Účet na Googlu+ má 46 % českých surfařů. Více jich je jen na Spolužácích a Facebooku

19. 6. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Agentura Nielsen Admosphere zpovídala přes 1000 českých uživatelů internetu starších 15 let, jaké používají komunitní služby. S přehledem vede Facebook, na kterém má účet 77 % dotázaných. Poměrně vyrovnané jsou také demografické údaje, na Facebooku je asi polovina žen a polovina mužů, věkové skupiny rozdělené do pěti skupin mají zhruba po 20 %.

Kdo navštěvuje komunitní weby
Kdo navštěvuje komunitní weby

Na seznamovských Spolužácích má účet 63 % surfařů. Téměř třetina z nich je ve věku 35 až 44 let. Účet na Googlu+ má 46 % oslovených, podobný výsledek má i YouTube. Do první pětky se dostaly ještě dvě české služby – Lidé.cz a fotogalerie Rajče. U obou lze pozorovat, že mladí do 24 let už používají něco jiného a hlavní základnu tvoří starší uživatelé.

 

Vidět je to na Twitteru, ČSFD a Dropboxu (co je na něm komunitního?), kde má skupina od 15 do 24 let hned 31% zastoupení. Na Instagramu dokonce 49 %. Naopak profesní síť LinkedIn má logicky uživatele spíš starší, od 25 let a více. Zajímavý je i poměr mužů a žen. Na Twitteru, ČSFD a Dropbody muži drží zhruba dvoutřetinový podíl, muži také častěji používají služby Googlu. Žen je nepatrně více jen na Facebooku a Rajčeti.

Jak Češi znají komunitní weby
Jak Češi znají komunitní weby  

ICTS24

Druhý graf ukazuje vývoje sítí v čase. Dříve populární Xchat stále více upadá v zapomnění. Dnes už nic neříká 61 % oslovených. Z Twitteru a Googlu+ se stal mainstream, neznají je jen 16, respektive 8 % surfařů. ČSFD má zase už tři roky stejný počet registrovaných uživatelů, ale roste povědomí o značce, Česko-slovenskou filmovou databázi zná o 13 procentních bodů více lidí než v roce 2012. Nejvýrazněji poskočil LinkedIn. Počet uživatelů šel nahoru o 10 bodů, povědomí o značce o 14 %.

Zdroj: Nielsen