Další platformou, jež objevuje kouzlo formátu dočasných příspěvků orientovaných primárně na protažené displeje smartphonů, se stává Twitter. Koncept se kdysi uchytil na Snapchatu, pořádně ho ale zpopularizoval až Instagram (a další platformy od Facebooku). Ten příspěvky označuje jako Stories, tj. příběhy. Tohle označení se zřejmě chytlo nejvíce.
O formát krátkých příspěvků se už zajímal kdekdo, mj. YouTube, a s poměrně velkým odstupem před koncem roku 2020 přichází na relativně konzervativní Twitter pod označením Fleets. Po vzoru jiných sociálních platforem i pro Fleets platí, že zmizí po 24 hodinách od zveřejnění. Funkce byla několik měsíců testována v pár zemích a s výsledky je Twitter spokojený.
Lidé prý sdílí osobnější a méně závažná sdělení. Jinými slovy se zvedla používanost sociální sítě, neboť formát Fleets svádí k publikování více obsahu. Pro některé bude představovat spam, pro jiné zase osobnější propojení se sledovanými účty. Aktuálně do Fleets přidáte fotky, videa nebo standardní tweety. Vytvoříte i čistě textové příspěvky s emoji. Brzy prý můžeme očekávat živé přenosy a nálepky.
https://twitter.com/Twitter/status/1328684389388185600
Fleets nevybočují z řady a najdete je v horní části mobilní aplikace. Reprezentují je zakulacené avatary účtů s barevnými kruhy kolem nich. Na tradičních počítačích se dočasné příspěvky neobjevují a Twitter nenaznačuje, zda a kdy je sem zařadí. Odpovídání na tyto příspěvky vede do soukromých konverzací.
Zdroj: blog Twitteru