Problém se týká především Číny, kde je hra obrovsky populární. A proto v zemi, která se nebojí cokoliv zkopírovat, už vznikla řada neoficiálních obchodů a také velký zábavní park.
Šéfové finského studia s tím nemají problém, je to pro ně bezplatná reklama. A místo aby se s parazity soudili, což nakonec stejně nic nevyřeší, raději se s nimi chtějí domluvit. Rovio si z čínských obchodů a parků nadělá své franšízy, řekne jim, jak značku používat, prodávat, bude jim dodávat originální zboží a navrch i reklamu ve hrách.
Mluví se také o výhodách pro fanoušky. Ti by nakupováním u oficiálních prodejců mohli získat exkluzivní herní bonusy.
Rovio má smělé plány. V příštím roce chtějí mít Finové v Číně už 100 obchodů, první oficiální mají vznikat už za měsíc v Šanghaji. Otázkou je, jestli série Angry Birds zůstane takovým hitem i nadále, nebo značka do příštího roku vyčpí.
Zdroj: Reuters