricems ty sam se chovas jako maly hovadko. Nasmeruju te nekam, kde ti s tim muzou pomoct a nemyslim zrovna psychiatrii :)
@Radek Holeček : " Vyjmenoval jsem vám tu 4 různé aplikace, které mám nainstalované, a které by z toho velkého množství vláken těžily. Nějak mi uniká, proč bych si měl vymýšlet další, které nepoužívám.
No, z toho 7-Zip a Winrar, což sú zameraním naprosto odlišné apky...hi-hi...
Ano vymýšľat si ďaľšie nemusíte, to je práce pre FBI.
Ako vidíte, ani Vy nie ste imúnny voči prudení....
mvladar:
Že máte problém s očima, není můj problém. Dojděte si o očaři. Vyjmenoval jsem vám tu 4 různé aplikace, které mám nainstalované, a které by z toho velkého množství vláken těžily. Nějak mi uniká, proč bych si měl vymýšlet další, které nepoužívám. Ale jedna, co používám občas na demonstrování bezpečnosti hesel mě napadla: John The Ripper. A vlastně ještě další dvě aplikace mám nainstalované, které by toho dokázaly využít: OBS Studio a OpenShot Video Editor. Dokázal by to asi i Excel a Libre Office Calc, ale v těch nedělám tak složité věci, aby to naráželo na limity výkonu procesoru. Ale u někoho jiného by to mohlo být jinak.
Když pominu to tvoje směšné paranoidní osočování, kde jsi se zjevně stále nevyrovnal s tím, že jsem odhalil tvou dvojí identitu mvladar/jožkopower na Svethw a snažíš se to nějak dětinsky oplatit, tak "PODSTATNĚ lepší možnost OC" je další z tvých nesmyslných výroků. :D Není divu, že jsi se takovou kravinu ani nepokusil oargumentovat.
@gogo1963 - výsledok bude +10% výkonu.
Aznoha - aj OC začiatočníkovi je naprosto jasné, že vypnutím HT padajú teploty i spotreba. To, že je táto informácia pre Aznohu nestráviteľný šok, je na druhej strane v rámci jeho neznalostí pochopiteľné. Dúfam, že to poberú všetky tvoje účty...
Nebude to pre lepší pocit, osobne sú mi hry ukradnuté, fps riešia moji chalani.
Pre mňa je priorita bezprostredný/okamžitý výkon v programoch kde potrebuješ okamžitú odozvu. Fotoeditor, videoeditor, úprava AI. Stručne - zadáš požiadavok - okamžitý efekt, pohneš bežcom - okamžitá zmena.
@RH Kdybys byl nekdo jiny, treba trombo atd., ani bych se nad slovem spousta nepozastavil, ale tak trochu jsem doufal, ze to mas argumentacne lepe podlozene. Cela diskuse byla o vypnuti HT u CPU s 10ti jadry. Vis ono ani to video uz moc nad deset jader neskaluje, natoz jine veci. Takze prinos vypnuti HT v kombinaci s maximalnim trvalym OC muze dopadnout plusovym skore i s tim videem.
Kdyz uz jsme u toho pripousteni nazoru druhych, tak ted bys mohl jit prikladem ;)
jj a když bude výkon o 8% nižší, budeš pokaždé čekat 15 minut, než se aplikace spustí ... ber to s nadsázkou, ale nějaké milisekundy, co na tom záleží? Taktovat takové monstrum kvůli neměřitelnému zrychlení, no, nevím ... rozdíl poznáš mezi celeronem a čtyřjádrem ... rychlé šesti-osmi jádro vs relativně superrychlé desetijádro nulový rozdíl ... ptal jsem se AMd\ kolegů, proč má Ryzen v základu tak vysoký násobič, vysoké minimální frekvence v idlu, bylo mi řečeno, že kvůli co nejrychlejší odezvě v takovýchto případech ... Intel v idlu šetří, chrápe ... ty taktuješ, vypínáš úsporné funkce, jdeš na krev jen proto, abys spustil aplikaci o dvě milisekundy dříve ... to mě poser ...
Obrovitá noho, ty si tak nechápavý matroš. Ty si to za celú dobu nepochopil - tak naposledy špeciálne pre teba :
- na 8-core by som HT nevypínal, 8c/16t je pre desktopové aplikácie výtečná voľba
- na 10-core si ho dovolím vypnúť, pretože má o dve fyzické jadrá více, tým padne spotreba a teploty, čo využijem pre navýšenie frekvencíí fyzických jadier....ktoré by som s HT NEDOSIAHOL...
Panenko marie 7-bolestná, to je katastrofa s Aznohou...
pointa je jinde ... pokud ten procesor bez OC nepodává požadovaný výkon, je úplně k ničemu ... to jsem alespoň odvodil z tvých slov ... "Pre mňa je priorita bezprostredný/okamžitý výkon v programoch kde potrebuješ okamžitú odozvu. " ... jestli tu odezvu bez OC nemá, je to šrot zdarma drahý
Vladař zjistil, že plácnul kravinu, tak začíná mlžit :D :D
“V prípade 10900K by som obetoval HT, pretože pre desktop aplikácie uznávam vysokotaktované 8-jadro ako ideál.” Tahle tvoje věta jasně říká, že ideál je přetaktovat 8-core 10700K.
