Twitter se zlobí a zakazuje cizí reklamu

25. 5. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Jeden z nejvyšších manažerů Twitteru – COO Dick Costolo – oznámil na blogu změnu pravidel své sítě. V několika tisících znacích plných omáčky a jiné výplně, jak je Twitter dobrý a co všechno umí, se ukrývá několik aktualit. Twitter roste, to bezpochyby. S rostoucím počtem uživatelů a tweetů zvýšili počet zaměstananců, náklady na technické zázemí lezou také nahoru a pokud má být Twitter životaschopný, musí vydělávat.

Takhle bude reklama vypadat, zdroj: Twitter

Před více než měsícem spustili vlastní reklamní model – Promoted Tweets. Mírumilovná reklama ukrytá ve výsledcích hledání neruší uživatele a firmám jako Starbucks láká zákazníky. Jenže tento model přišel dost pozdě, vývojáři externích klientů přišli s vlastními reklamami a nejdál se dostal systém TweetUp. Za ním stojí Bill Gross, který před sedmi lety prodal Yahoo úspěšný reklamní systém za 1,63 miliard dolarů. Nabízel podobnou službu jako Promoted Tweets, ale vlastně úplně jinou. O tom více v dřívějším článku.

Ale zpět k tématu. Doteď byl Twitter vůči těmto aktivitám slepý, ale zřejmě si provozovatelé uvědomili, že by peníze měly téct především do jejich kasy. Reklamní systémy třetích stran vydělávají především na sebe, ale nic z toho nejde na rozvoj samotné sítě. Jejich účel je prý krátkodobý. Aby zaplácli tady to a tamto. To se od včerejška mění a Twitter bude mít kontrolu nad veškerými financemi v síti. Takto už funguje třeba Facebook.

ICTS24

My s tím nic nenaděláme. Pokud peníze půjdou opravdu na rozvoj infrastruktury, asi je to v pořádku. Hlavně, aby se minimalizoval výskyt zdechlé bílé velryby s bálonky (obrázek při nedostupnosti služby).

Zdroj: Twitter