Tvůrce legendární Brány Skeldalu chce hru portovat pro Android a iOS

Sdílet

 Autor: Redakce

Jindřích Rohlík, herní vývojář a recenzent v 90. letech pracoval na asi nejslavnější RPG hře Brány Skeldalu. Tu nakonec společnost Napoleon Games v roce 2007 vydala jako freeware, stahovat můžete například na Stahuj.cz. Po dalších šesti letech Rohlík ohlašuje port hry na dotykové placky s Androidem a iOS. Na nové české „crowd funding“ platformě Startovač.cz požaduje po fanoušcích 180 000 Kč, aby mohl převod uskutečnit.

" width="560" height="315" frameborder="0">

Pokud se finance najdou, hra pro Android a iOS vyjde zdarma. Je pouze na fanoušcích série, jestli chtějí, aby port vznikl. Ti, kteří přispějí, nakonec budou mít i nějaké výhody: zlaté mince ve hře, jméno v titulcích, písemné poděkování autora nebo přístup k betaverzím. Kdo podpoří projekt nejvyššími částkami, dostane původní ručně kreslenou mapu, bude po něm pojmenována některá z postav, případně se stane koproducentem a bude uveden na začátku hry.

Děj hry je zasazen na pradávný ostrov Roveland, kde 5 mágů otevřelo bránu do pekla a z té čerpají svou moc. Na jihu ostrova postavili věž a tu až po okraj naplnili monstry a příšerami. Úkolem hráče je tyto mágy zničit a na Rovelandu znovu nastolit rovnováhu. Hráč začíná se skupinkou tří postav, která se postupně rozroste až na postav šest. Souboje probíhají po kolech. Postavy je možno vylepšovat přidáváním bonusových bodů k různým vlastnostem. [Wikipedia]

Na Stahuj.cz má hra už přes 37 000 stažení. Kdyby každý z uživatelů zaplatil 5 Kč, Brány Skeldalu by se zaplatily okamžitě. Nejmenší částkou, kterou lze přispět, je 49 Kč. Zaplatit by tak mohlo jen 3700 lidí. Financování poběží ještě 60 dní.

ICTS24

Konverze už hotového projektu obnáší v tomhle případě hlavně spoustu programátorské práce na překopávání zdrojových kódů tak, aby se daly spustit na docela jiném hardware, než pro který byly původně dělány (protože je toho spousta napsána v assmebleru, prakticky to znamená napsat program z vtší části znovu). Je také možné, že malé dotykové displaye si vyžádají další drobné úpravy a to jak ve stylu ovládání, tak v grafice. A na závěr to všechno bude potřeba řádně otestovat. A třeba znovu i opravit. Taková práce zabere několik měsíců, než je hru možné pustit mezi vás, hráče. A na to jsou právě třeba ty peníze, o které si Vás teď dovoluji požádat,“ píše Rohlík.

Fanoušci se prý nemají bát, že by svůj slib nesplnil. Dříve už Rohlík převedl jinou hru – Fish Odyssey. Nástroje pro portaci hry si už vyzkoušel, využil přitom SDK Marmelade.