Naprostá debilovina koupit si 10900K a pak vypnout HT, jak ti už psal Radek Holeček. :D Ještě napiš, že má 10900K lepší binning a že bys vypnul dvě nejhorší jádra. :D
Takže na té dosažitelné frekvenci 5,7GHz allcore s 10900K trváš? :D
@Aznoh
tak hlavne rozdil 10% vykonu v necem je prd a je to akorat tak pro ten pocit, ze ho clovek ma. Z praktickeho hlediska pro praci je jedno jestli mi to bezi na 4,7 nebo 5,1..tohle se projevi az u dlouhodobych tasku..pokud vezmu, ze neco trva 60m, tak usetrim 6m... jestli to za to stoji. Pri 6 hodinach usetrim 36m... V ST thread ulohach je az na vyjimky uplne jedno a zase to musi byt nejaky dlouhodobejsi task.
Takze to je porad jen o tom pocitu, ze to jede rychlejsi, coz je v poradku, ale ohanet se tim jako argumentem je temer zarucene ptakovina. Kdyby to bylo aspon 20-30%..tak tm uz se da mluvit i o tom, ze to neni jen o dobrem pocitu :)
V principu jedno, jestli tech 10% je vyssim IPC, vyssi frekvenci nebo optimalizaci programu. Vyssi frekvence ale jdou na ukor vyssi spotreby, takze tahle variante je pak nejmene vyhodna.
Nic to ale nemeni na tom, ze Je to rozdil, ktery z praktickeho hlediska nedava temer zadny benefit, krome dobreho pocitu, ze ho mam.
Ja mam cca 11%OC. Ale vim, ze je to pro ten dobry pocit, ze ho mit muzu a ne proto, ze mi to v necem v praxi realne pomuze.
Vladar ono to je taky o tom jako to podas..
pokud napises, ze je fajn, kdyz ma CPU moznost 10%OC..s tim se da souhlasit. Je to fajn, i kdyz si z toho clovek nesedne na zadek a jestli se to rentuje za ten priplatek je druha vec.
Kdyz napises, ze te bavi delat OC a proto si kupujes CPU s moznosti 10% OC..to je taky v poradku. Bavi te to..fajn.
Kdyz ale napises, ze musis mit CPU s OC, ktere dela 10% navic, aby se ti "okamzite" vykonostne neco zrychlilo..tak je to nesmysl, ktery se da jednoduse vyvratit.
už jsem tady reagoval, přehlédl jsem ale debatu, kde Holeček dokazuje mvladarovi, proč je hloupý ... Holečku, že se někdo neumí dobře vyjadřovat, resp. se vyjadřuje tak, že mu nerozumíš, je evidentní fakt, že je hloupý? To ty pak asi taky nepatříš mezi vzory inteligence ... takový bluff ... tedy, čekal bych od tebe mnohem víc, než tyto slaboduché bláboly . Pokud má být tohle argument, bůh opatruj lidi ve tvém okolí ...
Aznohh:
Když se podívám na cenu desky se socketem 2011 z roku 2011 + ceny šestijádra, tak vidím, že jsem na stejných penězích, jako dneska socket 1200 + desetijádro.
Ale pro vás samozřejmě tamto není mainstream, zatímco dneska to za mainstream považujete, i když procesor za 500 dolarů si lidi běžně nekupovali ani tenkrát, ani dneska.
V roce 2008 to byl první šestijádrový Xeon.
Spíš jsem vám ale chtěl naznačit, že ten vývoj se nijak nezasekl. Jestliže jste si v roce 2011 mohl koupit za dnešní cenu desetijádra šestijádro, je nepravděpodobné, že by za těch 8-9 let Intel za tutéž cenu neuvedl něco lepšího, bez ohledu na nějaké uvedení Ryzenů.
Ty Ryzeny zapříčinily jediné - výrazný nárůst průměrné ceny procesoru.
Za mainstream, jak už název vypovídá, se považuje převažující platforma pro masy a to soc 2011 určitě nebyl. Ale to jistě víš..
https://www.google.com/search?q=1155+vs+2011
"LGA 2011 socket is used in the high end Intel’s Sandy Bridge processors while the LGA 1155 is used in the mainstream"
Vraťmě se k tomu roku 2008, který cpu jsi měl na mysli? Podle mě byl totiž první desktopový 6core i7 980X z r. 2010, ale třeba se pletu. A mimo jiné ty ceny 2011+6core srovnatelné s dnešním 10core taky nějak nesedí, ale opět jsi neuvedl nic konkrétního..
Zde je třeba to kdy mám s RH jiný názor :-) Zde souhlasím s Honzou.
Ano Intel tu měl už nějakou dobu 6 a 8 jádro. Jenže to pral do HEDT a serverů. No a samozřejmě si za to nechal patřičně zaplatit... "obyčejné" lidi mačkal z peněz na 4/8. A nebýt AMD a Ryzenů tak jak píše Honza by tu dnes možná bylo max 6/12 za nějakých 16.000,- . Právě pro to jsem neměl potřebu dělat upgrade...
Jinak si myslím, že Radek H. ani nečekal, že se do něj tak mvladar a hnízdo pustí... :-) To je hold střet s fanatismem...