Ubisoft bojuje s šedým trhem. Hry už nebudou mít aktivační klíče

Sdílet


Ubisoft chce zrušit přeprodávání PC her hráči nebo různými šedými obchody (jako G2A nebo Kinguin) a učinil k tomu velký krok. K hráčům se již nedostanou tradiční aktivační klíče. Místo nich nově v e-shopech třetích stran funguje tzv. Silent Key Activation. Zákazníci se přímo v obchodě přihlásí k účtu na Uplayi a hru aktivují kliknutím na tlačítko. Jim ani obchodu se do rukou nedostane klíč, který by mohli prodat či darovat.

Vydavatel tak bude mít nad vším kontrolu, neboť hry budou moci prodávat jen jím schválení partneři. Ubisoft se dohodl s předními obchody jako Humble Bundle nebo Green Man Gaming, kteří již bezklíčovou aktivaci nasadily dříve. Teď má novou smlouvu s britskou společnosti Genba, která službu zprostředkovává pro další desítku obchodů jako Fanatical nebo GamersGate.

TIP: Evropská komise kárá Steam a herní vydavatele. Hrozí jim vysoké pokuty

Klíče ještě nějakou chvíli budou fungovat, klient Uplay s nimi nadále počítá. Ubisoft musí udělat přechodné období pro ty, kteří si již klíče v dobré víře koupili. Až ale jednou ochranná lhůta skončí, francouzská firma tím pohřbí i krabicové verze PC her.

TIP: Google Stadia je herní revoluce. Nabídne věci, které dnešní konzole neumí

Ubisoft je jednou z největších herních společností. Spadá pod ni přes 40 studií z celého světa. Její tržby by letos měly poprvé pokořit hranici dvou miliard eur. Nejúspěšnější sérií je Assassin's Creed s více než 120 miliony prodanými tituly a filmovou adaptací.

ICTS24

Zdroj: Genba, Games Industry