Už od spuštění Twitteru na jaře 2006 je hlavním poznávacím této sociální sítě 140znakový limit, do kterého musí uživatelé vměstnat své myšlenky. Méně než na Facebooku, kde mají uživatelé několik desítek tisíc znaků, ale také méně než v esemeskách. Twitter ale možná původní limit navýší. Dvojnásobně.
Firma na blogu přiznává, že limit 140 znaků nepůsobí na všechny stejně. Asiaté s jinou abecedou dokážou do příspěvků dostat až dvakrát tolik informací. Analýza také ukázala, že Japoncům nejčastěji stačí jen 15 znaků a stropu dosáhne jen 0,4 % příspěvků. V angličtině má nejvíce tweetů 34 znaků a limitu 140 znaků dosáhne 9 % příspěvků. A když toho lidé mohou více sdělit, více také tweetují, zjistila firma.
Proto se rozhodla na malé skupině uživatelů otestovat, jak by fungovaly 280znakové tweety. Chování bude sledovat a pak na základě testů rozhodne, zdali novinku zavede plošně. Rozhodnutí to však nebude snadné. Samotný Twitter přiznává, že limit 140 znaků je pro uživatele emocionální záležitostí.
Pokud se však opravdu ukáže, že s větším prostorem roste chuť psát, Twitter možná nebude váhat. Firmu dlouhodobě trápí hospodářské výsledky. Ještě nikdy neskončila v plusu a prodělala už přes 2,5 miliardy dolarů. Počet uživatelé také stagnuje a konkurence už Twitter dávno předběhla. A firma takových rozměrů musí myslet nejen na uživatele, ale také na akcionáře.