Hlavní navigace

Ubisoft k Far Cry 2 a DX10.1

22. 10. 2008

Sdílet

Zdroj: Redakce

Ubisoft se konečně vyjádřil ke "kauze" Far Cry 2 a DirectX 10.1. Budou mít Radeony výhodu? To by pro Nvidii u možná až přehnaně očekávaného titulu byla další velká rána. Po té, co je fyzika ve hře počítána nikoli přes její rozhraní PhysX, ale přes Havok (podporovaný Intelem) už druhá v případě Far Cry 2 a od Ubisoft Montreal už dokonce celkem třetí "zrada" (první přišla s DirectX 10.1 v Assassin's Creed před časem).

Dnešní prohlášení Ubisoftu Nvidii snad konečně uklidnilo, třetí podpásovka od frankofonního herního studia se nakonec nekoná: "The Ubisoft team wanted to enhance the Anti-Aliasing through the reading of the multisampled depth Z-buffers. This feature was enabled by either using DX10.1 or using a DX10.0 extension supported by NVIDIA DirectX 10 GPU’s. Since NVIDIA supports this in their hardware, we were pleased to be able to accelerate this feature. In the case of Far Cry 2, either option will work with similar performance.”  

Volně přeloženo: "Ubisoft chtěl vylepšit anti-aliasing přes čtení multisampled depth Z-bufferů. Tato funkce je dostupná buď přes DirectX 10.1 nebo díky rozšíření DirectX 10 podporovaném v DX10 GPU Nvidia. V případě Far Cry 2 obě možnosti fungují s podobným výkonem."

Tu samou informaci už novinářům podala sama Nvidia, ale dokud nepřišlo potvrzení od Ubisoftu, nechtěli jsme ji zveřejňovat: "Far Cry 2 reads from a multisampled depth buffer to speed up antialiasing performance.This feature is fully implemented on GeForce GPUs via NVAPI. Radeon GPUs implement an equivalent path via DirectX 10.1. There is no image quality or performance difference
between the two implementations."

("Far Cry 2 čte z multisampled depth bufferu pro urychlení anti-aliasingu. Tato funkce je plně implementována na GeForce GPU přes NVAPI. Radeony řeší ekvivalentní věc přes DirectX 10.1 Mezi oběma způsoby nejsou rozdíly v kvalitě obrazu ani ve výkonu.")

Celkově ve Far Cry 2 s vyladěnými ovladači čekejte velmi podobné poměry mezi grafikami, jako vycházejí v indexech z 22 her tady na ExtraHardware. Radeon HD 4870 bude tedy podobně rychlý jako GeForce GTX 260 (192 SP), Radeon HD 4850 si to rozdá s GeForce 9800 GTX+, mezi jednotlivými grafikami bude vládnout Radeon HD 4870 X2. V multi-GPU konfiguracích zřejmě zůstane vedení 3-way SLI sestavení GeForce GTX 260/280.

Obrázky z benchmarku Far Cry 2 vypadají zatím odpudivě, zbytek hry snad bude graficky povedenější, animace trávy a listů možná bude hrát také svou roli. Každopádně se Far Cry 2 zatím rýsuje jako objektivní herní benchmark, který bude před Vánocemi hodně hráčů zajímat.

CS24

Autor článku